|

غذاهایی ایرانی که به ذائقه خارجی ها خوش آمد

دو خوراکی ایرانی در فهرست 50 میان وعده خوشمزه جهان!

دو غذایی که به ذائقه مخاطبان غیرایرانی خوش آمده است!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اطلس طعم ها دایره المعارف معروف غذاهای محلی، رستوران های سنتی و دســتور پخت های اصیل در سراســر جهان است و به تازگی کشــک بادمجان و ماست و خیار ایرانی را در فهرست ۵۰ میان وعده برتر دنیا قرار داده است. بر اساس فهرست این ســایت که اخیرا به روز شده، کشــک بادمجان رتبه هفتم و ماســت و خیار رتبه ســی وهفتم را به خــود اختصاص داده اســت.

در سایت اطلس طعم ها از کشــک بادمجان به عنوان یک پیش غذای خوشــمزه ایرانی نام برده شــده و توصیه شده است که با نان لواش گرم سرو شود. در توضیحاتی که درباره ماست و خیار نوشته شده، آن را به عنوان یک دیپ یا پیش غذای ساده و با طراوت ایرانی معرفی کرده و ترکیبات آن را به صورت کامل توضیح داده و نوشته اســت که: ماست و خیار یک میان وعده ماســت خام های با خیار و شوید است و فقط چند دقیقــه زمان میبرد تا آماده شــود. این میان وعده بر پایه ماست ساده است که با سبزیجات خشــک، گلبرگ های گل رز و گردوی برشته شده کامل می شود. 

563aed0c-f534-4cdd-b769-d46ee9e2d222

mast-v-khiar-1

رتبه بندی این غذاها براســاس نظــرات مخاطبان است که با یک سری مکانیســم ها کاربران واقعی را تشــخیص می دهد و رتبه بندی های ربات یا افراد محلی را نادیده می گیرد و به رتبه بندی کاربرانی که سیستم آنها را می شناسد، ارزش بیشتری می دهد. هدف آنها ترویج غذاهای محلی عالی و برانگیختن کنجــکاوی در مورد غذاهایی اســت کــه امتحان نکرده اید. این ســایت برای انتخاب غذاهای برتر در یک بازه زمانی مشــخص منتظر رای مخاطبانش می ماند. برای فهرست 50 پیش غذای برتر جهان، تا 17 ماه مه سال 2023 ،حدود پنج هزار و 650 رای ثبت شد که سه هزار و 576 مورد آن قابلیت بررسی داشت. قبل از کشک بادمجان و ماست وخیار، یک خوراکی ایرانی دیگر هم به فهرســت غذاهای محبوب این سایت راه پیدا کرده بود. مدتی پیش زیتون پرورده به عنوان یکی از 100 غذای گیاهــی منتخب دنیا توسط کاربران این سایت انتخاب شد. 

منبع:هفت صبح

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • اذرگون ارسالی در

    خوبه ،ایران غذای خوشمزه زیاد داره ،

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی