|

واسه عید شیرینی بهشتی بپز که طعمش عالیه/ترازو نداری غمت نباشه با لیوان پیمونه کن

توی این مقاله طرز تهیه یه شیرینی خشک که خیلی خوشمزه ست و راحت درست میشه رو یاد می گیری که اسمش شیرینی بهشتیه با یه دستور پخت عالی و آسون.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- روزای آخر سال که میرسه تکاپوی اکثر ایرانیا چند برابر میشه. از انجام کارای عقب افتاده تا خرید و خونه تکونی و... تزئین سفره هفت سین، پختن شیرینی هایی مثل شیرینی نخودچی و شیرینی نارگیلی و... هم از کارای روزهای نزدیک به عید نوروزه. خیلی خوب میشه اگر خودت همت کنی و شیرینی های دید و بازدید عید رو خودت بپزی؛ هم سالم تره و هم اقتصادی تر! توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه شیرینی خشک دیگه که خیلی خوشمزه ست و راحت درست میشه رو بهت آموزش بدم. شیرینی بهشتی با یه دستور پخت عالی و آسون. تا پایان همراهم باش...

beheshti2

مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی

روغن صاف قنادی یک لیوان به اضافه سه قاشق غذاخوری

پودر قند یک لیوان به اضافه سه قاشق غذاخوری

آرد قنادی دو ‌و‌ نیم تا سه لیوان

وانیل یک‌ چهارم قاشق چایخوری

روغن مایع سه قاشق غذاخوری

هل یک‌ دوم قاشق چایخوری

اندازه های این طرز پخت شیرینی بهشتی رو به لیوان گفتم تا اگه ترازو نداری خیلی راحت پیمونه کنی.

beheshti4

طرز تهیه شیرینی بهشتی

مرحله اول

آرد قنادی و پودر قند رو جداگانه سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

فر رو با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. پودر قند و روغن قنادی رو داخل یک کاسه بزرگ با همزن برقی و دور تند حدود 12 دقیقه هم می زنیم تا حالت خامه ای پیدا کنه.

beheshti5

مرحله سوم

وانیل رو به همراه روغن مایع و هل به مواد اضافه کرده و 5 دقیقه دیگه با همزن مخلوط می کنیم. سپس آرد رو کم کم و در چند نوبت به مواد اضافه کرده و با همزن می زنیم. مواد شیرینی باید حالت چسبناک داشته باشه و اگر شل بود میزان آرد رو بیشتر می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی خمیر آماده شد اون رو به سه قسمت مساوی تقسیم می کنیم تا شیرینی رو در چند طعم و رنگ مختلف درست کنیم. به یک قسمت یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو و به قسمت دوم دو قاشق غذاخوری زعفران دم کرده غلیظ اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

beheshti6

مرحله پنجم

خمیرها رو یکی یکی داخل قیف ریخته و داخل سینی فر که کاغذ روغنی پهن کردیم شکوفه می زنیم. سینی رو داخل فر می ذاریم و حدود 15 دقیقه زمان میدیم تا شیرینی ها بپزن. سپس سینی رو از فر خارج کرده و حدود 2 ساعت بعد که شیرینی ها خنک شد از سینی فر جمع می کنیم.

beheshti3

نکات پخت شیرینی بهشتی

-شیرینی بهشتی خیلی راحت آماده میشه و میز پذیرایی شما رو در عید نوروز جذاب میکنه.

-در صورت تمایل قبل از قرار دادن سینی داخل فر روی شیرینی ها رو پودر پسته، کنجد و یا خرفه بریزید تا شیرینی های زیباتری داشته باشید.

-بعد از درآوردن سینی از فر حتما اجازه بدید تا شیرینی ها خنک بشه بعد اونها رو از سینی خارج کنید چون اگه گرم باشن خرد میشن.

-استفاده از روغن جامد یا روغن قنادی باعث لطافت شیرینی خواهد شد.

در این مقاله طرز تهیه یکی از معروفترین شیرینی های عید نوروز بهتون آموزش داده شد. امیدواریم که درست کنید و از خوردنش لذت ببرین. اینجا میتونید کلی دستور آشپزی های جذاب رو ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی