|

طرز تهیه پلو گوشت آذربایجانی / با خوردن این پلو مخلوط لذیذ تا دل باکو سفر کن

پلو گوشت یا شاه پلو یه پلومخلوط بسیار خوشمزه و لذیذه و با خوردنش می تونی خودت رو توی دل شهر باکو احساس کنی. در ادامه طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای بین المللی زیادی هستن که با ذائقه ما ایرونی ها جور در اومدن و به لیست غذایی روزمره ما وارد شدن. انواع پاستا، لازانیا، پیتزا، موساکا، گراتن و ده ها غذا و خوراک دیگه که همگی خوشمزه هستن و می تونن یه وعده غذای کامل و عالی باشن.

کشور آذربایجان هم از اون مناطق هست که غذاهای خوشمزه ای داره و با ذائقه ما هم سازگاره. یکی از این غذاها پلو گوشت یا شاه پلو نام داره که یه پلو مخلوط بسیار خوشمزه و لذیذه و با خوردنش می تونی خودت رو توی دل شهر زیبای باکو احساس کنی. در ادامه طرز تهیه پلو گوشت یا شاه پلو آذربایجانی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

polo-gusht-5

مواد لازم برای تهیه پلو گوشت (شاه پلو) آذربایجانی

سردست گوسفندی (بدون استخوان) ۵۰۰ گرم

برنج باسماتی ۳ پیمانه

پیاز ۲ عدد

روغن مایع مخصوص سرخ‌ کردن به مقدار لازم

استاک گوشت ۴ پیمانه

آب انار یک لیوان

آلو سیاه خشک خرد شده یک پیمانه

کشمش نصف پیمانه

کره ۵۰ گرم

زعفران دم کرده ۲ قاشق سوپخوری

پودر زیره سبز یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

*می تونید به جای استاک گوشت از همین مقدار آب به اضافه یک عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنید.

polo-gusht-2

طرز تهیه پلو گوشت (شاه پلو) آذربایجانی

مرحله اول

برنج رو از چند ساعت قبل بشویید و با مقداری آب خیس کنید. یک عدد پیاز رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید سپس داخل تابه با روغن سرخ کنید تا طلایی رنگ بشه.

مرحله دوم

گوشت رو مکعبی خرد کنید و به تابه اضافه کنید و کمی تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه و آبش کشیده بشه. سپس مقداری آب بریزید و حرارت رو زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت رو ملایم کنید تا گوشت به مدت 2 تا 3 ساعت بپزه.

polo-gusht-4

مرحله سوم

پیاز دوم رو نگینی خرد کنید و داخل یک قابلمه که روغن ریختید، روی حرارت ملایم تفت بدید تا نرم و شفاف بشه، سپس برنج (بدون آب) رو همراه زعفران، پودر زیره و مقداری فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و به ‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت بدید.

مرحله چهارم

استاک گوشت رو همراه آب انار به قابلمه اضافه کنید و حرارت را زیاد کرده تا جوش بیاد. آلو سیاه رو همراه کشمش، کره، مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط بشن و آب اون کاملا تبخیر بشه، سپس در قابلمه رو بذارید و حرارت رو ملایم کنید تا پلو گوشت آذربایجانی (شاه پلو) به ‌مدت ۳۰ دقیقه دم بکشه.

polo-gusht-1

مرحله پنجم

وقتی پلو گوشت آذربایجانی (شاه پلو) دم کشید اون رو هم بزنید و‌ در ظرف مورد نظرتون بکشید و به همراه ماست سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

polo-gusht-6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها