|

طرز تهیه کیک گلابی و بادام / با بهترین دستور یه کیک خونگی حرفه ای درست کن

با رسیدن فصل گلابی بهتره دست به کار بشی و کیک گلابی و بادام رو که فوق العاده ست رو با بهترین دستور بپزی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک و شیرینی پزی توی خونه نکاتی داری که اگه بدونی، میتونی خیلی حرفه ای عمل کنی و کیک و شیرینی های عالی خونگی بپزی. کیک هویج و گردو، کیک اسفنجی، کیک شکلاتی، کیک لیمو و کیک باقلوایی از بهترین کیک های خونگی هستن که خیلی هم پر طرفدارن.

هیچ می دونستی میشه با انواع میوه ها هم کیک های خوشمزه درست کرد؛ کیک سیب و دارچین، کیک خرمالو و... یکی دیگه از کیک های خوشمزه کیک گلابی و بادام هست که واقعا خوشمزه ست. با رسیدن فصل گلابی بهتره دست به کار بشی و این کیک فوق العاده رو با دستوری که در ادامه این مطلب بهت آموزش میدیم، درست کنی. تا پایان همراه ما باش.

cake-golabi-badam-7

مواد لازم برای تهیه کیک گلابی و بادام

آرد نول ۲۰۰ گرم

گلابی ۴ عدد

شکر دانه ‌ریز ۲۸۵ گرم

کره ۱۲۵ گرم

ماست چکیده ۱۶۰ گرم

تخم ‌مرغ ۳ عدد

بادام پرک بو داده ۴۰ گرم

رنده پوست لیموترش یک چهارم قاشق چایخوری

پودر بادام ۶۰ گرم

وانیل شکری یک چهارم قاشق چایخوری

بیکینگ‌ پودر یک قاشق چایخوری

روغن مایع به مقدار لازم

cake-golabi-badam-3

طرز تهیه کیک گلابی و بادام

مرحله اول

آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو بار الک کنید و کنار بذارید. کف قالب لوف به ابعاد 15 در 20 سانتی متر رو با روغن مایع چرب کنید.

مرحله دوم

یک و نیم پیمانه آب، رنده پوست لیمو ترش و 100 گرم از شکر رو داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بذارید تا شکر در آب حل بشه.

cake-golabi-badam-2

مرحله سوم

گلابی ها رو پوست بگیرید و داخل قابلمه مخلوط شکر قرار بدید تا به مدت 30 دقیقه بپزن. سپس قابلمه رو از روی حرارت بردارید تا شهد و گلابی ها خنک بشن.

مرحله چهارم

کره و بقیه شکر رو در ظرفی ریخته و با همزن برقی هم بزنید. تخم‌ مرغ‌ ها رو یکی یکی همراه وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط بشن. ماست و ۲ قاشق سوپخوری از شربت سرد شده رو به بقیه مواد اضافه کرده و با لیسک هم بزنید.

cake-golabi-badam-1

مرحله پنجم

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. مخلوط آرد رو همراه بادام پرک و پودر بادام به مایه کیک گلابی و بادام اضافه و مخلوط کنید.

مرحله ششم

گلابی ها رو به‌ صورت ایستاده داخل قالب چرب ‌شده قرار بدید سپس مایه کیک گلابی و بادام رو در قالب، روی گلابی ‌ها بریزید. قالب رو به‌ مدت ۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم ‌شده، قرار بدید تا کیک بپزه.

cake-golabi-badam-5

مرحله هفتم

قالب رو از فر خارج کنید و در محیط آشپزخونه قرار بدید تا کاملا خنک بشه. سپس به شکل دلخواهتون با چاقوی کاملا تیز برش بزنید و داخل ظرف موردنظرتون قرار بدید. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها