|

گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی / اینا تو زندگیه قبلیشون غول بودن الان شدن گیاه گوشه خونه

در این مقاله چندتا از گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجودشون زیبایی خاص و منحصر به فردی به خونتون ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در فرهنگ ما ایرانی ها بسیار رایج بوده و هست و خیلی هامون دوست داریم که توی خونه این زیبارویان سبز رو داشته باشیم چرا که از زیبایی بینظیری که به دکورمون میبخشن آگاهی داریم و میدونیم که چطور میشه با وجود اون ها و با یه یه هزینه بسیار کم و اندک و دکور خونمون رو جلا ببخشیم طوری که هر کسی با دیدنش به سلیقه ی بینظیرمون احسنت بگه و در این بین دستمون هم حتی برای انتخاب بسیار باز خواهد بود چرا که تنوع گل و گیاه بسیار بالاست و به عنوان مثال ما میتونیم با انتخاب گیاهان آپارتمانی برگ صورتی در دکور خونمون نقطه ی کانونی ایجاد کنیم و همه ی توجه ها رو به اون ها جلب کنیم چرا که خاصیت نقطه ی کانونی همین هست و میتونه هر چشمی رو به خودش خیره کنه.

ولی خب مسئله ای که در این بین وجود داره این هست که شما باید گیاهی رو انتخاب کنید که با شرایط شما و خونه تون جور باشه و تطابق داشته باشه به عنوان مثال در صورتی که خونه ی شما نورگیر بدی داره باید از بین گیاهان نور کم که سایه دوست هستن یه انتخاب داشته باشید که میتونن در فضاهای تاریک و در نبود نور زیاد به خوبی رشد کنن و به حیات خودشون ادامه بدن تا اینطوری یه موقع به اون گیاه ضرری نرسونده باشید. اما از اینا که بگذریم و بریم سراغ مقاله ی امروز موضوعی که وجود داره و در ابتدای مطلب هم بهش اشاره کردیم این هست که خیلی ها ظاهر گیاه براشون از اهمیت زیادی برخورداره و دوست دارن که گیاهشون یه ویژگی بارز داشته باشه طوری که زیبایی اون کاملا برای همه توی چشم باشه مثلا اون هایی که از نظر اندازه و جثه بسیار بزرگ هستن میتونن در این دسته قرار بگیرن به همین دلیل در این مقاله میخواهیم چندتا از گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی رو بهتون نشون بدیم که با زیبایی خیره کننده ای که دارن میتونن هر فضایی رو لوکس و لاکچری به نظر بیارن، پس در ادامه برای شناخت چندتا از اون ها با ما همراه باشید.

گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

برگ انجیری از گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

گیاه برگ انجیری و یا مونسترا رو میشه یکی از گیاهان مشهور آپارتمانی بشمار آوورد که در وهله ی اول چیزی که در مورد اون خودنمایی میکنه برگ های غول پیکر و بزرگی هست که داره و اون رو تبدیل میکنه به یکی از گیاهان آپارتمانی بزرگ. این زیبار و برای رشد خودش روزانه نیاز به هشت ساعت نور مناسب و آبیاری منظم و همچنین کوددهی در فصل رشد داره تا جوری قد بکشه که از دیدن هیبت اون شوکه بشید. چرا که این گیاه در محیط خونه و در صورتی که شرایطش خوب باشه میتونه تا ارتفاع سه متر هم رشد کنه و اندازه ی برگ های اون در برخی از مواقع به چیزی حدود نیم متر هم میرسه که با این ویژگی ها میشه بهش لقب غول رو در بین گیاهان آپارتمانی داد.

فقط این رو در نظر داشته باشید که توی تابستون هفته ای یه بار و توی زمستون هر دو هفته یه بار این گیاه رو آبیاری کنید و نور غیر مستقیم و نیم سایه براش فراهم کنید.

گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

فیکوس بنجامین از گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

در بین گل و گیاهان خانگی بزرگ اسم فیکوس بنجامین یکی از نام های آشنا هست و میشه اون رو یه انتخاب ایده ال برای اشخاص مبتدی و اون هایی که زیاد در نگهداری از گل و گیاه تجربه ندارن بشمار آوورد و خوبی هم که داره اینه که زیاد لازم نیست که براش هزینه ی سنگینی پرداخت کنید و از نظر قیمت بسیار مناسب و ارزونه. در صورتی که یه فیکوس بنجامین کوتاه تهیه کنید که در فصل رشدش باشه میتونه تا اندازه ی نیم متر هم رشد کنه و در صورتی که شرایطش مناسب باشه این اندازه بیشتر و بیشتر هم خواهد شد. 

گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

 فیکوس الاستیکا از گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

فیکوس الاستیکا رو میشه یکی از گیاهان آپارتمانی سایز بزرگ بشمار آوورد که شما میتونید اون رو هم در فضای باز و هم در فضای داخلی آپارتمان پرورشش بدید. از خوبی هایی که این درختچه ی زیبا داره این هست که میشه اون رو یکی از مقاوم ترین درختچه ها در برابر خشکی و همچنین تغییرات دمایی بشمار آوورد از این رو توی مناطق معتدل و گرمسیری دنیا از اندونزی تا هند و ایتالیا این زیبارو میتونه رشد کنه. برگ های چرمی، براق، پهن و بیضی شکل این گیاه میتونن ظاهر فوق العاده ای بهش ببخشن و هر فضایی رو که در اون قرار بگیرن رو لوکس و لاکچری جلوه بدن.

گل های طبیعی بزرگ آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها