|

واسه شروع تمیز کاری خونه عزا گرفتی سخته؟ / این چک لیست صلاحتو میخواد به حرفش گوش کن

اگر شما هم واسه عید و خونه تکونی حسابی عذا گرفتین که چیکار کنین و از کجا شروع کنین، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- بیشتر از اونچه که فکرشو کنید عید بهمون نزدیک شده و دیگه این روزا تو خیلی از خونه ها خونه تکونی به راهه و مامانا حسابی افتادن به جون خونه و تمیز کاری. خونه تکونی خیلی سخته. اینکه بخواین یه خونه رو که اغلب هم یک سال یکبار تمیز کاری کلی میشه بخوای تمیزش کنید واقعا سخته و یهو کلی آلودگی که تازه جمع شده و جرم گرفته رو بخوایم حسابی تمیز کنیم کمر شکنه! اما خب چاره چیه؟ ولش کنیم؟

قطعا نمیشه که ولش کرد و خونه رو به امون خدا گذاشت. اما اونچه که مشخصه اینه که هر چیزی تو این دنیا هیچ چیزی غیر قابل حل نیست و واسه هر چیزی یه راهکاری وجود داره. مثلا شما میتونید واسه این حرکت یه چک لیست تهیه کنید و از رو برنامه برین جلو. بی شک این جوری یکی که اسمش چک لیسته به شما دستور میده چیکار کنید یا نکنید. اما به طور قطع گوش کردن به حرفش میتونه موثر باشه چرا که داره راه درست رو نشون میده دو یهو به خودتون میاین می بینین ای وای کارا تموم شد که! 

مطمئن باشید هیچ چیز به اندازه یه برنامه ریزی درست بهتون حال نمیده و صلاح شما رو نمیخواد! کنجکاو شدین که این چک لیست رو ببینید؟ پس با ادامه مطلب مک همراه باشید با این روش ها جلو برید، مطمئن باشید که از اعتمادتون پشیمون نخواهید شد. 

Untitled

خانوم خانوما اول برو سراغ آشپزخونه

تو اشپزخونه خیلی کار هست، از کابینت های کثیف گرفته تا اجاق گاز و هود چرب که خب پر از باکتری هستن و قسمتای مختلف آشپزخونه که حسابی باید تمیز بشن. خانوم خونه بهتره که هنگام خونه تکونی آشپزخونه حواستون باشه و این بخش ها رو حتما تمیز کنید:

اول پیشخوان و سینک ها رو حسابی تمیز کن، بعد برو سراغ اجاق گاز و هود و فر که واقعا از واجباته، حالا تمیز کردن داخل و خارج مایکروویو، اینبار تمیز کردن تموم سطح کابینت و داخلش و همچنین لوازم خونگی رو حسابی بساب، ماشین ظرفشویی رو با سرکه و جوش شیرین جرم گیری کن شفاااف بشه، پاکسازی و مرتب کردن یخچال فریزر خیلی مهمه، خوشبو کردن سطل زباله و ضدعفونی کردنش یادت نره، و در نهایت هم گردگیری و شستن ظروف درون کابینت که میشه تیر آخر و حسابی آشپزخونتون برق میفته.

نیاز-های-آشپزخانه-مدرن

حموم دستشویی از واجباته، هم کثیفی هم بو گرفتن!

در واقع تمیز کردن حموم دستشویی اینجوریه که خیلی خیلی مهمه. شما کل خونت رو تمیز کن ولی این دو تا فضا کثیف باشه و زردی و بوی نامطبوع ازش بباره کل خونه رو هم انرژی منفی میگیره. البته که این فضاها اصلا جاهایی نیستن که شما بخوای سالانه تمیزشون کنید. اصلا فکر این کار هم دور از تصوره!!! در واقع این مناطق به دلیل برخورداری از رطوبت بالا یکی از آلوده ترین قسمتای خونه محسوب میشن و باید مرتبا تمیز بشن.

تمیز کردن آینه ها و برق انداختنشون، تمیز کردن پیشخوان و سینک با مواد ضدعفونی، شستشو و ضدعفونی کردن توالت ایرانی و فرنگی با برس و مواد شوینده که اصلا وقتی برق میفتن انگار یه جون به جون این فضاها اضافه میشه، تمیز کردن دوش و وان و مجرای حموم، و در نهایت اگر کاشی ها کپک زده بودند در اثر دوغاب یا لکه و کثیفی داشتن با لوازم مورد نیاز تمیز کنید و لذت برید.

mo7173

هال پذیرایی و اتاق خواب ها مرحله ته تهشه

خب بی شک این فضاها نیز باید در طول سال تمیز بشن، اما اونچه که واضحه اینه که به شکل زیر  و رو کردن این فضاها به اندازه ای که تا لالوها هم تمیز بشن اهمیت زیادی در خونه تکونی داره. 

جلا دادن و تمیز کردن مبلمان و وسایل چوبی، شستن و تمیز کردن شیشه های پنجره و البته قاب هاش، قرنیز ها فراموش نشه تمیز کردنشون، مبلمان و روکش کوسن ها رو با روش دستی و یا توسط مبل شویی تمیز کنید، گردگیری پنکه سقفی و یا لوستر های که دارید، شستشوی فرش ها با شامپو فرش و یا سپردن به قالیشویی، گردگیری و شستشوی پرده ها که خیلی تو تمیزیه خونه تاثیر داره، درآوردن ظروف داخل بوفه و یا کنسول و همچنین شستنش، تمیز کردن داخل کمد و اتاق و داخل پذیرایی، دیوار ها رو به شکل درس و منطقی تمیز کنید البته ملایم، ملحفه ها و روبالشی ها رو فراموش نکنید، تشکارو ضدعفونی کنید، سطح و کف رو بشویید و ضدعفونی کنید، و در نهایت جاکفشی ها و کمدها رو مرتب کرده و لذتش رو ببرید!

1_XK5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی