|

اصول چیدمان خونه کوچیک / نکات مهمی که فضا رو دو برابر نشون میدن

نکات کوچیک اما مهمی وجود داره که با رعایت اون ها هم فضای کوچیک خونه ت رو بزرگ تر نشون میدی و هم یه محیط دلنشین و گرم برای خودت مهیا می کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا تعداد خونه های با متراژ پایین خیلی بیشتر از قبله چون تعداد افرادی که تنها زندگی میکنن، زن و شوهرهایی که بچه ندارن و کسانی که توانایی خرید خونه های بزرگ رو ندارن، افزایش پیدا کرده. اگر تو هم جزو کسانی هستی که توی خونه کوچیک زندگی می کنی، باید بگیم که خیلی راحت می تونی به شکلی اون رو چیدمان کنی که دلباز و زیبا دیده بشه.

نکات کوچیک اما مهمی وجود داره که با رعایت اون ها هم فضای کوچیک خونه ت رو بزرگ تر نشون میدی و هم یه محیط دلنشین و گرم برای خودت مهیا می کنی. توی این مطلب، در مورد این نکات مهم صحبت می کنیم. با ما همراه باش.

chideman-khune-3

فضا رو تا جای ممکن خلوت کن

احتمالا می دونی که توی خونه های کوچیک جایی برای وسایل اضافی و دکوری های غیر ضروری نیست. همین حالا وسایل توی خونه ت رو به دقت بررسی کن و ببین کدوم ها به کارت نمیان. هرچه زودتر اون ها رو بفروش و یا ببخش تا فضای کوچیکت بزرگ تر دیده بشه.

chideman-khune-2

رنگ های روشن چاره کارن

این یه اصل مهم در چیدمان و دکوراسیون هست که استفاده از رنگ های روشن، فضا رو دلبازتر و بزرگ تر نشون میدن. استفاده از رنگ هایی مثل سفید، کرم روشن، طوسی روشن، آبی روشن و صورتی روشن و وسایل چوبی با رنگ طبیعی چوب، می تونن کمک کنن تا محیط کوچیک خونه بازتر به نظر برسه.

chideman-khune-9

فرش های بزرگ رو فراموش کن

پهن کردن فرش هایی که تمام کف خونه رو در بر میگیرن، تا حد زیادی فضا رو کوچیک نشون میده. توی خونه کوچیک تا جای ممکن ابعاد فرش ها رو کوچیک در نظر بگیر تا به بزرگ تر نشون دادن خونه کمک کنی.

chideman-khune-7

مبل ها رو به دیوارها نزدیک کن

توی خونه های بزرگ که فضای هال و پذیرایی باز و مربع شکله، معمولا مبل ها رو با فاصله از دیوارها قرار میدن اما وقتی پذیرایی و نشیمن باریک و کوچیکه باید تا حد امکان مبل ها رو به دیوارها نزدیک کرد. این کار فضا رو بازتر نشون میده.

chideman-khune-8

به نور اجازه وارد شدن به خونه رو بده

اگه توی نشیمن یا پذیرایی پنجره با نور کافی داری، خوش شانس هستی و نیمی از مسئله برای دلباز کردن منزلت حله. تا جای ممکن پرده ها رو سفید انتخاب کن تا نور وارد خونه بشه و فضات رو دلنشین تر و بزرگ تر نشون بده.

طراحی مناسب برای نورپردازی هم میتونه تا حد زیادی به بزرگ تر دیده شدن خونه کمک کنه؛ قاب عکسی روی دیوار و نوری که بهش تابونده شده و نورهایی که بالای گلدون ها قرار میدی، این کار رو برات به خوبی انجام میدن.

chideman-khune-4

از تاثیر مهم آیینه غافل نشو

نصب آینه تا حد زیادی به بزرگ و روشن نشون دادن خونه کمک میکنه. یک دیوار مناسب توی هال یا پذیرایی رو به نصب کردن آینه های دکوراتیو اختصاص بده و تاثیر خوبش رو در تغییر فضا ببین. جالبه بدونی اگر آینه ها رو روبروی یک پنجره نصب کنی، فضا بزرگتر و روشن تر به نظر می رسه.

chideman-khune-10

با چند گل طبیعی کار رو تموم کن

استفاده از گلدون های طبیعی به دلنشین و گرم شدن فضای خونه کوچیک کمک زیادی می کنن. چند تا گلدون طبیعی رو در جاهای مناسب خونه بذار و از تاثیر مثبتش لذت ببر.

اگر گلدون ها رو در ارتفاع قرار بدی، فضای زیادی اشغال نمی کنن و ایده خوبیه تا چیدمان خونه کوچیک رو به بهترین شکل انجام بدی.

chideman-khune-5

اگر به مباحث پیرامون دکوراسیون علاقمند هستی، اینجا برای توئه!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها