|

طرز تهیه پلو شوشتری به روش اصیل جنوبی / یه پلو مخلوط عالی که طعمش حرف نداره

پلو شوشتری یکی از معروف ترین پلومخلوط های ایرانیه که مربوط به شهر شوشتره و خیلی خوشمزه ست. در ادامه طرز تهیه این غذای عالی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پلو مخلوط ها یه غذای جذاب واسه خیلی ها هستن؛ وقتی مزه ها با هم ترکیب میشه و عطر و طعم های خاص رو یه جا تجربه می کنی! ایرونیا در زمینه پلو مخلوط، دست پری دارن و هر گوشه ایران که سر بزنی، انواع زیادی از این غذای خوشمزه رو می تونی ببینی که واقعا فوق العادن.

لوبیا پلو، کلم پلو، قیمه لا پلو، قنبر پلو، عدس پلو و رشته پلو از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین پلو مخلوط ها هستن. پلو شوشتری هم یکی دیگه از معروف ترین پلو مخلوط های ایرانیه که مربوط به شهر شوشتر و جنوب کشوره و خیلی خوشمزه ست. در ادامه طرز تهیه پلو شوشتری به روش اصیل جنوبی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

polo-shooshtari-5

مواد لازم برای تهیه پلو شوشتری

برنج ۳ پیمانه

لوبیا چشم بلبلی یک پیمانه

سینه مرغ یک عدد

شوید تازه ۳۰۰ گرم

پیاز متوسط یک عدد

سیر ۳ حبه

کره ۵۰ گرم

زعفران دم کرده غلیظ 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو تازه ۲ قاشق غذاخوری

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه یا قرمز یک قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق مرباخوری

روغن مایع به میزان لازم

polo-shooshtari-2

طرز تهیه پلو شوشتری

مرحله اول

از 5، 6 ساعت قبل، لوبیا چشم بلبلی رو چند بار بشویید و با مقداری آب خیس کنید. از دو ساعت قبل هم برنج رو بشویید و با مقداری آب و نمک خیس کنید.

مرحله دوم

آب لوبیا رو خالی کنید و با مقداری آب و نمک روی حرارت بذارید تا بپزه. حدود یک ساعت برای پخت لوبیا چشم بلبلی کافیه.

مرحله سوم

سینه مرغ بدون استخون و پوست رو مکعبی خرد کنید و با پیاز، نمک، فلفل قرمز، زعفران، زردچوبه، آب‌ لیمو و روغن مزه دار کنید و نیم ساعت داخل یخچال بذارید.

polo-shooshtari-1

مرحله چهارم

آب برنج رو دور بریزید و داخل آب جوش نیم پز کرده و سپس آبکش کنید. سینه مرغ رو داخل تابه بریزید و با مقداری کره تفت بدید. سیر له شده، شوید خرد شده و لوبیای پخته و آبکش شده رو اضافه کرده و کمی دیگه تفت بدید و از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

یک قابلمه روی حرارت قرار بدید، مقداری روغن مایع بریزید و ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید. دو کفگیر از برنج آبکش شده و مقداری از مخلوط مرغ و شوید و لوبیا رو داخل قابلمه بریزید و همینطور تمام برنج و مایه پلو شوشتری رو اضافه کرده و در قابلمه رو ببندید تا بخار برنج بلند بشه.

مرحله ششم

وقتی بخار برنج بلند شد، مقداری کره روی پلو شوشتری بریزید و اجازه بدید به مدت 40 دقیقه دم بکشه. سپس پلو شوشتری خوشمزه رو داخل ظرف بکشید و سرو کنید. نوش جان.

polo-shooshtari-3

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها