|

طرز تهیه کیک یزدی خونگی با بهترین روش / پف زیاد و بافت عالی

برای تهیه کیک یزدی خونگی، دستور پخت های متنوعی هست اما اگه میخوای یه کیک یزدی خوش طعم و عالی داشته باشی این آموزش رو از دست نده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک یزدی یکی از خوراکی های سنتی ایرونیه که خیلی محبوب و پر طرفداره. اگه اهل کیک و شیرینی پزی باشی، میتونی این کیک خوشمزه رو به راحتی با پف زیاد و بافت و طعم عالی توی خونه درست کنی که هم برای میان وعده خیلی خوبه و هم برای پذیرایی کردن از مهمون ها بسیار مناسبه. برای تهیه کیک یزدی خونگی، دستور پخت های متنوعی هست که کمی با هم فرق می کنن اما اگه میخوای یه کیک یزدی خوش طعم و عالی داشته باشی این آموزش رو از دست نده.

cake-yazdii-1

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی خونگی

آرد 2و نیم لیوان

شکر یک لیوان

تخم مرغ  ۳ عدد

ماست یک لیوان سرخالی

روغن مایع یک لیوان سرخالی

پودر هل یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

گلاب ۳ قاشق غذاخوری

عسل یک قاشق غذاخوری

جوش شیرین نصف قاشق چایخوری

کنجد برای تزئین به مقدار دلخواه

cake-yazdii-7

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

از یک ساعت قبل تخم مرغ و ماست رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسن. بعد از این مدت شکر و تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود 5 دقیقه بزنید تا بافت کرم رنگ و کشدار پیدا کنه.

مرحله دوم

حالا وقت اضافه کردن روغن مایع رسیده. اون رو به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مایه کاملا مخلوط و یکدست بشه.

cake-yazdii-5

مرحله سوم

جوش شیرین و ماست رو با هم مخلوط کنید و به مخلوط شکر، تخم مرغ و روغن اضافه کرده و حدود یک دقیقه با همزن برقی بزنید تا کملا یکدست بشن.

مرحله چهارم

در ادامه پودر هل، گلاب و عسل رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگه با همزن مخلوط کنید. فر رو با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه.

cake-yazdii-4

مرحله پنجم

آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کنید. مخلوط آرد رو در چند مرحله به مایه کیک یزدی که آماده کردید، اضافه کنید و با لیسک در حد مخلوط شدن و در یک جهت دورانی هم بزنید.

مرحله ششم

حالا کپسول های مخصوص کیک یزدی رو داخل قالب مافین قرار بدید. در ادامه مایه کیک رو تا نصفه داخل کپسول ها بریزید و روی اون رو با کنجد تزئین کنید.

cake-yazdii-3

مرحله هفتم

قالب ها رو در طبقه وسط فر قرار بدید. حدود 25 تا 30 دقیقه زمان لازمه تا کیک یزدی بپزه. بعد از این مدت کیک یزدی ها رو از فر خارج کرده و اجازه بدید کاملا خنک بشن. سپس اونها رو از قالب خارج کنید و داخل ظرف مورد نظرتون بچینید. نوش جان.

اگه به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • وحید ارسالی در

    درود بر شما..بزرگوار این جوش شیرین چطوری است که اگه یک قاشق جوش شیرین ما قنادها در مغازه داشته باشیم..بهداشت مغازه رو پلمب می‌کنه. ولی در رسی پی های شما ازش استفاده میشه،,,
    در واقع بعضی شیرینی ها رو فقط با جوش شیرین میشه،،خوب و با پف مناسب درست کرد،،،و بهداشت بدلیل بی اطلاعی اگه در مغازه ..جوش شیرین ببیند ،،مشکل ساز میشود..در صورتی که به اصل شیرینی که در آن جوش بکار رفته کاری ندارد..و پکن پودر همان مخلوطی از جوش شیرین و نمک میوه است..بجای جوش میتوان دو برابر پکن استفاده کرد که باز صد در صد کار جوش را نمیکند..

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها