|

چیدمان اصولی پذیرایی مستطیل / این چند تا نکته ریز رو بدونی خونه رو محشر میچینی

دراین مطلب، در مورد چیدمان اصولی پذیرایی مستطیل صحبت می کنیم و ترفندهایی رو بهتون میگیم تا اگه فضای باریک دارید، به بهترین شکل چیدمانش کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با کوچیکتر شدن فضاها، بحث چیدمان و دکوراسیون جدی تر از قبل مورد توجه قرار گرفته تا با ترفندهایی، فضا بزرگتر و دلبازتر نشون داده بشه. شاید چیدمان یک فضای بزرگ و استاندارد کار خیلی سختی نباشه اما وقتی فضای هال و پذیرایی شما، باریک و مستطیل باشه، چیدمان اصولی و درست قرار دادن وسایل در جاهای خودشون، به کمی خلاقیت و تامل نیاز داره.

چیدمان اصولی فرش ها، بهترین جا برای تلویزیون، جانمایی کنسول و... همگی وقتی فضا مستطیل و باریک باشه، به دقت بیشتری نیاز داره تا فضا خفه و تنگ تر به نظر نیاد. توی این مطلب، در مورد چیدمان اصولی پذیرایی مستطیل صحبت می کنیم و ترفندهایی رو بهتون میگیم تا اگه فضای باریک دارید، چجوری به بهترین شکل، چیدمانش کنید. تا پایان همراه ما باشید.

living-room-9

فضا رو تفکیک کن

وقتی پذیرایی مستطیل شکل و باریکه، دیگه نمیشه همه وسایل رو دور تا دور خونه چید و نیاز به تفکیک فضا هست. در این صورت بهتره که یک فضا رو به غذاخوری و یک فضا رو به نشیمن و TV روم اختصاص بدی. پیشنهاد ما اینه که میز غذاخوری رو در انتهای سالن پذیرایی قرار بدی و فضای نزدیکتر به در ورودی رو به نشیمن تبدیل کنی.

living-room-1

پذیرایی رو شلوغ نکن

برای چیدمان اصولی فضای نشیمن و یا پذیرایی که باریک و مستطیل ماننده باید تا حد امکان فضا رو خلوت چید و از تعداد کمی دکوری و اکسسوری ها استفاده کرد. برای دکور کردن این مدل فضاها بهتره با رعایت مینیمال گرایی، فضایی باز و نسبتا خلوت فراهم کرد تا آسایش ساکنان خونه فراهم بشه.

living-room-2

مبل ها رو به دیوارها نزدیک کن

توی خونه های بزرگ که فضای هال و پذیرایی باز و مربع شکله، معمولا مبل ها رو با قاصله از دیوارها قرار میدن اما وقتی پذیرایی باریک و مستطیل شکل هست باید تا حد امکان مبل ها رو به دیوارها نزدیک کرد.

living-room-4

استفاده از فرش های بزرگ ممنوع!

پهن کردن فرش های بزرگ که فضای هال و پذیرایی رو کاملا در بر بگیره، اصلا جذاب نیست و فضا رو خفه و دلگیر نشون میده. این کار برای فضاهای بزرگ هم پیشنهاد نمیشه و برای فضاهای باریک و کوچیک هم اصلا مناسب نیست.

اگر هال و پذیرایی باریک داری، از فرش های کوچیک و ترجیحا با رنگ روشن استفاده کن تا فضا رو بازتر نشون بدی.

living-room-5

میز جلو مبلی بزرگ نباشه

شاید داشتن یک میز جلو مبلی بزرگ خیلی جذاب باشه و بشه وسایل زیادی رو روی اون قرار داد، ولی اگه هال و پذیرایی مستطیل شکل و باریک داری، این کار کلی از فضات رو میگیره و رفت و آمد توی خونه رو سخت میکنه. برای فضای باریک و مستطیل شکل، بهتره یک میز مستطیل انتخاب کنی تا تناسب فضا به خوبی رعایت بشه.

living-room-6

اگه دوست داری مثل یک طراح حرفه ای خونه ت رو چیدمان کنی، اینجا رو ببین!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها