|

طرز تهیه کشک و بادمجان خیلی خوشمزه / طعم عالی یه غذای اصیل و سنتی با ظاهری متفاوت

کشک و بادمجون یکی از غذاهای خیلی خوشمزه ست که خیلی محبوب و معروفه! توی این مقاله طرز تهیه یه کشک و بادمجون متفاوت و عالی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بادمجون جزو خانواده صیفی جات محسوب میشه و غذاهایی که با اون درست میشه، طرفداران زیادی هم داره. غذاهای خیلی متنوعی میشه با این ماده غذایی عالی درست کرد؛ غذاهایی مثل خورش بادمجون، ته چین گوشت و بادمجون، میرزا قاسمی، کوکوی بادمجون و... کشک و بادمجون هم یکی دیگه از غذاهای خیلی خوشمزه ست که خیلی محبوب و معروفه! توی این مقاله می خوام یه کشک و بادمجون متفاوت و عالی رو بهتون آموزش بدم که برای مهمونی های شما هم بسیار مناسبه. تا پایان همراه من باشین.

kashkobademjan6

مواد لازم برای تهیه کشک و بادمجون

بادمجون متوسط 4 عدد

کشک دو پیمانه

گردوی خرد شده نصف پیمانه

نعنا خشک 3 قاشق غذاخوری

پیاز بزرگ دو عدد

سیر 6 حبه

فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

آب به اندازه کافی

kashkobademjan3

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون کشک و بادمجون درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

طرز تهیه کشک و بادمجون

مرحله اول

بادمجون ها رو شسته و راه راه پوست بکنید. دو ساعت داخل آب نمک بذارید سپس اونها رو از آب خارج کرده و خشک کنید. این کار باعث میشه تا تلخی بادمجون ها گرفته بشه و همینطور کمتر روغن به خودش بکشه.

مرحله دوم

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و بادمجون ها رو کامل سرخ کنید. سپس اونها رو از ماهیتابه خارج کرده و وسط بادمجون ها رو حدود 5 سانت برش طولی بزنید و کنار بذارید.

kashkobademjan4

مرحله سوم

پیازها رو پوست بگیرید، خلالی خرد کنید و داخل روغن سرخ کنید. کمی فلفل سیاه و زردچوبه هم بریزید و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بردارید. نعنا خشک رو هم جداگانه داخل روغن و روی حرارت پایین، یک دقیقه تفت بدید. سیرها رو هم خرد کنید و مثل سیر، داخل روغن با حرارت پایین کمی تفت بدید.

مرحله چهارم

داخل شکم بادمجون ها که برش دادید، کمی پیاز داغ، نعنا داغ، سیر داغ و گردوی خرد شده بذارید و داخل قابلمه مناسب قرار بدید. کشک رو با مقداری آب جوش رقیق کنید و داخل قابلمه بریزید.

kashkobademjan7

مرحله پنجم

قابلمه رو روی حرارت قرار بدید و وقتی کشک جوش اومد حرارت رو کم کنید و نیم ساعت تا چهل دقیقه زمان بدید تا بادمجون ها بپزن.

مرحله ششم

بعد از پخته شدن بادمجون ها و غلیظ شدن کشک، کشک و بادمجون خوشمزه ما حاضره و می تونید داخل ظرف مناسب بکشید و نوش جان کنید. این غذا بسیار خوشمزه ست و ظاهر خوبی داره و برای مهمونی های شما هم بسیار مناسبه. امیدوارم درست کنید و از خوردن اون در کنار عزیزان تون لذت ببرید.

kashkobademjan5

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا کلی دستورهای غذایی عالی براتون داریم که می تونین ببینین و درست کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی