|

طرز تهیه خورشت شش انداز گیلانی / طعم لذیذ یک غذای محلی ساده اما مقوی

خورشت شش انداز یکی از غذاهای ساده اما بسیار لذیذه که در کنار کته با برنج خوش عطر شمالی واقعا بی نظیره. توی این مطلب، طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- غذاهای گیلانی یکی از یکی خوشمزه تر و خوش طعم تر هستن. از میرزا قاسمی تا خورشت ترش واش و ترش شامی همگی مزه های منحصر به فردی دارن که توی همه کشور، طرفدار دارن. مرغ، رب انار، گردو، تخم مرغ و بادمجون مواد اولیه خیلی غذاهای گیلانیه که به خوبی با هم ترکیب میشن و مزه های فوق العاده ای رو میسازن.

باید بگیم که آشپزی گیلانی پر از غذاهای بدون گوشت و ساده اما بسیار مقوی و خوشمزه ست که نظیرش هیچ جای دیگه نیست. خورشت شش انداز یکی از همین غذاهای ساده اما بسیار لذیذه که در کنار کته با برنج خوش عطر شمالی، واقعا بی نظیره. توی این مطلب، طرز تهیه خورشت شش انداز گیلانی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

shish-andaz-bademjan7

مواد لازم برای تهیه خورشت شش انداز

بادمجون 5 عدد

مغز گردو 200 گرم

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 3 حبه

رب انار 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان دلخواه

روغن به میزان لازم

*بنا به ذائقه خودتون از رب انار ترش یا ملس استفاده کنید.

shish-andaz-bademjan3

طرز تهیه خورشت شش انداز

مرحله اول

بادمجون رو پوست بگیرید، مکعبی خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و روی اون رو با مخلوط آب و نمک پر کنید. 20 دقیقه زمان بدید تا تلخی بادمجون ها گرفته بشه سپس آبکش کنید و اجازه بدید آب اضافیشون خارج بشه.

مرحله دوم

داخل یک تابه روغن بریزید و بادمجون ها رو سرخ کنید. سپس از تابه خارج کنید و کنار بذارید.

shish-andaz-bademjan5

مرحله سوم

پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید. داخل همون تابه که بادمجون ها رو سرخ کردید، پیازها رو هم تفت بدید. مغز گردو رو پودر کنید و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید.

مرحله چهارم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت بدید. سپس سیر له شده، رب انار و رب گوجه فرنگی رو اضافه کنید و کمی دیگه تفت بدید.

shish-andaz-bademjan2

مرحله پنجم

بادمجون های سرخ شده رو داخل تابه بریزید و حدود 2 لیوان آب اضافه کنید. خورشت شش انداز رو هم بزنید و وقتی جوش اومد حرارت رو ملایم کنید تا جا بیفته.

مرحله ششم

30 تا 40 دقیقه زمان نیازه تا خورشت شش انداز بپزه و جا بیفته. در این مدت چند پیمونه برنج خوش عطر شمالی هم کته کنید و همراه خورشت خوشمزه، سرو و نوش جان کنید.

shish-andaz-bademjan6

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا دستورهای غذایی، کیک و شیرینی و دسرهای فوق العاده ای براتون داریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها