|

اصول چیدمان بوفه به سبک مدرن / هرچی بلد بودی بنداز دور اینا الان مد روزه

چیدمان ویترین اصول خاصی داره که اگر رعایت بشه اون رو به یه آیتم جذاب و چشمگیر تبدیل میکنه. در این مطلب در مورد اصول چیدمان بوفه صحبت میکنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون یه مبحث جذاب و بی نهایته که جزئیات بسیار زیادی داره و می تونه محیط های زندگی ما رو زیباتر و دلنشین تر کنه. فکر کردن به چیدمان خونه؛ بهترین جا برای میز تلویزیون، انتخاب لوستر، پهن کردن فرش، نصب آینه و... ده ها مورد دیگه خیلی جذاب و سرگرم کننده ست که قطعا نتیجه خوبی داره و تحسین همه رو برمی انگیزه.

علاوه بر مبلمان، میز ناهارخوری، کنسول و...، بوفه یا ویترین هم یه آیتم پر طرفداره که خیلی ها دوست دارن اون رو توی خونه شون داشته باشن. شاید قدیم ترها این وسیله رو به شکل دیگه ای استفاده می کردن اما حالا کاربرد بوفه تغییر کرده و چیدمان ویترین اصول خاصی داره که اگر رعایت بشه اون رو به یه آیتم جذاب و چشمگیر تبدیل میکنه. توی این مطلب در مورد اصول چیدمان بوفه به سبک مدرن صحبت می کنیم.

Salon-Vitrin-9jpg

چه سبک بوفه انتخاب کنیم؟

شاید اولین سوال این باشه که چه سبک بوفه ای رو انتخاب کنیم؟ قطعا باید سبک دکوراسیون خونه مون رو در نظر بگیریم و هماهنگ با اون بهترین نوع بوفه یا ویترین رو بخریم. بوفه در سبک های کلاسیک، نئو کلاسیک، مدرن، مینیمال و... وجود داره و باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل مون انتخابش کنیم.

طرح های بسیار متنوع و زیبایی در بازار هست که انتخاب هوشنمندانه می تونه این وسیله رو به یه آیتم جذاب تبدیل کنه.

Salon-Vitrin-6

Salon-Vitrin-4

بوفه رو کجا بذاریم بهتره؟

بعد از اینکه هماهنگ با سبک دکوراسیون خونه، بهترین ویترین رو انتخاب کردیم باید بهترین مکان رو براش در نظر بگیریم. بوفه با توجه به کاربردش، میتونه در نقطه کانونی فضای پذیرایی قرار بگیره و بقیه وسایل و مبلمان حول اون چیده بشه.

Salon-Vitrin-7

Salon-Vitrin-8

بوفه رو شلوغ نچینیم

موضوع بعدی که در مورد چیدمان بوفه یا ویترین مهمه اینه که داخلش رو چجوری دیزاین کنیم؟ چه وسایلی برای قرار دادن در بوفه مناسب هستن؟ و... در گذشته بیشتر مادربزرگ ها بوفه رو به عنوان وسیله ای برای قرار دادن ظروف کاربردی و پذیرایی از مهمونا در نظر می گرفتن و تا جایی که جا داشت، ظرف داخل بوفه می چیدن ولی خب اون دوران گذشته و حالا بوفه معنای دیگه ای پیدا کرده.

Salon-Vitrin-5

در شیوه مدرن، بوفه رو خلوت و مینیمال می چینن و ظروف دکوری شاخص و یا وسیله های خاص و چشمگیر رو داخل ویترین قرار میدن. میشه در یک طبقه ظروف چینی و سرامیکی، در طبقه دیگه ظروف بلور و در طبقات دیگه ظروف عتیقه یا فلزی و یا دکوری های خاص رو قرار داد.

Salon-Vitrin-2

نورپردازی بوفه رو زیباتر میکنه

توی بازار خیلی از بوفه های جدید، با نورپردازی طراحی شدن که فضای داخل اون ها رو روشن و زیبا میکنه و باعث میشه ظروف و دکوری های داخل ویترین به زیبایی دیده بشن. اما اگر بوفه شما چنین امکانی رو نداره می تونید به راحتی نورپردازی رو برای داخل بوفه خودتون انجام بدید.

Salon-Vitrin-1

اگه به موضوعات مربوط به دکوراسیون علاقمند هستید، اینجا رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها