|

معرفی گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی / با این گلدونا جذابیت دکور خونه رو چند برابر کن

اکثر گیاهان آپارتمانی برگ های سبزرنگ دارن ولی تعداد کمی هستن که با برگای رنگی دلبری میکنن. توی این مطلب چندتا از این گیاهان رو معرفی میکنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گیاهان آپارتمانی برای تکمیل دکوراسیون خونه ها خیلی مورد توجه هستن. این روزا تنوع خیلی زیادی از گیاهان آپارتمانی توی بازار وجود داره. گیاهان لوکس و لاکچری، گیاهان مقاوم به کم آبی، گیاهان مقاوم به نور کم و گیاهان با خاصیت تصفیه کنندگی هوا از انواع گیاهان آپارتمانی هستن که هر کس میتونه با توجه به شرایط زندگیش اون ها رو انتخاب کنه.

اکثر گیاهان آپارتمانی برگ هایی با رنگ سبز دارن ولی تعداد معدودی هستن که با برگ های رنگی شون دلبری می کنن. توی این مطلب چند گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی رو بهتون معرفی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

giahan-e-rangi-6

فیکوس شرابی؛ گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی، فیکوس شرابی هست که از خانواده فیکوس الاستیکاست و با برگ های چند رنگ خودش، زیبایی خاصی داره و می تونه محیط زندگی و یا محیط کار شما رو بسیار جذاب و چشمگیر کنه.

فیکوس شرابی برای رنگی و زیبا موندن به نور زیاد اما غیر مستقیم نیاز داره. در فصل گرم وقتی 75 درصد خاک گلدون خشک شد آبیاری کنید اما در فصول سرد وقتی خاک کاملا خشک شد، به گیاه فیکوس شرابی آب بدید.

giahan-e-rangi-3

گل سنگ صورتی؛ گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

گیاه زیبای بعدی که برگ های رنگی جذابی داره، گل سنگ صورتی هست که در رنگ های صورتی کمرنگ و صورتی پر رنگ در ترکیب با رنگ سبز وجود داره.

گل سنگ هم مثل فیکوس شرابی به نور زیاد اما غیر مستقیم نیاز داره. میشه گفت تمامی گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی نیازمند نور زیاد هستن تا رنگ زیبای خودشون رو حفظ کنن اما نور مستقیم میتونه باعث سوختن برگ های گیاهان بشه.

برای آبیاری گل سنگ، انگشت خودتون رو تا بند اول داخل خاک فرو کنید، اگر خشک بود و خاک به انگشت شما نچسبید، گلدون رو آبیاری کنید.

giahan-e-rangi-1

کروتون؛ گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی با برگ های رنگی که بسیار جذابه و محبوبیت زیادی داره؛ کروتون هست. رنگارنگی برگ های گیاه کروتون به شکلی هست که نمیشه رنگ خاصی رو برای این گیاه نام برد. برگ های کروتون به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سبز وجود دارن.

نور زیاد و غیر مستقیم هم نیاز گیاه کروتون برای رنگی و زیبا موندن هست و گیاه رطوبت دوسته و بهتره خاک گلدون خشک نمونه و مرتب آبیاری بشه.

giahan-e-rangi-4

حسن یوسف؛ گیاه آپارتمانی با برگ های رنگی

گیاه رنگی بعدی که آدم رو یاد خونه مادربزرگ ها می ندازه، گیاه حسن یوسف هست که تنوع رنگی خوبی داره و با برگ های رنگی زیباش، فضای خونه و حیاط رو تماشایی میکنه.

نگهداری از حسن یوسف چندان سخت نیست؛ به نور زیاد و غیر مستقیم نیاز داره تا رنگ های زیبای خودش رو حفظ کنه و سبز نشه. خاک این گیاه هم بهتره همیشه رطوبت داشته باشه و خشک نشه.

giahan-e-rangi-7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها