|

یه دستور پخت عالی برای خورش قیمه خوشمزه/ اینجوری درست کن همه دستورش رو ازت میگیرن!

توی این مقاله طرز تهیه خورش قیمه و نکات مهم درست کردنش رو یاد میگیری تا هروقت هوس خورش قیمه کردی، یه غذای عالی رو واسه خودت و عزیزانت بپزی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای اصیل ایرانی در فرهنگ خانواده های ایرانی عجین شدن و خیلی از مردم طعم و مزه غذاهای سنتی رو با هیچ چیزی عوض نمیکنن. درسته که تنوع غذایی خیلی زیاد شده و انواع و اقسام غذاهای فرنگی وارد لیست غذایی خیلی از خانواده ها شده اما بعید به نظر میرسه روزی کسی غذاهایی مثل قرمه سبزی، زرشک پلو با مرغ، کشک بادمجون و... رو دوست نداشته باشه. یکی از این غذاهای خوشمزه که واقعا محبوبیت زیادی داره و اگر اصولی و درست طبخ بشه، رودست نداره، خورش قیمه هست! این غذای اصیل و سنتی در کنار برنج ایرانی، ترکیب بی نظیری رو میسازه که حرف نداره! توی این مقاله میخوام طرز تهیه خورش قیمه و نکات مهم درست کردنش رو بهت بگم تا به کار بگیری و یه غذای عالی رو واسه خودت و عزیزانت بپزی و در کنار هم نوش جان کنین. تا پایان همراهم باش...

KhoreshGheyme7

مواد لازم برای خورش قیمه

گوشت قرمز ۳۰۰ گرم

لپه ۱۵۰ گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

لیمو عمانی ۴ عدد

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

چوب دارچین یک تکه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن به اندازه کافی

KhoreshGheyme8

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر در نظر گرفته شده و میتونی بسته به تعداد نفرات این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

طرز پخت خورش قیمه

لپه ها رو از چند ساعت با آب بشور و بذار خیس بخوره. بهتره در طول این مدت یکی دو بار آبش رو عوض کنی. پیازها رو نگینی خرد کن و در قابلمه ای که روغن ریختی، تفت بدی. پیازها که سبک و کمی طلایی شد، گوشت خرد شده رو بهش اضافه کن و هم بزن تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس زردچوبه رو بریز و یکی دو دقیقه تفت بده. بعد از این مرحله لپه ها رو که آبکش کردی به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کن.

KhoreshGheyme4

لپه ها رو چند دقیقه تفت بده تا بوی خامی اون گرفته بشه. رب گوجه فرنگی و فلفل سیاه رو هم اضافه کن و خوب تفت بده. بعد مقداری آب ولرم که روی مواد رو بگیره، اضافه کن و با حرارت زیاد بذار جوش بیاد. سپس شعله رو کم کن تا گوشت و لپه بپزه.

KhoreshGheyme2

نکته مهم گرفتن تلخی لیمو عمانی هاست. توی یه ظرف آب جوش بریز و لیمو عمانی ها رو داخلش قرار بده تا تلخی اونها گرفته بشه. نیم ساعت بعد لیمو عمانی رو به همراه چوب دارچین و زعفران دم کرده غلیظ به خورشت اضافه کن. ده دقیقه پایانی، گلاب رو هم توی خورش بریز و نمک رو هم تست و اندازه کن. وقتی خورش جا افتاد به همراه سیب زمینی سرخ کرده و کته نوش جان کن.

KhoreshGheyme3

نکات مهم پخت خورش قیمه

-اگر دوست نداری تا پیازها داخل خورش دیده بشن میتونی اونها رو رنده کنی.

-میزان آب باید اندازه باشه تا نیاز نباشه طی پخت بهش آب اضافه کنی و از طرف دیگه جوری نباشه که خورشت بپزه ولی جا نیفته و آبکی باشه. به اندازه دو بند انگشت روی مواد رو آب بگیره کافیه.

-پخت و جا افتادن خورش قیمه حدود دو ساعت زمان میخواد و با توجه به این زمان میتونی زمان اضافه کردن مواد اولیه رو در نظر بگیری.

-مقدار کمی از نمک رو ابتدا و مقدار اصلی رو در انتهای پخت به خورش قیمه اضافه کن.

KhoreshGheyme1

-اگر زعفرون رو با یخ دم کنی، نتیجه بهتر و با کیفیت تر خواهد بود.

-استفاده از گلاب در خورش قیمه دلبخواهیه و اگر عطرش رو دوست نداری میتونی حذفش کنی.

-خوب و کامل تفت دادن لپه باعث میشه تا اصطلاحا وا نره و تا آخر زمان پخت سالم بمونه.

امیدوارم این روش طرز تهیه خورش قیمه رو با تمام نکاتش امتحان کنی و از خوردنش در کنار اعضای خانواده و یا دوستانت لذت ببری. بقیه دستورهای آشپزی سایت رو اینجا میتونی ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی