|

زیباترین فرش آشپزخانه مدرن / بپا از خوشگلی اینا موقع خیار پوست کردن دست و بالتو نبری!

در این مقاله چند تا از جدیدترین فرش های آشپزخانه مدرن رو بهتون نشون دادیم که میتونید با توجه به اون ها یه انتخاب خوب داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرش توی خونه ی ما ایرانی ها بسیار آستم مهمی بشمار میاد چرا که از اونجایی که یه وسیله ی تو چشم بشمار میاد میتونه تاثیر مستیقم و بسزایی توی دکور داشته باشه و البته تعداد اون هم در خونه بسیار زیاده و سایزهای مختلفی هم داره از فرش برای راهرو بگیر تا فرش برای راه پله و... که خب با این حساب انگار ما اصلا مایل به این که پامون رو روی زمین و خشک و خالی بذاریم نداریم و هممون به نوعی دوست داریم که موقع راه رفتن تو گوشه به گوشه ی خونه یه فرش گرم و نرم باشه که راه رفتن روش بهمون احساس خوبی میده و حتی از مشکلاتی مثل کمر درد هم جلوگیری میکنه.

حالا از اینا که بگذیم یه موضوع بسیار مهمی که راجبه فرش وجود داره انتخاب درست اونه اون هم با توجه به فاکتورهای مختلف مثل رنگ و طرح مثلا وقتی که کابینت هامون سفیده باید برای ست کردن فرش با کابینت های سفید اقدام کنیم و توجه رو به آیتم های دیگه توی فضا بدیم تا یه هارمونی زیبا برقرار کرده باشیم. همچنین در انتخاب باید جنس، شانه و تراکم و ابعاد رو هم در نظر بگیریم چون به عنوان مثال کسی برای آشپزخانه به سراغ فرش 1200 شانه نمیره چون اصلا ارزش این که در این فضا یه همچین فرش گرونی بندازید رو نداره پس باید به سراغ شانه های پایین تر رفت که در این بین فرش آشپزخانه مدرن 700 و یا 500 شانه میتونه یه انتخاب خوب باشه که در این مقاله قصد داریم نمونه های جدید اون رو بهتون نشون بدیم و یه سری نکات رو در خصوص خریدش بهتون بگیم، پس با ما همراه باشید.

فرش آشپزخانه مدرن

انتخاب رنگ فرش آشپزخانه مدرن

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب فرش بهش دقت کنید رنگ اون هست؛ خب این فضا بسیار پر تردد هست و بیشتر از حد معمول ممکنه که کثیف بشه بنابراین فرش هم توی آشپزخانه ممکنه زود به زود عوض بشه پس انتخاب رنگ اون باید به گونه ای باشه که این کثیفی رو فید کنه. البته که انتخاب رنگ میتونه کاملا سلیقه ای باشه ولی خب در این مورد باید یه انتخاب عقلانی داشت.

مثلا در صورتی که رنگ فرش شما روشن باشه ممکن هست که در صورت کثیف شدن اون حتی نشه با انواع شوینده های موقت مثل شامپو فرش هم لکه های اون رو پاک کرد و از شرشون راحت شد مثل لکه ی زردچوبه که خب توی آشپزخانه میتونه در صورت ریختنش روی فرش یه گند اساسی بهش بزنه. اما از طرف دیگه در صورتی که فرش شما رنگش تیره باشه شاید کثیفی و لکه ها اونطور که باید و شاید روی اون خودشون رو نشون ندن و شما بتونید تا زمانی که فرش رو میدید قالیشویی با لکه های اون مسالمت آمیز کنار بیایید پس از این لحاظ فرش تیره بهتره.

البته که ذکر این نکته هم واجبه که فرش های رنگ روشن میتونن فضای آشپزخانه ی شما رو بزرگتر نشون بدن برعکس فرش های رنگ تیره بنابراین در صورتی که فضاتون کوچک بود میتونید به سراغ فرش های یه مقدار روشن برید ولی بهتره که نقش و نگار اون زیاد باشه که لکه ها دید نداشته باشن. در صورتی هم که کفپوش و کابینت ها تیره بود فرش روشن بخرید و در صورتی هم که رنگشون روشن بود فرش تیره میتونه بهترین انتخاب باشه.

فرش آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه مدرن

کیفیت فرش آشپزخانه مدرن

فقط توجه به رنگ فرش نیست که بسیار مهمه چون شما باید به کیفیت و جنس موادی که در فرش استفاده شده هم توجه کنید. در این بین اون دسته از فرش هایی که نرم و لطیف هستن و از مواد با دوام که قابلیت شستشوی بالایی دارن درست شدن که در اثر شستشو شفافیت رنگ الیافشون از دست نمیره میتونن بهترین انتخاب باشن.

فرش آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه مدرن

ابعاد فرش آشپزخانه مدرن

نوبت به توجه به ابعاد فرش میرسه که به اندازه ی دو مورد قبلی مهمه چرا که شما باید یه فرشی رو تهیه کنید که از نظر ابعاد نه خیلی بزرگتر و نه خیلی کوچک تر از فضای آشپزخانه باشه. در صورتی هم که میز ناهار خوری رو توی آشپزخانه قرار دادید باید فرش کاملا زیر میز و صندلی ها رو پوشش بده و در صورتی که صندلی ها رو برای نشستن عقب میکشید همه ی پایه ها روی فرش قرار داشته باشن.

فرش آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه مدرن

فرش آشپزخانه مدرن

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی