|

کف خونه رو سرامیک کنیم یا پارکت؟ / مزایا و معایبشون رو بدونی بهترین تصمیم رو میگیری

اینجا به ارائه مزیت ها و معایب سرامیک و پارکت می پردازیم تا با توجه به نکات مثبت و منفی هر دو، تصمیم بگیرید که کدوم یکی برای شما مناسب تره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اون زمان که کف خونه رو کامل با فرش می پوشوندن یا کل خونه رو موکت می کردن، دیگه گذشته و حالا باید به فکر سرامیک های خیلی شیک و یا پارکت های فوق العاده بود تا خونه ای شیک و زیبا داشت. اگه در حال ساخت خونه جدید هستید یا قصد بازسازی خونه تون رو دارید احتمالا با این سوال روبرو شدید که قصد دارید کف خونه رو سرامیک کنید یا پارکت؟ فکر کردن به این موضوع، تصمیم چالشی ای هم می تونه باشه!

سرامیک و پارکت برای کف خونه هر کدوم مزایا و معایبی دارن که باید با توجه به اولویت هاتون در مورد هر کدوم تصمیم بگیرید. توی این مطلب، به ارائه مزیت ها و مسائل سرامیک و پارکت می پردازیم تا در انتها با توجه به نکات مثبت و منفی هر کدوم، تصمیم بگیرید که کدوم یکی برای شما مناسب تره. تا پایان همراه ما باشید.

parquete-1

نکاتی در مورد پارکت

پارکت، تایل هایی از جنس چوب هستن که برای کف محیط های سربسته استفاده میشن. طرح و نقش پارکت ها معمولا طبیعی هست و حس گرما و صمیمیت دلنشینی به محیط زندگی و یا کار شما میده.

می تونید وسایل چوبی خونه رو با رنگ و طرح پارکتی که انتخاب می کنید هماهنگ کنید و این کار جلوه ای خاص به دکوراسیون خونه شما می بخشه.

parquete-7

مزیت های پارکت

همونطور که گفتیم نصب پارکت در کف خونه، به دلیل طبیعی بودن جنس اون، گرما و جلوه خوبی به فضای شما میده. پارکت ها به راحتی نصب میشن و در فصل زمستون هم گرم تر هستن.

parquete-3

معایب پارکت

پارکت ها به خاطر جنس چوبی شون، در برابر آب و رطوبت آسیب پذیرن و تمیز کردن و نگهداری از اون ها کمی سخته. اگر پارکت به خوبی نصب نشه ایجاد سر و صدا میکنه که میتونه آزاردهنده باشه.

استفاده از پارکت در مناطق مرطوب توصیه نمیشه چون رطوبت و نم می تونه باعث صدمه دیدن پارکت و غیر قابل استفاده شدن اون بشه. ضمن اینکه پارکت قابلیت اشتعال و سوختن بالایی داره که استفاده از اون رو میتونه محدود کنه.

parquete-5

نکاتی در مورد سرامیک

اکثر سرامیک ها از جنس گرانیت هستن که لعاب های متنوعی اعم از براق و مات و با طرح های بسیار گوناگون دارن. استفاده از سرامیک برای کف محیط های زندگی و اداری، در مقایسه با پارکت، بیشتر رایجه و این امر بیشتر به خاطر تنوع زیاد سرامیک و قیمت مناسب تر اون هست.

parquete-2

مزیت های سرامیک

همونطور که گفتیم سرامیک قیمت مناسب تر و تنوع بیشتری نسبت به پارکت داره و به همین خاطر هم بیشتر مورد استفاده قرار میگیره. سرامیک در مقابل رطوبت آسیب پذیر نیست و میشه اون رو به راحتی با مواد شوینده مناسب و آب تمیز کرد. ضمنا قابلیت شعله ور شدن و آتیش گرفتن نداره.

راه رفتن روی سرامیک سر و صدایی هم ایجاد نمیکنه و میشه این کف پوش رو با تنوع بالا در طرح و رنگ توی بازار پیدا کرد. اگر از سرامیک رنگ روشن و لعاب براق استفاده کنید می تونید فضای خودتون رو بزرگتر و دلبازتر جلوه بدید.

parquete-8

معایب سرامیک

یکی از بزرگترین اشکالات سرامیک، سرد بودن اون مخصوصا در فصول سرده و این امر برای افراد مسن، آزاردهنده ست. از دیگر معایب سرامیک احتمال شکستگی اون در اثر برخورد با اجسام هست. و چون تعویض سرامیک شکسته کار راحتی نیست، از این نظر میتونه مشکل ایجاد کنه.

اگه به موضوعات دکوراسیون علاقمند هستید، اینجا برای شماست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها