|

نحوه ست کردن فرش و مبل / یه عالمه راه براش وجود داره حتما نباید رنگاشون باهم یکی باشه

در این مقاله در خصوص نحوه ست کردن فرش و مبل باهاتون صحبت کردیم و یه سری راه حل ارائه دادیم که میتونه براتون جذاب باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرش رو میشه یکی از آیتم های بزرگ و مهم توی خونه بشمار آوورد که درست انتخاب نکردن اون مساوی هست با یه گند بزرگ تو دکوراسیون چون بالاخره این وسیله بسیار توی چشم هست و هر کسی که از در بیاد تو اول چشمش به این وسیله میفته اون هم کف گوشه به گوشه ی خونه چون تعداد فرش های مختلف هم توی خونه های ما ایرانی ها زیاده و فرقی نمیکنه که این فرش اندازه ی کوچک داشته باشه و یا بزرگ باشه مثلا میخواد فرش جلو سینک ظرفشویی باشه و یا فرش برای راهرو و... ما کلا دوست داریم که توی هر جا از خونه پامون رو روی زمین نرم و گرم بذاریم که این موضوع با وجود فرش امکانپذیره.

پس با توجه به این موضوعات دکوراسیون این وسیله در خونه بسیار مهمه یعنی علاوه بر این که گفتیم انتخاب اون مهمه نحوه ی قرارگیریش توی خونه هم بسیار مهمه مثلا شاید باورتون نشه خیلی ها به سراغ نحوه چیدمان فرش برای بزرگ تر نشون دادن خونه میرن چون این موضوع شدنیه اون هم تنها در صورتی که شما این آیتم رو به درستی در دکوراسیون جاش بدید تا بتونه براتون معجره کنه و خونه ی اندازه قوطی کبریت رو به یه قصر تبدیل کنه. حالا از اینا بگذریم و برسیم به مقاله ی امروز که راجبه ست کردن فرش و مبل هست و شما باید موقع خرید فرش بهش توجه کنید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ست کردن فرش و مبل

فرش و مبل رو یه رنگ انتخاب کنید

یکی از راحت ترین راه ها برای ست کردن دو تا آیتم باهم یه رنگ انتخاب کردن اون هاست که فرش و مبل هم از این قضیه مستثنی نیستن و شما در صورتی که نمیخواهید ریسک کنید میتونید خیلی ساده و راحت هر دوی اون ها رو یه رنگ انتخاب کنید تا به فضاتون یه ظاهر یکدست و شیک ببخشید مثلا درصورتی که مبلتون کرم بود برای رنگ فرش سراغ یه فرش با همون رنگ و یا یه مقدار اختلاف توی تیرگی برید. در صورتی که بین دو آیتم  تیرگی و روشنی ایجاد کنید از بی روح شدن فضا جلوگیری میکنید.

نحوه ست کردن فرش و مبل

رنگ های مختلف رو تست کنید

در صورتی که برای فرش به سراغ اونی برید که از دوتا رنگ و یا بیشتر برخوردار هست دستتون هم برای انتخاب کردن رنگ مبلمان باز خواهد بود چرا که میتونید رنگ مبل ها رو با توجه به یکی از رنگ های به کار رفته در فرش انتخاب کنید و خب مسلما این رنگ ها هم تنوع بسیار بالایی دارن و توی انتخاب مبل هم محدود نخواهید شد. پس با این حساب فرش های رنگکی انتخاب و تهیه کنید تا در این صورت نگرانی برای شما وجود نداشته باشه و مبلمان و فرشتون به خوبی هر چه تمام تر با هم ست بشن طوری که با هر بار دیدن اون ها نهایت لذت رو ببرید.

نحوه ست کردن فرش و مبل

بدنه ی مبل رو با فرش ست کنید

خیلی ها هستن که ست شدن فرش و مبل رو توی این میبینن که پارچه ی مبل با فرش هماهنگ باشه در حالی که وقت یه مقدار تنوع و البته خرج کردن جسارت رسیده چرا که لازم نیست شما تنها تمرکز خودتون رو روی جنس پارچه بذارید وقتی که میتونید به جای ست کردن فرش با رویه ی مبل اون رو با کناره های مبل یعنی رنگ دسته ها و پایه هماهنگ کنید چرا که خیلی از مبلمان هستن که بدنه ی اون ها روکش رنگ دارن و از این رو میشه اونا رو با فرش مچ کرد.

نحوه ست کردن فرش و مبل

طرح ها رو باهم هماهنگ کنید

خب در قسمت قبل گفتیم که میشه بدنه ی مبل رو با فرش ست کرد و تنها راه فقط هماهنگ کردن رنگ ها نیست حالا در این بخش میخواهیم در خصوص این که این بگیم که برای ست شدن این دو آیتم شما میتونید مجددا بدون در نظر گرفتن یه رنگ خاص وارد عمل بشید و برای این منظور از تکنیک ست شدن طرح ها استفاده کنید یعنی به جای ست کردن رنگ ها به سراغ مچ کردن طرح های موجود روی پارچه ی مبل و فرش برید و اونا رو با هم هماهنگ کنید مثلا در صورتی که فرش دارای اشکال هندسی بود مبلمان رو هم همینطوری بخرید.

نحوه ست کردن فرش و مبل

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی