|

بر چه اساس همسر آینده خود را انتخاب کنیم؟ / با این معیارا بری خودتو انداختی تو چاه

معیار ازدواج چیزیه که اگه به درستی انتخاب بشه میتونه آینده ما رو خوب یا بد کنه، پس بهتره در انتخاب ملاک هاون برای ازدواج بیشتر دقت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- چند سالی میشه که آمار و ارقام طلاق زیاد شده. اونقدری که انگاری با ازدواج کورس انداخته و دلش میخواد بهش برسه! یعنی چی؟ یعنی درست به همون میزان که امضای ازدواج زده میشه، مهر طلاق نیز خورده میشه! این موضوع خیلی بده، خیلی خیلی بد! نشون میده که آدما، جَوونا ، خانوما و آقایون انتخاب درستی ندارند و یا اینکه خلقیاتی نامناسب پیدا کردن مثل تنوع طلبی و یا سازش نکردن و خیلی چیزهای دیگه که خب همه و همه دست به دست هم میدن تا آمار طلاق مثل بنز بکشه بالا! جالبه که این افراد عشقشون طول عمر زیادی هم نداشته و زوجین بعد از دو سه چهار پنج یا فوقش ده سال زندگی میرن که از هم جدا بشن.

اما چه باید کرد؟ بهتر نیست معیارمون رو تغییر بدیم و یا اصلاحش کنیم؟ اصلا معیار یک ازدواج درست چیا هست؟ تو لیستی که از یک همسر نمونه برای خود نوشته اید چه ملاک هایی مد نظرتون بوده؟ دوست دارین ببینیم از نگاه روانشناسی و زبان بدن و منطقیش، چه ملاک هایی میتونه بهتر باشه؟ پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با این موارد به خوبی آشنا بشیم.

معیار ازدواج

۱. خودشناشی؛ ببین به چه دلیل میخوای ازدواج کنی؟

اول از همه از خودتون سوال کنید برای چی دارم ازدواج می کنم؟ فرار از تنها و یا موقعیت مالی و شاید هم چهره فرد! خیلیا هستن که میگن تو نگاه اول عاشق و مسحورش شدم که این ها دلایل کافی برای یک ازدواج موفق نیستند. البته این رو هم بگیم که تمام اینها مهمن اما گزینه هایی از اون لیست معیار می باشند و هر کدوم به خودیه خود نمیتونن کافی باشن! پس اول سنگاتون رو با خودتون وا بکنید! 

۲. موقعیت شناسی؛ بهتره که همسرت رو نزدیک به خودت انتخاب کنی! 

معمولا آدما نسبت به شرایطی که تو زندگی براشون پیش میاد و موقعیت های مختلفی همچون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، تغییر می کنند. حال یعنی چی؟ یعنی اگر چه که ای موضوع رو نمیشه یک اصل مطلق دونست، اما تجربه ها نشون داده افراد نسبت به اونچه که هستند فرد مقابلشون رو انتخاب می کنند. همسر آیندشون رو نسبت به خواسته ها و موقعیت فعلی خودوشن تصور می کنند. شما باید بدونید که مثلا اگر به دنبال یک فرد هنردوست و تحصیل کرده تو مدرک ایکس و ایگرگ هستید، پس باید خودتون هم به همون شکل باشید و هنر دوست!

معیار ازدواج

3- معیار های منطقی؛ حتما حواست به این گزینه ها باشه

یکی از مهمترین کارهایی که میتونیم انجام بدیم اینه که یکسری گزینه ها و معیار های معمول برای انتخاب همسر داشته باشیم. یادتون نره که معیار های اولیه نباید عجیب و غیر منعطف باشند. چرا که احتمالا در غیر این صورت شما فرد مورد نظر خود را سالها شاید پیدا نکنید! ملاک هایی رایج مثل تفاوت سن، تفاوت قد، تفاوت ظاهر، تفاوت تحصیلات، تفاوت طبقاتی، تفاوت قومی، تفاوت زبانی و در نهایت هم تفاوت دینی هستند که شما میتونید روشون مانور بدید و واستون اهمیت داشته باشند تا به خوبی فردی مناسب انتخاب کنید.

4- اجتماعی بودن: واسه یه ازدواج موفق با آدما برو بیا داشته باش

اگر از دست افراد غیر اجتماعی و به شدت درونگرا هستید، خب اینجوری دایره ارتباطات شما خیلی محدود میشه و در واقع کار سختی برای انتخاب همسر درید. چرا که فردی که اجتماعیه و با افراد صحبت نمیکنه و در ارتباطه، خب دایره خیلی وسیع تری برای انتخاب همسر داره. خیلیا رو میبینه و خیلیا هم می بینش! پس این خودش میشه گزینه های بیشتر و بهتر. در محیط‌هایی مثل دانشگاه، محل کار، فعالیت‌ های داوطلبانه یا خونوادگی و دوستانه، حضور اجتماعی تون رو لطفا جدی تر کنید و از اینکه افراد به شدت محدودی اطرافتون هستن بیرون بیاید. اینجوریه که یهو یه گزینه خوب در خونتون رو میزنه.

معیار ازدواج

۵. درگیر ظواهر نشید: چشم و گوشت رو باز کن این ازدواجه شوخی نیست!

خیلی از افراد هستند که به قصد ازدواج با خانوم و یا آقایی دوست میشن و و یا اینکه بعد از خواستگاری به جهت آشنایی بیشتر رفت و آمد هایی دارند که خب درستش اینه این ارتباط به جهت شناخت دو طرف باشه و صحبت در رابطه با مسائل اینچنین. در حالی که متاسفانه دیده میشه بیشتر صرف رستوران رفتن و هدیه دادن و صحبت در رابطه با ظواهر و مراسم عروسی احتمالی و غیره میگذره که خب این اصلا خوب نیست. شما در حقیقت باید در جهت شناخت همسر خود یه لیست منطقی تهیه کرده باشید و درگیر ظواهر نشید! گاهی این ظاهر ها هستند که چشم و گوش ما رو از روی واقعیت ها میبندند و اجازه نمیدن تا اونچه که باید رو بررسی کنیم.

معیار ازدواج

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی