|

بهترین گل های بهاری برای تراس / بالکن رو اینجوری خوشگل کن که همه با انگشت نشونش بدن

در این مقاله به معرفی چند تا از بهترین گل های بهاری برای تراس پرداختیم که میتونید در این فصل به سراغ نگهداری اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه یه جورایی به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستن و دوست دارن که در خونشون حداقل یکی دوتا از این زیبارویان رو داشته باشن و با اون ها فضای خونشون رو زیبا و دلنشین کنن ولی خب در برخی از اوقات یه سری بهونه ها هست که بعضی ها با فکر کردن به اون ها از این موضوع صرف نظر میکنن مثلا یه عده هستن که خونشون نور گیر خوبی نداره و به خاطره همین موضوع فک میکنن که گل و گیاه مناسب که به شرایط اون ها بخوره و بتونن توی خونشون نگهداری کنن پیدا نمیشه در حالی که گل هایی که نور کم میخواهند کم نیستن و این افراد میتونن اقدام به نگهداری از اون ها کنن که از قضا بسیار هم زیبا هستن.

بنابراین شما میتونید به طبیعت اعتماد کنید و اصلا ازش ناامید نشید چون میشه یه عالمه سوپرایز توی آستین خودش داره که میتونه هر کسی رو حسابی شگفت زده کنه و جالبه که حتی با نقطه به نقطه ی خونه ی شما هم میتونه وفق پیدا کنه و شما باید برای هر گوشه از خونه یه گل مخصوص برای اونجا رو در نظر بگیرید مثلا گیاهان آپارتمانی مخصوص روی کابینت که میتونید از اون ها در فضای آشپزخونه نگهداری کنید و پرورششون بدید. حالا از این ها بگذریم هیچ فک کردید که داره بهار میشه و باید برای بالکن هم به فکر گل و گیاه باشید تا این فضا رو در این فصل به زیبایی هر چه تمام تر دربیارید، به همین خاطر در این مقاله میخواهیم درباره ی بهترین گل های بهاری برای تراس براتون صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

بهترین گل های بهاری برای تراس

شاه پسند از بهترین گل های بهاری برای تراس

شاه پسند یکی از گیاهانی هست که از گونه های گل داره و بومی آفریقا و قسمت های گرمسیری آفریقا هست. از ویژگی ها و خصوصیات این گیاه میشه به مقاومت بسیار بالای اون در برابر خشکسالی و گرما اشاره کرد که به این علت نیاز کمی به آبیاری داره و باید اون رو در قسمتی از خونه قرار بدید که در طول روز در کمترین حالت پنج الی شش ساعت زیر نور مستقیم قرار داشته باشه و خب با این حساب به نظرتون چه جایی میتونه بهتر از بالکن باشه مسلما هیچ جا پس برای بهار یکی از بهترین انتخاب های شما میتونه این گل زیبا و دوست داشتنی باشه. شاه پسند میتونه گرمای هوا رو خیلی خوب تاب بیاره و اصلا مشکلی با گرم شدن هوا نداره خصوصا در بهار که هوا رفته رفته رو به گرمی میره.

رشد این گیاه بسیار خوب هست در صورتی که شرایط مورد نیازش فراهم باشه. شما میتونید برای برخورداری هر چه بیشتر از زیبایی های این گیاه اون رو توی گلدون های آویز قرار بدید در تراس بذارید تا هر کی تراس خونتون رو از  بیرون میبینه فک کنه شما یه تیکه از بهشت رو تو خونتون دارید.

بهترین گل های بهاری برای تراس

حنا از بهترین گل های بهاری برای تراس

گل حنا رو میشه از بومی های کنیا تا موزامبیک یعنی شرق آفریقا دونست که شاید براتون جالب باشه که بدونید چیزی حدود چهارصدتا گونه داره و رشد اون در مواقعی که در مناطق مرطوب قرار داشته باشه به بیشترین حد خودش میرسه. در خصوص ارتفاع رشد اون گفته میشه که این گیاه زیبارو که به کم حوصله هم معروف هست میتونه از پونزده تا شصت سانتیمتر برسه. این گیاه جذاب دارای رنگ گل های زیادی هست مثل قرمز، سفید، گلبهی و... . نکته ای که در خصوص نگهداری از این گیاه باید بهش توجه کنید این هست که حنا نیاز داره که هر روز آبیاری بشه و بهترین فصل رشدش هم بهار و تابستون هست و میشه اون رو از بهترین گل های بهاری برای بالکن بشمار آوورد.

بهترین گل های بهاری برای تراس

بگونیا از بهترین گل های بهاری برای تراس

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین گیاهان زینتی که بین پرورش دهندگان گل و گیاه بسیار جایگاه عزیزی داره بگونیا هست که میشه که به نور نسبتا زیادی نیاز داره اما بهتره که این نور غیر مستقیم باشه بنابراین در صورتی که بالکنتون روشن هست ولی کم نوره میتونید بدون شک و تامل به سراغ نگهداری از این گیاه برید. این نکته رو هم ذکر کنیم که شما میتونید این گل رو در گلدون های آویز هم در تراس قرار بدید و از زیبایی خاص و منحصر به فرد اون بهره مند بشید. حالا شاید براتون سوال باشه چرا در بهار باید به سراغش برید که باید بگیم این موضوع به علت این هست که بگونیا برای مناطق گرمسیری مناسب هست و خب با این حساب بهار بهترین تایم برای اونه.

بهترین گل های بهاری برای تراس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها