|

نحوه انتخاب درست کرم پودر متناسب با پوست / سرخ و سفید یا سبزه ای فرق نداره اصولش اینه

در این مقاله در خصوص انتخاب درست کرم پودر با توجه به جنس پوستتون یه سری راهنمایی ها بهتون دادیم که به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه برای خودشون روتین های مختلفی دارن یکی روتین غذایی داره، یکی روتین ورزشی داره، یکی روتین کاری داره و... که بین اون ها روتین آرایشی و بهداشتی یه بخش بسیار مهمی از زندگی خانوم های امروزی رو تشکیل میده البته که فقط ذهنتون به سمت میکاپ نره چون این روزا اکثر خانوما شده یه روتین پوستی ارزان هم در حداقل ترین حالت برای داشتن یه پوست سالم و سلامت دارن که بسیار هم بهش پایبند هستن چون میدونن که با رعایت اون میتونن نتیجه ی فوق العاده ای بگیرن که پوستشون رو حسابی سرحال و شاداب جلوه میده پس در وهله ی اول باید به این که قراره یه پوست خوب برای خودتون بسازید ایمان داشته باشید.

ولی این وسط یه موضوعی که هست اینه که محصولات پوستی برای پاکسازی و لایه برداری اون مفیدن ولی در این بین یه سری لوازم آرایشی استفاده میشن که شاید نتیجه ی عکس داشته باشن و باعث بشن که منافذ پوستی شما بسته شده و دچار جوش و آکنه بشید که کرم پودر یکی از این لوازم هست که خب در صورتی که درست انتخاب نشه علاوه بر این مشکلات، برای شما ظاهر نازیبایی هم به وجود میاره به همین دلیل باید به سراغ کرم پودرهای مناسب برای مصرف روزانه برید که به علت داشتن بافت سبک باعث آسیب به پوست نمیشن اما قبل از این موضوع شما باید بدونید که کرم پودر درست و مناسب خودتون رو با توجه به جنس پوستتون چطور انتخاب کنید که در ادامه راجبه این موضوع توضیحاتی بهتون ارائه میدیم، پس با ما همراه باشید.

نحوه انتخاب درست کرم پودر متناسب با پوست

نحوه ی انتخاب کرم پودر برای پوست چرب

در صورتی که از اون دسته از افرادی هستید که دارای پوست چرب هستن باید از کرم پودرها و یا پن کیک های کرم پودری که فاقد چربی هستن استفاده کنید چون مسلما دوست ندارید که بعد از زدن کرم، پوستتون جوری برق بزنه که انگار مهتابی جلوی صورتتون روشنه! خب کرم های فاقد چربی پودرهایی دارن که حتی چربی پوست شما رو جذب کرده و به همین دلیل به پوست شما یه ظاهر صاف و مات میبخشه. کرم پودرهایی که دارای مواد معدنی هم هستن برای پوست های چرب بسیار مناسب اند چون ذرات خشک موجود در اون ها به جذب رطوبت اضافیه پوست کمک کرده و مانع از براق شدن بیش از اندازه ی پوست شما میشن.

نحوه انتخاب درست کرم پودر متناسب با پوست

نحوه ی انتخاب کرم پودر برای پوست خشک

در صورتی که دارای پوست خشک هستید باید یه کرم پودری تهیه کنید که علاوه بر زیبایی پوستتون سبب تامین رطوبت اون هم بشه و صد البته به علت خشکی پوست روی اون پوسته پوسته نشده و یه ظاهر کیکی برای شما ایجاد نکنه که در این شرایط باید به سراغ کرم پودرهای مایع و یا استیک های آبرسان برید. در اصل کرم پودرهایی که بافت کرمی دارن سبب رطوبت رسانی به پوست شما شده و صد البته با توجه به شرایط پوستی شما قدرت پوشانندگی بالایی هم دارن.

نحوه انتخاب درست کرم پودر متناسب با پوست

نحوه ی انتخاب کرم پودر برای پوست مختلط (ترکیبی)

در صورتی که یه بخشی از پوستتون چربه و یه بخش دیگه خشک باید بدونید که پوست شما ترکیبی و یا مختلط هست که با این حساب میشه گفت که شما با گرفتاری های هر دو نوع پوست موجه هستید و خیلی باید ناز پوستتون رو بکشید که یه قسمتش تو یه جبهه هست و یه قسمتش تو یه جبهبه دیگه . وظیفه ی شما این هست که در نهایت هر دو بخش رو به صلح با هم برسونید و یه پوست زیبا و مخملی برای خودتون بسازید پس در زمینه کرم پودر برای این مدل از پوست ها بهتره که از هر دو نوع کرم پودر هم اونایی که مخصوص پوست های خشک هستن و هم اونایی که برای پوست های چرب هستن استفاده کنید و از زدن کرم پودرهایی که حاوی چربی و یا ترکیبات نرم کننده مثل روغن های گیاهی، کره کاکائو، شی باتر و... هستن خودداری کنید.

نحوه انتخاب درست کرم پودر متناسب با پوست

نحوه ی انتخاب کرم پودر برای پوست حساس

برای انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست های حساس و مستعد آکنه باید دقت و توجه بیشتری داشته باشید چون ممکن هست که با انتخاب اشتباه اوضاع پوستتون رو بهم بریزید پس در صورت داشتن پوست اینچنینی باید از مصرف محصولاتی که که مواد تشکیل دهنده ی اون ها رایحه، الکل، اسانس و یا عطر هست خودداری کنید چون باعث تحریک پوستتون میشن. 

نحوه انتخاب درست کرم پودر متناسب با پوست

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها