|

طرز تهیه گشنیزپلو با مرغ زعفرونی/ این پلو مخلوط خوشمزه رو به لیست غذاهات اضافه کن

گشنیزپلو یکی از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانیه که طرز تهیه راحت و طعم خیلی خوبی داره. این غذا رو میتونید با مرغ، گوشت، میگو و ماهی درست کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- واسه افرادی که عاشق آشپزی کردن هستن، استفاده از سبزیجات متنوع توی آشپزی لذت بخشه و حس خیلی خوبی داره. اینجوری میتونید غذاهای مختلفی درست کنید و غذاهاتون تکراری نباشن. خورش کرفس، کلم پلو، ته چین لوبیاپلو و... غذاهای خوشمزه ای هستن که با سبزیجات متنوع درست میشن. گشنیزپلو هم یکی دیگه از غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانیه که طرز تهیه ش راحته و طعم خیلی خوبی داره. این غذا رو میتونید با مرغ، گوشت، میگو و ماهی درست کنید و همگی هم خوشمزه میشن و این موضوع بستگی به ذائقه شما داره. توی این مقاله میخوام طرز تهیه گشنیزپلو با مرغ زعفرونی رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید...

geshnizpolo2

مواد لازم برای تهیه گشنیزپلو با مرغ زعفرونی

برنج ایرانی ۲ پیمانه

گشنیز تازه خرد شده یک پیمانه

فیله مرغ چهار عدد

پیاز متوسط یک عدد

سیر دو حبه

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

زعفران دم‌ کرده ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل به میزان کافی

روغن به میزان کافی

این میزان مواد اولیه برای 2 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای گشنیزپلو براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

geshnizpolo6

طرز تهیه گشنیزپلو با مرغ زعفرونی

مرحله اول

قابلمه با اندازه مناسب رو آب کنید و روی شعله اجاق گاز بذارید تا جوش بیاد. وقتی آب به جوش اومد، برنج رو که از قبل شستید و چند ساعت با نمک خیس کردید رو داخل قابلمه بریزید. بعد از حدود 8 دقیقه وقتی که برنج نیم پز شد آبکش کنید.

مرحله دوم

قابلمه رو روی حرارت بذارید و روغن بریزید. وقتی که داغ شد ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید. کمی برنج، مقداری گشنیز خرد شده و به همین ترتیب تمام برنج و گشنیز رو داخل قابلمه بریزید. کمی روغن روی برنج بریزید و دم کنید.

geshnizpolo1

مرحله سوم

تا زمانی که برنج دم میکشه، ماهیتابه رو روی حرارت بذارید و روغن بریزید. پیاز نگینی خرد شده رو تفت بدید تا طلایی بشه. سیر رو هم له کرده و اضافه کنید.

مرحله چهارم

فیله های مرغ رو که از قبل مکعبی برش دادید و با نمک و زعفران مزه دار کردید داخل ماهیتابه بریزید و با پیاز و سیر مخلوط کنید. بعد از اینکه مرغ تغییر رنگ داد نمک، فلفل و رب گوجه فرنگی رو هم اضافه کنید. بعد از یکی دو دقیقه نصف استکان آب بریزید تا مرغ بپزه.

geshnizpolo4

مرحله پنجم

پلو که دم کشید اون رو توی دیس بکشید و روی پلو سس مرغ خوشمزه ای که درست کردید رو بریزید و نوش جانتون.

نکات پخت گشنیزپلو

-این غذا رو میشه با گوشت، گوشت قلقلی، ماهی، میگو و حتی به صورت گیاهی با قارچ هم درست کرد.

geshnizpolo5

-در صورت تمایل به جای رب گوجه فرنگی میتونید از رب انار استفاده کنید.

-در ابتدای زمان دم کردن برنج، حرارت رو ده دقیقه روی شعله متوسط بذارید تا ته دیگ شما ببنده و برشته بشه.

-استفاده از روغن حیوانی طعم و مزه خاصی به غذای شما میده.

توی این مقاله با طرز تهیه یه پلو مخلوط خوشمزه به نام گشنیزپلو با مرغ زعفرونی آشنا شدید که امیدوارم درست کنید و لذت ببرید. اگه به آشپزی علاقمند هستید اینجا کلی دستور آشپزی براتون داریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی