|

طرز تهیه خورش بادمجون با گوشت لذیذ و خوشمزه / اینو درست کن بقیه دستورا رو بریز دور

توی این مقاله یه خورش ساده اما بسیار لذیذ و عالی به نام خورش بادمجون با گوشت رو یاد میگیری که در کنار کته طعم و مزه خیلی خوبی داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خورش های ایرانی هر کدوم طعم و مزه خاص خودشون رو دارن و همراه پلوی زعفرونی، ترکیبی بی نظیر رو می سازن. انواع خیلی زیادی از خورش ها در گوشه گوشه ایران طبخ میشن که بعضی هاشون حسابی معروف و پر طرفدارن. خورش به آلو، خورش غوره مسما، خورش ترش واش و... تنها چند مورد از این خورش های خوشمزه هستن. توی این مقاله می خوام یه خورش ساده اما بسیار لذیذ و عالی به نام خورش بادمجون با گوشت رو بهتون آموزش بدم که در کنار کته طعم و مزه خیلی خوبی داره و واسه مهمونیا هم گزینه بسیار خوبیه. پس تا پایان همراه من باشین...

khoresh-bademjan2

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجون با گوشت

گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم

بادمجان 4 عدد

پیاز متوسط یک عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

غوره یا آبغوره به مقدار دلخواه

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای خورش بادمجون با گوشت براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

khoresh-bademjan4

طرز تهیه خورش بادمجون با گوشت

مرحله اول

بادمجان ها رو پوست گرفته و داخل آب نمک می ذاریم تا تلخی اونها گرفته بشه. سپس از آب نمک خارج کرده و با دستمال کاغذی حوله ای خشک می کنیم.

مرحله دوم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت می ذاریم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پیاز رو نگینی خرد کرده، داخل قابلمه می ریزیم و کمی سرخ می کنیم تا سبک بشه. تکه های گوشت رو اضافه کرده و تفت میدیم. رنگ گوشت که عوض شد سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی هم اضافه کرده و حدود 2 دقیقه تفت میدیم.

مرحله سوم

داخل قابلمه دو لیوان آب جوش می ریزیم تا گوشت به مدت یک ساعت و نیم بپزه.

khoresh-bademjan5

مرحله چهارم

ماهیتابه مناسبی رو روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی داخلش می ریزیم. وقتی که داغ شد بادمجان ها رو سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

نیم ساعت آخر پخت گوشت، بادمجان های سرخ شده رو همراه غوره یا آبغوره به خورش اضافه می کنیم. نمک غذا رو هم تست کرده و اگه نیاز داره، اضافه می کنیم.

khoresh-bademjan6

مرحله ششم

وقتی خورش بادمجان با گوشت جا افتاد، غذای ما حاضره و می تونیم همراه کته نوش جان کنیم.

توی این مقاله طرز تهیه یه خورش اصیل ایرانی به نام خورش بادمجان با گوشت رو بهتون آموزش دادم که امیدوارم در اولین فرصت درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی