|

بهترین دستور پخت برای تهیه کیک یزدی / اینجوری بپزی طعم و بافتش عالی میشه

کیک یزدی یکی از کیک های محبوب بین ایرونیاست که دستورهای متنوعی برای اون هست. در ادامه یکی از بهترین دستورهای پخت کیک یزدی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- اکثر کیک های خونگی طعم و خوشمزه هستن؛ چون هم با عشق پخته میشن و هم سالم تر و کم کالری تر از کیک های بازار هستن. شما می تونید با کم کردن میزان روغن و شکر هر دستور اون رو مطابق با ذائقه و محدودیت های غذایی خودتون بپزید.

کیک اسفنجی، کیک شکلاتی، کیک هویج و گردو، کیک کدو حلوایی و کیک لیمو از خوشمزه ترین کیک های خونگی هستنن. کیک یزدی یکی دیگه از کیک و شیرینی های محبوب بین ایرونی هاست که دستورهای متنوعی برای اون هست. در ادامه یکی از بهترین دستورهای پخت کیک یزدی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-yazdi-5

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی با پف زیاد

آرد گندم 2 پیمانه

آرد بادام یک و نیم پیمانه

تخم‌ مرغ  دو عدد

ماست یونانی یک پیمانه

شکر یک و نیم پیمانه

روغن نباتی نصف پیمانه

کره ذوب‌ شده ۱۰۰ گرم

پودر هل یک قاشق چایخوری

پوست رنده‌ شده لیمو یک قاشق چایخوری

بیکینگ ‌پودر یک ‌چهارم قاشق چایخوری

گلاب یک قاشق چایخوری

زعفرون دم کرده یک قاشق غذاخوری

عسل به مقدار لازم

پودر پسته به مقدار لازم

cake-yazdi-4

طرز تهیه کیک یزدی با پف زیاد

مرحله اول

مواد یخچالی روز از نیم ساعت قبل خارج کنید تا به دمای محیط برسن. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و 2 بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو در یک ظرف بشکنید و با همزن برقی بزنید تا حجم شون زیاد و رنگشون روشن بشه. حالا در یک ظرف گود، آرد الک ‌شده، آرد بادام، شکر، پودر هل و رنده پوست لیمو رو مخلوط  کنید. در ادامه در مرکز مواد یک فرو رفتگی ایجاد کنید و تخم ‌مرغ‌ های زده‌‌ شده، کره آب ‌شده، روغن، زعفران دم‌ کرده، گلاب و ماست رو اضافه کنید. مخلوط رو با کمک لیسک به آرامی هم بزنید تا فقط با هم ترکیب بشن و مایه یکدستی به دست بیاد.

مرحله سوم

کپسول های کیک یزدی رو داخل قالب ها و قالب های رو در سینی فر قرار بدید. به اندازه دو سوم کپسول ها رو با مایه کیک یزدی پر کنید و سینی رو داخل فر بذارید.

cake-yazdi-2

مرحله چهارم

حدود 30 دقیقه زمان لازمه تا کیک یزدی خونگی خوب پف کنه و بپزه. سپس اونها رو از فر خارج کنید و اجازه بدید خنک بشن.

مرحله پنجم

عسل رو با کمی آب ولرم مخلوط کنید سپس با قلم موی سیلیکونی روی کیک یزدی ها بمالید. مقداری پودر پسته هم روی اونها بریزید و داخل ظرف مورد نظرتون قرار بدید و سرو کنید. نوش جان.

cake-yazdi-3

اگه به آشپزی و کیک و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها