|

طرز تهیه سوپ پیاز اصیل فرانسوی / یه پیش غذای فوق العاده خوش عطر و طعم

سوپ پیاز یه سوپ فوق العاده خوش طعمه که طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- وقتی صحبت از پیش غذا میشه خیلی ها یاد انواع سوپ ها میفتن، واقعا هم این غذای خوشمزه محبوبیت زیادی داره و تنوع زیاد اون باعث میشه تا ذائقه افراد زیادی باهاش جور باشه و اون رو به عنوان یه پیش غذای عالی بپسندن. البته سوپ میتونه یه شام کامل برای اون هایی که غذای سبک رو برای وعده شام می پسندن؛ باشه.

سوپ های خوشمزه ای مثل سوپ جو، سوپ شیر، سوپ ورمیشل و سوپ دال عدس از محبوب ترین سوپ ها هستن و همگی برای پیش غذا عالی ان. سوپ پیاز یه سوپ خوش طعم دیگه ست که در ادامه این مطلب طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

soup-piaz-6

مواد لازم برای تهیه سوپ پیاز

پیاز ۶ عدد

استاک گوشت ۵ پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری

آرد ۲ قاشق سوپخوری

سرکه بالزامیک یک قاشق چایخوری

مرزه یک قاشق مرباخوری

برگ بو یک عدد

دانه فلفل سفید 5 گرم

سیر (کوبیده‌ شده) ۲ حبه

نان باگت (حلقه ای خرد شده) ۱۲ تکه

پنیر چدار (رنده ‌شده) ۵۰ گرم

روغن مایع به مقدار لازم

soup-piaz-4

طرز تهیه سوپ پیاز

مرحله اول

داخل یک قابلمه نصف کره و روغن زیتون بریزید و روی حرارت بذارید، سپس پیازها رو که خلالی خرد کردید، اضافه کنید و تفت بدید تا پیازها طلایی بشن. سپس آرد و سرکه بالزامیک رو اضافه کنید و یکی دو دقیقه تفت بدید و در این مدت با قاشق چوبی مدام پیازها رو هم بزنید. سپس استاک گوشت رو داخل قابلمه بریزید، حرارت رو زیاد کنید تا جوش بیاد.

مرحله دوم

مرزه، برگ بو و فلفل سفید رو در پارچه تنظیف بریزید و اون رو داخل قابلمه قرار بدید و اجازه بدید تا قابلمه به‌ مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بمونه. پس از این مدت، قابلمه رو از روی حرارت بردارید و مواد رو آبکش کنید. (آبِ سوپ رو نگه دارید).

soup-piaz-1

مرحله سوم

نیمی از پیاز رو با گوشت‌ کوب دستی له کنید و اون را به ‌همراه پیاز له ‌نشده به آب سوپ اضافه کنید و روی حرارت بذارید تا سوپ به ‌مدت ۴۵ دقیقه بپزه و کاملا غلیظ بشه.

مرحله چهارم

بقیه کره رو داخل یک تابه بریزید و سیر له شده رو تفت بدید تا کره کاملا طعم سیر رو به‌ خودش بگیره. حلقه ‌های نون باگت رو به تابه اضافه کنید و از هر دو طرف تفت بدید تا تست بشن.

soup-piaz-3

مرحله پنجم

سوپ رو در ظرف مخصوص فر بریزید. نون‌ های باگت تست ‌شده رو روی سوپ بچینید و پنیر چدار رنده شده رو روی اون بپاشید سپس اون رو به ‌مدت ۱۵ دقیقه، در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی ‌گراد گرم کردید، قرار بدید تا پنیر ذوب بشه. سپس، روی سوپ رو با پیاز کاراملی تزئین و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها