|

تمیز کردن پارکت بدون رد و لکه / یه عمر اشتباه زدیم این وسیله دشمنه پارکته کدرش میکنه

در این مقاله ترفندهایی در خصوص تمیز کردن پارکت بهتون یاد دادیم که حسابی به کارتون میاد و میتونه این کفپوش رو مثل روز اول برق بندازه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- راست و ریس کردن سریع کارها میتونه یکی از مهم ترین دغدغه های افراد باشه چرا که این روزا همه دوست دارن که در زمانشون صرفه جویی کنن و به جای این که اون رو صرف یه سری کارهای زمانبر کنن به کارهای مورد علاقشون اختصاص بدن که خب برای این منظور شما میتونید با استفاده از ترفندها به این هدف برسید چرا که ترفندها بهتون کمک میکنن که کارهاتون رو خیلی سریع و راحت پیش ببرید و حالا در این بین هم فرقی نمیکنه که دقیقا چه کاری براتون پیش اومده باشه مثل از بین بردن رسوب چای ساز و یاشستن پتو و... در هر حالت شما میتونید با استفاده از این راهکارها که قبل از شما توسط افراد زیادی تست و آزمایش شده کارهای خودتون رو در کمترین زمان ممکن سر و سامون بدید.

بنابراین برای هر کاری که فکر کردید داره ازتون زمان میگیره و یا برای انجامش نمیدونید از کجا شروع کنید به دنبال پیدا کردن ترفند باشید که خوشبختانه هم این روزا با دسترسی راحت به اینترنت در هر زمینه ای از ساده ترین کار مثل شستن توت فرنگی و تا سخت ترین مثل از بین بردن موی کله پاچه میشه ترفند پیدا کرد. حالا هم که در حال خوندن این مطلب هستید به دنبال یادگیری ترفندهای جدید در خصوص تمیز کردن پارکت هستید چرا که در صورتی که این کفپوش کثیف باشه منظره ی بدی برای خونه ایجاد میکنه که حسابی میره روی مخ پس در ادامه با ما همراه باشید تا از شر هر لکه و کثیفی روی پارکت خلاص بشید.

تمیز کردن پارکت

ابتدا پارکت رو با جارو تمیز کنید

یکی از مهم ترین چیزهایی که در پاک کردن اصولی پارکت باید اون رو بدونید جارو کردن پارکت به عنوان مرحله ی اول هست تا آشغال ها و گرد و غبار  موجود روی اون رو تمیز کنید در اصل این کار بهتون کمک میکنه که در صورت تمیز کردن پارکت با آب اون هم در مرحله ی بعد کارتون راحت تر باشه و گرد و غبار لکه ایجاد نکنن و خب برای جارو کردن هم میشه از جارو برقی و حتی جاروی دستی هم استفاده کرد البته که در این بین باید به این که موقع جارو زدن خط نیفته روی پارکت هم باید دقت کنید و به همین دلیل پیشنهاد میشه که با یه جاروی نرم این کار رو انجام بدید تا خاکی که میشینه روی اون به خوبی پاک بشه.

تمیز کردن پارکت

میتونید پارکت رو با سرکه تمیز کنید

یه سری از مواد هستن که توی خونه یه جورایی حکم وردست شما رو برای تمیزکاری دارن که سرکه ی سفید هم جزء اون هاست چرا که خاصیت ضد عفونی و تمیز کنندگی منحصر به فردی داره به همین دلیل از اون برای تمیز کاری های مختلف استفاده میشه که تمیز کردن پارکت هم میتونه در این لیست قرار بگیره. برای استفاده از این ماده هم برای این منظور کافیه که یه سطل آب گرم تهیه کنید و داخل اون یه فنجون سرکه ی سفید بریزید و بعد با کمک یه دستمال نرم و یا یه تی حوله ای کف خونه رو با استفاده از محلولی دارید تمیز کنید.

البته که شما در این بین باید به یه موضوعی توجه کنید و اون اینه که آب دستمال و یا تی باید به خوبی هر چه تمام تر گرفته بشه تا یه وقت باعث باد کردن پارکت ها نشه و بهشون آسیب نزنه. همچنین شما میتونید برای برق انداختن هر چه بیشتر پارکت و برای تمیزی بیشتر چند قطره مایع ظرفشویی هم داخل ترکیب آب و سرکه بریزید. این رو هم فراموش نکنید که بعد از تی کشیدن به سرعت زمین رو خشک کنید.

تمیز کردن پارکت

تمیز کردن پارکت رو با چای کیسه ای انجام بدید

یکی دیگه از روش های مرسوم و صد البته کاری برای پاک کردن پارکت استفاده از چای کیسه ای و آب هست و این موضوع به این دلیله که توی چای کیسه ای اسید تانیک وجود داره که یه تمیز کننده ی عالی و منحصر به فرده از این رو میتونه پارکت ها رو مثل روز اولشون برق بندازه.

برای استفاده از چای کیسه ای برای پاک کردن پارکت هم کافیه که دو تا دونه چای کیسه ای رو داخل یه سطل آب گرم بندازید و اجازه بدید ده دقیقه داخل سطل باقی بمونن و بعد از گذشت این مدت زمان حالا شروع کنید پارکت رو با محلول به دست اومده تمیز کنید.

لازم به ذکره که این رو هم بگیم که خیلی از خانوم ها با استفاده از بخاری شوی پارکت ها رو تمیز میکنن که این کار یه اشتباه بزرگ بشمار میاد چون این وسیله نه تنها پارکت رو تمیز نمیکنه بلکه سبب تورم و خرابی اون هم میشه.

تمیز کردن پارکت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها