|

طرز تهیه قنبر پلو اصیل شیرازی / یه پلو مخلوط خوشمزه و مقوی که نظیر نداره

شیرازیا غیر از کلم پلو که حسابی معروفه، یه پلو مخلوط دیگه هم دارن، به نام قنبر پلو که واقعا خوشمزه ست. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها عاشق انواع پلو مخلوط هستن، پلو مخلوط هایی مثل لوبیا پلو، استانبولی، دمپخت گوجه و عدس پلو خیلی محبوب و پر طرفدارن. از ترکیب برنج، مواد گوشتی و سبزیجات میشه پلو مخلوط های بی نظیری درست کرد که عطر و طعم شون رو از روغن های محلی و ادویه های مختلف وام می گیرن...

هر شهر و روستایی هم واسه خودش انواع پلو مخلوط ها رو داره. شیرازی ها غیر از کلم پلو که حسابی معروفه، یه پلو مخلوط دیگه هم دارن، به نام قنبر پلو که واقعا خوشمزه ست. توی این مطلب طرز تهیه قنبر پلو شیرازی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

ghanbar-polo7

مواد لازم برای تهیه قنبر پلوی شیرازی

برنج 4 پیمانه

کشمش پلویی 100 گرم

گوشت چرخ کرده 400 گرم

گردوی خرد شده 50 گرم

رب انار 2 قاشق غذاخوری

پیاز متوسط 2 عدد

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

روغن به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و می تونید مقدار اون رو به نسبت نفرات، کم یا زیاد کنید.

ghanbar-polo4

طرز تهیه قنبر پلوی شیرازی

مرحله اول

یک پیاز رو پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید. آب اون رو به خوبی بگیرید و سپس با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه رو بریزید و چند دقیقه ورز بدید تا مواد کاملا منسجم بشن. روی ظرف رو بپوشونید و نیم ساعت داخل یخچال بذارید.

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده رو از یخچال خارج کنید و قلقلی هایی به اندازه فندق درست کنید. سپس اونها رو داخل یک تابه و کمی روغن سرخ کنید.

ghanbar-polo6

مرحله سوم

داخل یک قابلمه با اندازه مناسب آب بریزید و روی حرارت بذارید تا به جوش بیاد.

مرحله چهارم

پیاز دوم رو پوست بگیرید و نگینی خرد کنید. داخل تابه ای که قلقلی ها رو سرخ کردید، پیاز رو تفت بدید تا طلایی رنگ بشه. سپس گردوی خرد شده رو اضافه کنید. بعد از یک دقیقه، کشمش پلویی رو اضافه کنید و بعد از 10 ثانیه تفت دادن، قلقلی ها و رب انار رو اضافه کرده و مواد رو کاملا مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید.

ghanbar-polo2

مرحله پنجم

برنج رو که از یک ساعت قبل با کمی نمک خیس کردید، داخل آب جوش بریزید و نیم پز کنید. حدود 5 تا 7 دقیقه لازم هست تا برنج نیمه پز بشه. سپس آبکش کنید.

مرحله ششم

داخل قابلمه مناسب، روغن بریزید و نون یا سیب زمینی حلقه شده رو به عنوان ته دیگ کف قابلمه قرار بدید. سپس دو کفگیر از برنج آبکش شده بریزید، مقداری از مواد گوشتی و همین طور به ترتیب تمام برنج و مواد گوشتی رو داخل قابلمه بریزید. در انتها زعفران دم کرده رو روی پلو بریزید و قنبر پلوی شیرازی رو دم کنید.

مرحله هفتم

بعد از حدود 40 دقیقه قنبر پلو دم کشیده و می تونید اون رو همراه ترشی یا سالاد شیرازی سرو کنید. نوش جان.

ghanbar-polo3

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها