|

زن زندگی اونیه که تراس و بالکن خونش برق بزنه / اینجوری تمیز کنی خونه تکونی نبات میشه

نزدیک عید هستم و خیلی از خانما به دلیل سختیه شستشو بالکن سمتش نمیرن که خب ما در این مطلب این کار رو براتون راحت کردیم تا تراس رو برق بندازید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب خونه ها از قسمت ها و فضاهای مختلفی تشکیل شدن و حتی شما تو کوچیکترین خونه هم بری، باز قسمت هایی برای خودش داره که هر کدوم وظیفه خاص خودشون رو دارند. مثلا تراس، بالکن یا پاسیو از دست قسمت هایی محسوب میشن تو هر خونه ای اهمیت زیادی دارند. فضاهای نام برده میتونن کاربرد های مختلف داشته باشند که خب اگه تو اینستاگرام بلاگرهای عزیز رو داشته باشید مشاهده می کنید که تو چند سال اخیر از بالکن ها به عنوان فضایی برای نشستن و حتی پذیرایی از مهمان و شب نشینی ها استفاده می کنند. خب چه اشکالی داره که بالکن رو تمیز و طراحی کنید، و بعد به عنوان فضایی نیمه باز در اوقات مختلف ازش استفاده نمایید؟ من که خیلی دوست دارم!

تمیز کردن بالکن و تراس

اما جدا از اینها شما چه از بالکن و تراس استفاده کنید و چه نکنید، به هر حال همیشه بعد از مدتی مشخص کثیف خواهند شد. گرد و غبار و برگ، چربی چیزهایی هستن که ممکنه هر بالکن و تراسی رو از تمیزی  به سمت کثیفی ببرند و اینجاست که این تیکه از خونمون دیگه قشنگ نیست و هر چی بیشتر بزاریم تو آلودگی بمونه، بیشتر شبیه به فضاهای متروکه میشه! 

احتمالا شما هم برای تمیز کردن این قسمت از خونه میشه عاصی هستین، در حالی که باید بگیم دوست عزیز شما ترفندای ساده تمیز کردنش رو بلد نیستین که با یاد گرفتنش دیگه اونقدرا خسته نمیشین که دلتون نخواد سمتش برین! پس حالا که خونه تکونی هم نزدیکه، دست به کار بشید.

وسایلی که نیاز نداری رو بریز دور

خیلی از خونواده ها هستن که به دلیل کمبود فضا میان و یکسری از لوازم رو که مورد استفادشون نیست رو تو بالکن قرار میدن. اولین قدن ب جهت تمیز مردن این فضا خارج کردن چنین لوازمی هستش که مورد استفاده قرار نمیگیره و الکی فقط باعث کثیفی  شلوغی شده. 

البته این به این منظور نیست که همه چیز رو دور بریزید و یا به محلی دیگر ببرید، بلکه بعد از تمیزی و غبارروبی، اقلام ضروری رو دوباره سر جاشون برگردونید و اونهایی که لازم ندارید رو بریزید دور. 

تمیز کردن بالکن و تراس

آشغالارو حسابی بساب و تمیز کن

بعد از مرحله اول حالا پاکسازی رو شروع کنید. در اینجا شما خانوم خانومای عزیز باید ابتدا زباله و غباری که کف گرفته رو تمیز کنید، به خصوص اگه مدت زیادیه که تمیزش نکردین. اگر پاک بشو نبودن و غلظت گرد و غبار زیاد بود، لازمه که چند باری سطح بالکن رو جارو کنید و توصیه می کنیم این کار رو با جارویی که موهای سفت داره انجام بدید، چرا که اینجوری زودتر به نتیجه خواهید رسید.

تمیز کردن بالکن و تراس

زنگ زدگی ها رو اینجوری پاک کن

خب هر کجا که رطوبت باشه، مخصوصا روی نرده ها و دستگیره ها جاهای دیگه ای که فلزی هستن زنگ زدگی ایجاد میشه چرا که مخصوصا تو فصل های مرطوب سال مستعد به زنگ زدگی هستن و اینجاست که شما باید برید سراغ مواد شوینده قسمتای زرد شده رو به روز اولش برگردونید. بهترین راه واسه جنگیدن با زنگ زدگی ها استفاده از مواد شوینده لباس هستش که میتونید با یه اسفنج نرم و مقداری مایع لباسشویی روی زنگ زدگی ها بکشید. بعد از گذشت حدود یک ساعت میتونی این سطوح رو با آب گرم تمیز کنید و تمام.

تمیز کردن بالکن و تراس

لکه های چربی و کپک ها رو تمیز کن، زشته!

خب زندگیه دیگه، یه وقت می بینی تو این فضا چربی یا روغن ریخنگی شده باشه که خب میتونید خیلی راحت با استفاده از یک ماده چربی زدای قوی این چربی ها رو از بین ببرید. اصلا پشت گوش نندازید که همون چربی ها با موندگاری بیشتر تبدیل به یه غول کثیف بی شاخ و دم میشن! 

به جهت از بین بردن چربی های سفت  سخت میشه که از سدیم فسفات استفاده کنید، اما با دقت به اینکه حتما از دستکش کمک بگیرید و برای دیدن نتیجه بهتر هم میتونید اون رو رقیق کرده و با آب و صابون مخلوط کنید.

از طرفی هم برای تمیز کردن کپک ها سفید کننده استفاده کرد چرا که یه ماده تمیز کننده فوق العاده قوی هستش. 

تمیز کردن بالکن و تراس

شستشوی کثیفی های بالکن؛ اینجوری دیگه برق میوفته

در نهایت نیز با استفاده از فشار آب و یا اینکه اگر شلنگ ندارید، با استفاده از سطل آب های زیاد این کار رو انجام بدید چرا که باید به هر حال آب با فشار زده بشه. شما میتونید با کمک از اسفنج و آب و کف و مواد شوینده شستشوی نهایی رو انجام بدید و یادتون هم نره که بهترین راه استفاده از آب گرم در این شرایط می باشد. 

تمیز کردن بالکن و تراس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها