|

طرز تهیه کیک یزدی به روش اصیل / دستور پخت عالی و راحت با پف زیاد

کیک یزدی یکی از کیک و شیرینی های محبوب خونگیه که اصل اون به شهر زیبای یزد مربوط میشه. توی این مطلب طرز تهیه اصیلش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تنوع کیک های خونگی خیلی زیاده و با کمی حوصله میشه خیلی راحت کیک های خوشمزه ای توی خونه درست کرد. اما خب بعض کیک ها مثل کیک هویج و گردو و یا کیک وانیلی و کیک اسفنجی طرفدار بیشتری دارن و بیشتر خانوما و آقایون ترجیح میدن این کیک ها رو توی خونه بپزن.

کیک یزدی یکی دیگه از کیک و شیرینی های محبوب خونگیه که اصل اون به شهر زیبای یزد مربوط میشه. توی این مطلب می خوام طرز تهیه اصیل کیک یزدی رو بهتون آموزش بدم. دستوری که راحته و خوب پف می کنه. تا پایان همراه من باشید.

cake-yazdii7

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

آرد یک و نیم پیمانه

تخم مرغ ۲ عدد

شکر دو سوم پیمانه

روغن مایع نصف پیمانه

ماست پر چرب دو سوم پیمانه

بیکینگ پودر نصف قاشق غذاخوری

گلاب ۳ قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

cake-yazdii3

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

از حداقل نیم ساعت قبل تخم مرغ و ماست رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسن. این کار باعث میشه کیک یزدی بهتر پف کنه.

مرحله دوم

تخم مرغ ها و شکر رو داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود 5 دقیقه می زنیم تا بافت کرم رنگ و کشدار پیدا کنه. روغن مایع رو به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا مایه کیک یزدی کاملا مخلوط و یکدست بشه.

cake-yazdii4

مرحله سوم

ماست رو به مخلوط شکر، تخم مرغ و روغن اضافه کرده و حدود یک دقیقه با همزن برقی می زنیم تا کاملا یکدست بشن.

مرحله چهارم

در ادامه پودر هل و گلاب رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگه با همزن مخلوط می کنیم. فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه میدیم به خوبی گرم بشه.

cake-yazdii1

مرحله پنجم

آرد، نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و در چند مرحله به مایه کیک یزدی که آماده کردیم، اضافه می کنیم و با لیسک در حد مخلوط شدن و در یک جهت به صورت دورانی هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا کپسول های مخصوص کیک یزدی رو داخل قالب های مافین قرار می دیم. در ادامه مایه کیک رو تا نصفه داخل کپسول ها می ریزیم و روی اون رو با کنجد تزئین می کنیم.

cake-yazdii6

مرحله هفتم

قالب ها رو در طبقه وسط فر قرار میدیم و حدود 30 دقیقه زمان میدیم تا کیک یزدی ها بپزن. بعد از این مدت کیک یزدی ها رو از فر خارج کرده و اجازه میدیم کاملا خنک بشن. سپس اونها رو از قالب خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها