|

اگر این ویژگی ها رو نداشت بهش جواب رد بده / مواظب باش خامش نشی اینارو نداشت بکوب دهنش

اگر شما هم تو رابطه عاطفی هستین و یا اینکه قراره ازدواج کنین و نمیدونین چه معیار هایی برای انتخاب داشته باشید، پس حتما به این مطلب سر بزنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب هر انسانی از یه سنی به بعد به دنبال شریک عاطفی برای خود میگرده. با یکی ارتباط میگیره و حالا بنا به خلقیات و معیارهایی که دارند در کنار هم ممکنه بمونن و ممکنه هم راهشون رو از هم جدا کنند! 

احتمالا شما هم وقتی با فردی آشنا میشین یه لیست بلند بالا دارین به عنوان معیار که خب مثلا مثل "منو میتونه بخندونه"، یا اینکه "از عهده روابط زناشویی به خوبی بر بیاد"، و شاید هم "من رو تو تنگنا قرار نده" و امثالهم در ذهنتون میچرخه. اما بی شک وقتی شما به یک رابطه طولانی مدت و ازدواج منطقی فکر کنید، بی شک معیار های عمیق تری باید داشته باشید! احتمالا براتون سوال شده که چه مواردی؟ که خب باید بگیم کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید، اونوقته که همه چیز رو در قالب روانشناسی خواهید دونست. فهمیدن زبان بدن هم خیلی مهمه!

1- بنیان قوی، اون داره واسه خودش تلاش میکنه و تو اینو می بینی

در مورد ظاهر و باطن انسان ها، قوی بودن به معنای داشتن ملات و آجر سفت و سخت نیست! بلکه داشتن ریشه های قدرتمند عاطفی، جسمانی، مالی و اجتماعی و هدفمند بودنه که اهتی داره. البته این رو هم خاطرنشان کنیم که مور گفته شده ربطی به این نداره که شما فکر کنید فرد حتما باید مشهور و ثروتمند و دارای سیکس پک و موفق باشه! بلکه منظور ما بر این است که باید فرد به شکل فعالانه تو ابعاد مختلف زندگیش در تکاپو و تلاش باشه! اینه که درسته.

در واقع این ابعاد نه تنها به نفع شریک زندگیتون هستش، بلکه شما هم میتونید ازش بهره مند بشید. حقیقت اینه که بودن تو رابطه با فردی که برای حال خوب و سلامتی و پیشرفت خودش مسئولانه رفتار میکنه، معنیش اینه که دیگه نیازی نیست شما واسش تلاش کنن و بهش اعتماد به نفس و امنیت و احساس خود ارزشی رو یاد بدین! 

ویژگی های همسر خوب

2- اینکه گفتگو کنه! قرار نیست همیشه شما کاشف نیازهاش باشید!

کلا انگاری گفت و گو خوبه! شما میتونید با گفتمان خیلی چیزها رو حل کنید. از طرفی هم گاهی شنیدن جمله "دوست دارم" اهمیت بسیار بالایی داره و قرار نیست همه چیز با رفتار باشه، گاهی باید مستقیما با کلام باشه! از بُعدی دیگر بخوایم نکاهش کنیم باید بگیم که خب مهمه فرد بتونه خودش رو برای شما ابراز کنه، اما از طرفی هم اهمیت داره بتونه به نگرانی ها و نیاز های شما هم توجه نشون بده و این گفتمان یک طرفه نباشه. در واقع یه اشتراک گذاشتن مستقیم احساسات و نیاز ها باعث تقویت و بهتر شدن رابطه دو نفره میشه و صمیمیت رو هم بیشتر خواهد کرد.

بهتره بگیم افرادی که گفتگو رو بلدن زندگی رو برامون راحت تر میکنند. اینجوری دیگه نیازی نیست باهاشون بازی 20 سوالی راه بندازیم تا بتونیم کشف کنیم چی میخوان! واقعا اگه این موضوع از حدش بگذره با روان فرد بازی میکنه چرا که مگه آدما چقدر تحمل دارن همش بخوان ازش شریک احساسشون حرف بکشن! 

ویژگی های همسر خوب

3- چقدر با هم وجه مشترک دارین؟ حواست هست؟

اصلا امکان نداره تو این دنیا زوجی پیدا بشن که 100 درصد سر همه چیز با هم تفاهم و توافق داشته باشند. اصلا به نظرم اگر این چنین باشه زندگی کسل کننده میشه و همه چیز یکنواخت! اما اینکه وجه اشتراک های بسیاری داشته باشید و ازشون استفاده کنید خیلی میتونه جذاب باشه. از تصمیم گرفتن برای بچه دار شدن گرفته تا اینکه تعداد بچه چندتا باشه و به امور خیریه چقدر کم کنید و خیلی موارد دیگه. اینهاست که زندگی رو ارزشمند و شایسته زیستن میکنه.

دو طرف میتونن تنها تا حدودی بر روی ابعاد زندگی همدیگه اثر بزارن و اونچه که مشخصه اینه که اگر از همون اول زوج با هم دیگه ارزش های شناخته شده شبیه به همی داشته باشند، واقعا زندگی میتونه راحت تر و بی دردسر تر بگذره! همچنین با دعوا و بحث کمتر!

ویژگی های همسر خوب

احترام؛ مراقب باشید حتی موقع دعوا هم مزر رو رد نکنید!

همه ما نیاز به احترام داریم. اما این به این معنای نیست که انتظار داشته باشیم شریک عاطفیمون بیشتر از خودش، به ما احترام بزاره! از طرفی هم ای رو تو ذهن داشته باشید که شریک عاطفی شما بادی عقاید  و ارزش و احساسات شما رو در نظر بگیره و حواسش باشه و در واقع طبق اونها رفتار کنه. این خیلی مهمه که فرد به مرزهای شخصیتی شما احترام بزاره.

واقعیت اینه که هر دو طرف باید توافق کنند و حواسشون باشه که در مواقعی که ناامید هستن و یا اینکه احساس شون آسیب دیده و ناراحتن، از مرز های همدیگه رد نشن و احترام ها رو زیر پا نزارند.

ویژگی های همسر خوب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی