|

دلمه کلم برگ با بهترین دستور پخت / طعم فوق العاده ای که حتما خوشت میاد

دلمه کلم برگ از خوشمزه ترین دلمه هاست. در این مطلب، طرز تهیه دلمه کلم برگ رو با گوشت چرخ کرده و مزه ملس یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دلمه یه غذای خوشمزست و میشه اون رو با مواد غذایی مختلف به شکل گیاهی و یا با گوشت، به صورت ترش، شیرین و یا ملس درست کرد و از خوردنش لذت برد. دلمه بادمجون، دلمه برگ مو، دلمه پیاز، دلمه فلفل دلمه ای و دلمه کلم برگ از خوشمزه ترین دلمه ها هستن. در این مطلب، طرز تهیه دلمه کلم برگ رو با گوشت چرخ کرده و مزه ملس بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

dolme-kalam-6

مواد لازم برای تهیه دلمه کلم برگ

کلم برگ متوسط یک عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

برنج نیم دانه یک پیمانه

لپه یک پیمانه

پیاز یک عدد

سبزی معطر (ترخون، مرزه، شوید) نصف پیمانه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

سرکه یک سوم لیوان

شیره انگور یک استکان

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

dolme-kalam-3

طرز تهیه دلمه کلم برگ

مرحله اول

لپه و برنج رو از حدود دو ساعت قبل شسته و خیس کنید. بعد از این مدت لپه رو به مدت 15 دقیقه و برنج رو 5 دقیقه بپزید و آبکش کنید.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت بذارید تا جوش بیاد. بعد از جوش اومدن، کلم برگ رو که قبلا ساقه اون رو جدا کردید، داخل آب جوش بذارید و زمان بدید تا کلم برگ نرم بشه. سپس از قابلمه خارج کرده، برگ ها رو جدا کنید و بذارید خنک بشه.

dolme-kalam-4

مرحله سوم

پیاز رو نگینی خرد کنید و داخل ماهیتابه همراه روغن تفت بدید تا طلایی بشه. گوشت چرخ کرده رو اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کنه. نمک، فلفل، زردچوبه رو اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها دربیاد. بعد از این مرحله رب گوجه رو اضافه کنید و تفت بدید تا مزه خامی رب گرفته بشه. سپس سبزی های معطر، لپه و برنج پخته رو اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

بعد از خنک شدن کلم برگ  و مواد میانی، برگ ها رو پهن کنید، ساقه ضخیم وسط برگ ها رو جدا کنید. یک قاشق از مواد گوشتی رو روی کلم بذارید و اون رو محکم بپیچید تا در حین پخت باز نشه. این کار رو تا تمام شدن مواد گوشتی و کلم برگ ها ادامه بدید.

dolme-kalam-1

مرحله پنجم

یک قابلمه انتخاب کنید، دلمه ها رو با دقت و حوصله داخل اون بچینید به طوری که بین شون فضای خالی نباشه، روی دلمه ها رو یه بشقاب چینی قرار بدید.

مرحله ششم

داخل یک کاسه سرکه، آب و شیره انگور رو باهم مخلوط کنید. قابلمه حاوی دلمه ها رو روی حرارت بذارید و مخلوط سرکه و شیره انگور رو داخل اون بریزید و با حرارت ملایم بذارید جوش بیاد. 15 دقیقه بعد یک قاشق غذاخوری رب گوجه رو با روغن تفت بدید و داخل قابلمه بریزید. شعله رو کمتر کنید و به مدت 30 دقیقه دیگه زمان بدید تا دلمه ها بپزن.

dolme-kalam-2

مرحله هفتم

وقتی دلمه کلم برگ آماده و سس اون غلیظ شد، داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و سرو کنید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید اینجا رو با کلی دستورهای عالی غذا، کیک، شیرینی و دسر ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها