|

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده که از خوشمزگی همتا نداره / همراه با نکات پخت

عدس پلو یکی از پلو مخلوط های معروف و پرطرفدار ایرانیه که به شکل های مختلف درست میشه. در این مقاله طرز تهیه عدس پلوی خوشمزه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پلو مخلوط ها در آشپزی ایرونی جایگاه ویژه ای دارن. انواع خیلی زیادی از پلو مخلوط ها رو میشه با مواد اولیه متنوع درست کرد و میشه خلاقیت هم به خرج داد و بنا به ذائقه و مواد غذایی در دسترس مون پلو مخلوط های خوشمزه ای رو درست کرد. لوبیا پلو شاید معروف ترین و محبوب ترین پلو مخلوط ایرونی باشه. زیره پلو، گشنیز پلو، کلم پلو و... هم پلو مخلوط های خوشمزه ای هستن که باید حتما امتحانشون کنید. عدس پلو هم یکی دیگه از پلو مخلوط های معروف و پرطرفدار ایرانیه که به شکل های مختلف درست میشه. در این مقاله طرز تهیه یه عدس پلوی عالی با گوشت چرخ کرده رو بهتون آموزش میدیم و پیشنهاد می کنیم حتما امتحانش کنید.

adas-polo-5

مواد لازم برای تهیه عدس پلو

برنج 3 پیمانه

عدس یک پیمانه

گوشت چرخ کرده 200 گرم

کشمش پلویی دو سوم پیمانه

زرشک دو سوم پیمانه

پیاز یک عدد

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه و پاپریکا به اندازه لازم

روغن به اندازه لازم

کره به مقدار لازم

adas-polo-4

طرز تهیه عدس پلو

مرحله اول

برنج رو از دو ساعت قبل شسته و با کمی نمک خیس می کنیم. عدس هم رو شسته و با کمی نمک و آب روی حرارت می ذاریم تا به مدت نیم ساعت بپزه. زرشک و کشمش پلویی رو شسته و داخل یک کاسه خیس می کنیم.

مرحله دوم

بعد از خیس خوردن برنج، یک قابلمه روی تا نیمه آب کرده و روی حرارت میذاریم تا جوش بیاد. وقتی جوش اومد آب برنج رو خالی می کنیم و اون رو داخل آب جوش می ریزیم. بعد از حدود 7 دقیقه آبکش می کنیم.

adas-polo-2

مرحله سوم

زرشک و کشمش پلویی رو آبکش کرده و داخل تابه ای که کمی روغن ریختیم یکی دو دقیقه تفت می دیم. وقتی عدس پخت اون رو هم آبکش می کنیم.

مرحله چهارم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت می ذاریم، مقداری روغن می ریزیم وقتی که داغ شد، ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه می ذاریم. کمی برنج می ریزیم، مقداری زرشک و کشمش پلویی و همینطور به ترتیب تا برنج و مخلوط زرشک و کشمش تموم بشه. عدس پلو رو دم می ذاریم تا بپزه.

مرحله پنجم

پیاز رو نگینی خرد می کنیم رو داخل یک ماهیتابه که روغن ریختیم تفت می دیم تا سبک و کمی طلایی بشه. گوشت چرخ کرده رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد، نمک و ادویه ها رو اضافه می کنیم و بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن، رب گوجه فرنگی رو هم اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم. نصف لیوان آب جوش می ریزیم و حرارت رو کم می کنیم تا گوشت بپزه.

adas-polo-3

مرحله ششم

10 دقیقه آخر دم کشیدن عدس پلو، کمی کره روی برنج می ذاریم تا آب بشه. بعد از این مدت عدس پلو رو داخل ظرف مورد نظرمون می کشیم و روی اون از مخلوط گوشت چرخ کرده می ریزیم. نوش جان.

نکات پخت عدس پلو

-اگر قصد دارین عدس پلو رو برای مهمون بپزین، می تونید روی غذا رو با پیاز داغ، زرشک، کشمش پلویی و خرمای تفت داده شده تزئین کنید.

adas-polo-7

-عدس پلو رو میشه به جای گوشت چرخ کرده با مرغ ریش شده هم درست کرد.

-جالبه بدونین این غذا حتی بدون گوشت هم غذایی لذیذ هست ولی بهتره پیاز داغ رو جایگزین گوشت کنید.

-استفاده از زعفران آب کرده روی عدس پلو وقتی که اون رو دم می ذارید، عطر و طعم بهتری به غذا میده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی