|

طرز تهیه آش گوجه فرنگی / راحت و بی دردسر متفاوت ترین آش رو درست کن

آش گوجه فرنگی یه آش خوشمزست که گرچه ظاهرش شبیه سوپه اما با وجود بلغور گندم، برنج و لپه یه آش بحساب میاد. در این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی فصل پاییز از راه میرسه و هوا خنک  میشه، همه به فکر غذاهایی میفتن که داغ داغ خورده میشن و آدم رو گرم می کنن. انواع آش ها و سوپ ها از جمله این غذاهای پرطرفدار هستن. آش رشته، آش گندم، آش برنج و سوپ شیر، سوپ ورمیشل و... که قبلا دستور پخت اون ها رو بهتون آموزش دادیم.

آش گوجه فرنگی یه آش سنتی و خیلی خوشمزه ست که گرچه ظاهرش شبیه سوپه اما با وجود بلغور گندم، برنج و لپه یه آش به حساب میاد و به همین دلیل یه آش متفاوت و خاصه. در این مطلب طرز تهیه آش گوجه فرنگی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ash-gojefarangi-6

مواد لازم برای تهیه آش گوجه فرنگی

بلغور گندم یک پیمانه

لپه نصف پیمانه

برنج نیم دانه یک سوم پیمانه

گوجه فرنگی متوسط 6 عدد

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 4 حبه

نعنا و جعفری تازه (خرد شده) 2 پیمانه

آبغوره نصف پیمانه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

روغن به اندازه لازم

طرز تهیه آش گوجه فرنگی

مرحله اول

بلغور گندم، برنج و لپه رو از دو ساعت قبل بشویید و با مقداری آب خیس کنید. پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. سیرها رو هم له یا رنده کنید. گوجه فرنگی ها رو هم با گوشت کوب برقی یا داخل غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم

قابلمه مناسبی روی حرارت بذارید و مقداری روغن داخلش بریزید. پیازها رو تفت بدید تا سبک و کمی طلایی بشه. سپس زردچوبه و فلفل سیاه بریزید و بعد از یکی دو دقیقه سیرهای له شده رو اضافه کنید. عطر سیر که دراومد، رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و کمی تفت بدید.

ash-gojefarangi-1

مرحله سوم

گوجه فرنگی پوره شده رو اضافه کنید و بعد از دو سه دقیقه تفت دادن، بلغور گندم، برنج و لپه رو آبکش کرده و داخل قابلمه بریزید. حالا 6 تا 7 لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا آش گوجه فرنگی به جوش بیاد. وقتی به جوش اومد حرارت رو کم کنید.

مرحله چهارم

نیم ساعت بعد آبغوره رو به آش گوجه اضافه کنید و هم بزنید. نمک آش گوجه رو هم تست کنید و اگر نیاز داشت اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از یک ساعت و هنگامی که آش گوجه جا افتاد، نعنا و جعفری تازه خرد شده رو اضافه کنید و مخلوط کنید. 5 دقیقه بعد قابلمه رو از روی حرارت بردارید و آش گوجه رو داخل ظرف مناسب بکشید و سرو کنید. نوش جان.

ash-gojefarangi-2

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای غذایی عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها