|

چیدمان اصولی و خاص پذیرایی مستطیل / بهت میگم چطوری فضا رو دلباز و بزرگ نشون بدی!

یکی از چالش هایی که خیلی ها با اون مواجهن، چیدمان پذیرایی مستطیل شکله. در این مقاله بهتون می گیم این مدل پذیرایی رو چجوری چیدمان کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن یه خونه بزرگ که پذیرایی مربع شکل و خوش قواره داره، ایده آل هر کسی میتونه باشه ولی خب در اکثر موارد، داشتن همچین خونه ای امکان پذیر نیست. با متراکم شدن جمعیت در شهرها، بیشتر خونه ها در متراژهای پایین ساخته میشن و دکور کردن و چیدمان اونها به یه چالش بزرگ تبدیل میشه؛ مخصوصا این روزها که مبحث دکوراسیون شیک و مدرن مورد توجه خیلی ها قرار داره و اکثرا دوست دارن خونه خودشون رو به بهترین شکل چیدمان کنن. یکی از چالش هایی که خیلی ها با اون مواجهن، چیدمان پذیرایی مستطیل شکله که شامل خیلی از خونه ها میشه. اینکه چه مدل مبلمان، لوستر و پرده ای انتخاب کنیم همگی مهم هستن. در این مقاله قصد داریم در مورد چیدمان اصولی و خاص پذیرایی مستطیل شکل صحبت کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

chideman7

شلوغ کردن فضا ممنوع!

اگر پذیرایی خونه شما عرض زیادی نداره و به شکل مستطیل ساخته شده، باید حواستون باشه تا فضا رو شلوغ نکنید. استفاده از وسایل زیاد و غیر ضروری در پذیرایی مستطیل شکل، فضا رو کم عرض تر و تنگ تر نشون میده.

استفاده از مبلمان و پرده با پارچه ساده و لوسترهای مینیمال کمک میکنه تا فضا بزرگ تر و بازتر دیده بشه. همینطور رنگ روشن و خنثی برای وسایل در این مدل پذیرایی انتخاب خوب و هوشمندانه ای خواهد بود.

chideman8

مبلمان با پهنای کم و نزدیک کردن اونها به دیوار

یکی دیگه از موارد مهم برای چیدمان پذیرایی مستطیل، انتخاب مبلمانی هست که ابعاد بزرگی نداشته باشه. مبلمان ال یا استیل رو جوری انتخاب کنید تا فضای زیادی رو اشغال نکنن. نکته مهم دیگه در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل، نزدیک کردن مبل ها به دیواره تا بیشتری استفاده از فضای موجود صورت بگیره.

chideman2

میز ناهارخوری در انتهای سالن

در پذیرایی با عرض کم و طول زیاد بهتره میز ناهارخوری رو در انتهای سالن قرار بدید تا تفکیک فضا به خوبی صورت بگیره و خونه شما شیک تر و دلنشین تر به نظر بیاد.

اختصاص یک فضا برای تلویزیون و نشیمن هم بهترین استفاده رو از پذیرایی مستطیل شکل خواهد کرد. تلویزیون و میزش رو مقابل یک دیوار بزرگ قرار بدید و مبل ها رو به شکلی که فضایی برای رفت و آمد راحت وجود داشته باشه، بچینید.

chideman3

در پذیرایی مستطیل، میز جلو مبلی چجوری باشه؟

اگر پذیرایی شما عرض زیادی نداره، باید توجه کنید که وسایل و چیدمان خونه جوری نباشه که جلوی رفت و آمد راحت رو بگیره. به همین خاطر انتخاب یک میز جلو مبلی که عرض کم و طول بیشتری داشته باشه خیلی مهمه.

انتخاب یک میز بزرگ مربعی شکل برای پذیرایی مستطیل گزینه مناسبی نیست و باعث شلوغ شدن فضا و سخت شدن رفت و آمد در این فضا میشه.

chideman5

گیاهان طبیعی فضا رو دلباز میکنن

استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی در هر فضایی، به زیباتر و دلبازتر شدن اون محیط کمک میکنن. با رعایت اصل شلوغ نکردن فضا، چند گلدون طبیعی مناسب رو در فضاهای خالی پذیرایی مستطیل شکل خودتون قرار بدید و اثر معجزه وار اون رو ببینین.

chideman6

در این مقاله در مورد چیدمان اصولی و خاص پذیرایی مستطیل شکل صحبت کردیم. نکاتی ساده و البته کاربردی که میتونه به دلنشین تر شدن فضای خونه شما کمک بکنه. اگر به مباحث مربوط به دکوراسیون علاقمند هستید، اینجا مطالب متنوع و زیادی برای خوندن و به کار بردن وجود داره.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی