|

طرز تهیه کیک شکلاتی مغزدار / یه طعم عالی از کیک خونگی که بی نظیره

اینجا طرز تهیه کیک شکلاتی مغزدار رو یاد میگیری که بافت و طعم فوق العاده ای داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شکلات یه ماده غذایی فوق العاده محبوب در سراسر دنیاست. آدمای زیادی به شکلات اعتیاد دارن و نمی تونن اون رو ترک کنن! شکلات ماده اولیه خیلی از خوراکی های دیگه هم هست، کیک شکلاتی، دسر شکلاتی، بستنی شکلاتی و... این ماده غذایی اونقدر محبوب هست که جای خودش رو در خیلی از خوردنی ها باز کنه و محبوب آدمای زیادی باشه.

کیک های شکلاتی متنوعی هم وجود دارن که خیلی پر طرفدار هستن و خبر خوب اینکه میشه اون ها رو توی خونه هم به راحتی درست کرد. کیک اسفنجی شکلاتی، کیک شکلاتی خیس و کیک شکلاتی مغزدار که همگی طعم و مزه فوق العاده ای دارن. در ادامه طرز تهیه کیک شکلاتی مغزدار رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-shokolati-7

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی مغزدار

آرد نول ۱۳۰ گرم

بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری

روغن مایع به مقدار لازم

تخم‌ مرغ ۵ عدد

شهد کیک طبق دستور داده شده

گاناش طبق دستور داده شده

شکر دانه‌ ریز ۱۳۵ گرم

پودر دارچین یک قاشق چایخوری

پودر کاکائو ۱۰ گرم

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

مغز بادام (کوبیده ‌شده) ۳۵ گرم

مغز گردو (کوبیده ‌شده) ۱۳۰ گرم

رنده پوست پرتقال یک قاشق سوپخوری

آب پرتقال ۱۵۵ میلی گرم

cake-shokolati-5

طرز تهیه کیک شکلاتی مغزدار

مرحله اول

طرز تهیه شهد کیک: ۱۳۵ گرم شکر دانه ‌ریز، ۳ عدد میخک، ۱۶۰ میلی ‌لیتر آب، یک قاشق چایخوری رنده پوست لیموترش، یک قاشق سوپخوری آب‌ لیموترش تازه و یک عدد چوب دارچین رو در قابلمه ‌ای، روی حرارت ملایم، بریزید تا به آرومی بجوشه و شکر کاملا حل بشه، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از سرد شدن، از صافی رد کنید.

مرحله دوم

طرز تهیه گاناش: 150 گرم خامه غلیظ رو در شیرجوشی، روی حرارت ملایم، بریزید تا فقط ریزجوش بزنه سپس ۴۰۰ گرم شکلات تلخ خرد شـده رو بهش اضافه کنید و با قاشق چوبی هم بزنید. شـیرجوش رو از روی حرارت بردارید. ۱۵۰ گرم کره مکعبی خرد شــده رو اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدید تا کاملا با هم مخلوط بشن. سپس شیرجوش رو کنار بذارید تا خنک بشه. در آخر، گاناش رو با دور کند همزن برقی بزنید تا یکدست بشه.

cake-shokolati-4

مرحله سوم

آرد نول و بیکینگ پودر رو مخلوط و دوبار الک کنید. زرده و سفیده تخم ‌مرغ ‌ها رو جدا کنید. شکر، پودر دارچین، پودر کاکائو، مخلوط آرد، نمک، مغز بادام و مغز گردو رو در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

زرده‌ های تخم‌ مرغ رو همراه رنده پوست پرتقال و آب پرتقال در ظرفی بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا یکدست بشن، سپس آن را به مخلوط شکر اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید.

cake-shokolati-6

مرحله پنجم

پره‌های همزن برقی رو کاملا بشویید و با حوله کاغذی خشک کنید. سفیده‌ های تخم ‌مرغ رو با همزن برقی هم بزنید تا کف کنه و جای پره‌ های همزن روی اون باقی بمونه، سپس اون رو به ‌تدریج به مخلوط زرده تخم مرغ و شکر اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا با هم مخلوط و مایه کیک آماده بشه.

مرحله ششم

مایه کیک رو داخل قالب بریزید و به ‌مدت ۴۰ دقیقه، در طبقه وسط فر گرم‌ شده، قرار بدید تا کیک بپزه.

cake-shokolati-3

مرحله هفتم

پس از پخت، کیک رو از فر خارج کنید و به ‌مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط قرار بدید. پس از اینکه کیک خنک شد، با سیخ چوبی روی کیک سوراخ‌ هایی ایجاد کنید، سپس شهد خنک‌ شده رو روی کیک بریزید. کیک رو از قالب جدا کنید و به ‌مدت ۱۵ دقیقه دیگه روی توری سیمی قرار بدید تا سرد بشه.

مرحله هشتم

روی کیک رو با گاناش تزیین کنید و بذارید به ‌مدت یک ساعت در یخچال بمونه. کیک شکلاتی مغزدار رو برش بدید و سرو کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها