|

خونه کوچیک رو چجوری دکور کنی که بزرگ دیده بشه؟/ بیا تا بهت راهکارهای کاربردی یاد بدم

توی این مقاله نکاتی رو با هم یاد میگیریم که کمکمون میکنه خونه کوچیکمون رو به بهترین شکل چیدمان و دکور کنیم تا بزرگتر و دلبازتر به نظر برسه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه این روزا خیلیا امکان زندگی کردن توی خونه های بزرگ رو ندارن! از یه طرف خونه خیلی گرون شده و عده کمی میتونن خونه با متراژ بالا بخرن و از طرف دیگه اجاره ها هم افزایش زیادی داشته و اکثرا نمی تونن خونه های بزرگ اجاره کنن. میشه گفت در حال حاضر اکثر خانواده ها توی خونه هایی با متراژ کمتر از 100 متر زندگی میکنن. اگه مجبوری یا اصلا دوست داری که توی خونه کوچیک زندگی کنی باید اصولی رو بدونی تا خونه رو دلباز و بزرگتر از چیزی که هست نشون بدی و از زندگی کردن توش خسته نشی و لذت ببری. توی این مقاله نکاتی رو با هم یاد میگیریم که کمکمون میکنه خونه کوچیکمون رو به بهترین شکل دکور کنیم. با من همراه باش...

decor-02

از وسایل همرنگ و رنگهای روشن استفاده کن

همه می دونیم که رنگ روشن، فضا رو بزرگتر و دلبازتر نشون میده. بهتره برای چیدمان خونه های کوچیک تا جای ممکن از رنگ روشن و وسایل همرنگ استفاده کنی. مثلا خیلی خوبه که رنگ دیوارها، سفید باشه و مبلمان و فرش رو رنگ کرم و بدون طرح و نقش یا با طرح خلوت انتخاب کنی تا فضای دلباز و روشنی داشته باشی. البته برای اینکه فضا خسته کننده و بی روح نشه، میشه اکسسوری های کوچیک با رنگهای شاد و شفاف رو هم در کنار رنگ های روشن قرار بدی.

decor-03

استفاده از آینه معجزه میکنه!

استفاده از آینه های ساده یا دکوراتیو کمک خوبی هست که تا حد زیادی خونه رو بزرگتر و روشنتر از چیزی که هست نشون بدی. یک دیوار نسبتا بزرگ که ترجیحا روبروی پنجره نورگیر قرار داره رو میتونی به نصب آینه اختصاص بدی و تاثیر فوق العاده اون رو در تغییر فضا ببینی.

decor-04

به نور اجازه ورود بده!

اگه بنا به هر دلیلی توی خونه کوچیک زندگی میکنی ولی توی هال یا پذیرایی پنجره ای با نور کافی داری، باید بگم که خیلی خوش شانس هستی! طی روز پرده ها رو کنار بزن و به نور اجازه ورود بده تا خونه رو دلباز و پرنور کنی. غیر از این، به نورپردازی حرفه ای خونه‌ت فکر کن و روشهایی رو به کار بگیر که خونه رو بزرگتر نشون بده. مثلا آباژور ساده و زیبایی که گوشه هال قرار گرفته و یا قاب عکسی روی دیوار که نوری که بهش تابونده شده و...

decor-06

به وسایل اضافه نیازی نداری!

باید قبول کنی که داخل خونه کوچیک فضایی برای قرار دادن وسایل زیاد و بدون کاربرد و همچنین اکسسوری ها و دکوری های بی مورد نیست. تا جایی که میتونی خونه رو از وسیله هایی که بهشون نیازی نداری و فضا رو کوچیک و شلوغ نشون میدن، خالی کن.

decor-05

وسایل چند منظوره سفارش بده

دیگه دنیا به سمتی رفته تا آدما بهترین کاربری و استفاده رو از فضا و متراژ کم داشته باشن. این روزا وسایل خونه و تخت و کمد و مبل رو طوری طراحی میکنن که بتونی از یک وسیله چند جور استفاده کنی و این مورد جون میده تا برای خونه های کوچیک به کار گرفته بشه! مثلا داشتن مبل و صندلی هایی که نقش کمد رو هم داشته باشن، یا تختی که دور تا دورش کشو داشته باشه، پیشنهادهای خوبی در این زمینه هستن. کمی سرچ کن، شرکت های زیادی رو پیدا میکنی که در این زمینه تخصص دارن!

decor-08

گل و گیاهان طبیعی رو فراموش نکن!

به اندازه ای که وسایل اضافی رو دور میریزی، چند تا گلدون طبیعی به خونه کوچیکت اضافه کن و تاثیر عالی اون رو در دلباز شدن خونه‌ت ببین. استفاده از گلدون در کنج دیوارها، روی طاقچه و ارتفاع بالاتر هم ایده خوبی برای استفاده بیشتر از فضاست.

decor-01

توی این مطلب به توضیح چند راهکار ساده و کاربردی برای بزرگ نشون دادن خونه های کوچیک پرداختم. امیدوارم اگه خونه کوچیکی داری با استفاده از این پیشنهادات به بزرگتر نشون دادن و دلباز کردنش کمک کنی. بقیه مطالب سایت که مربوط به دکوراسیون هست رو میتونی اینجا ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها