|

ترفند های خوشمزه تر شدن میرزا قاسمی؛ اینجوری راحت پوست بادمجون های دودی رو بگیرید

برای درست کردن میرزا قاسمی بادمجان هارو روی آتیشی که با چوب و ذغال درست کردید کبابی کنید چرا که همه خوشمزگیش به اینِ که طعم دودی داشته باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میرزا قاسمی غذای شمالیه که با بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ و یه سری ادویه تهیه میشه و کلی طرفدار داره. درستِ که این غذا شمالیه اما انقدر خواهان داره که از مرز های شمالی فراتر رفته و تو کل کشور درست میشه. تا حالا با خودتون فکر کردید که چرا اسم این غذا میرزاقاسمی شده؟ بیاین تا دلیلش رو بهتون بگم. میرزا محمد قاسم که در زمان ناصرالدین شاه والی گیلان بود به آشپزی و ابداع ترکیبات جدید غذایی علاقه خاصی داشت و یک روز به صورت اتفاقی بادمجان کبابی، گوجه، سیر و تخم مرغ رو با هم مخلوط کرد و این غذای خوشمزه رو برای اولین بار پخت. از آن به بعد این غذا به نام والی گیلان به میرزا قاسمی معروف شد که در منوی رستوران‌های سنتی جایگاه ویژه‌ای داره. 

درست کردن میرزا قاسمی اصلا سخت نیست اما مثل هر غذای دیگه یه سری فوت و فن داره که اگه رعایت کنید خوشمزه تر میشه. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راز های خوشمزه تر شدنش رو بهتون بگیم.

میرزاقاسمی

ترفند های خوشمزه تر شدن میرزا قاسمی

میرزا قاسمی رو با بامجان های کشیده و گوشتی درست کنید. 

بادمجان های چین اول بهترین بادمجان برای میرزا قاسمی است چرا که بادمجون های چین دوم و سوم معمولا پر تخم و تلخ هستند.

همه خوشمزگی میرزا قاسمی به این که طعم دودی بده پس حتما بادمجان ها رو روی آتیشی که با چوب و ذغال آماده کردید دودی کنید نه روی گاز یا داخل فر. فکر درست کردن میرزا قاسمی با بادمجون سرخ شده رو هم از سرتون بیرون کنید چرا که اون غذا دیگه میرزاقاسمی نیست.

همراه بادمجان گوجه و سیر را هم کبابی کنید این کار باعث میشه میرزا قاسمی کاملا طعم دودی بگیره. برای کبابی کردن سیر اونا رو به سیخ بکشید و کنار آتیش بذارید فقط حواستون باشد که نسوزه. گوجه فرنگی زودتر از بادمجان کباب میشه پس اونا رو زودتر از روی حرارت بردارید تا آب نندازن.

 بعد از اینکه بادمجان‌ها کبابی شدند اجازه بدید خنک بشن سپس به آرامی پوستشون رو بکنید و به مدت 1 ساعت در آبکش قرار بدید تا شیره اش خارج بشه بعد روشون آب بگیرید و ساطوری یا له کنید. برای اینکه پوست بادمجون راحت تر جدا بشه اونا رو داخل کیسه فریزر بذارید 5 دقیقه بهش زمان بدید بعد به راحتی پوستش رو جدا کنید. 

 موقعی که خواستید تخم مرغ ها را بزنید شعله رو کاملا کم کنید بعد از اینکه تخم مرغ رو اضافه کردید حدود 2 دقیقه اصلا هم نزنید تا تخم مرغ خودشو بگیره بعد هم بزنید تا خوب با گوجه ترکیب بشه.

اگر میخواین میرزا قاسمی طعم و رنگ بهتری داشته باشه 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی تفت داده شده بهش اضافه کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

میرزاقاسمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی