|

اگه این نشونه ها رو داری بدون که مبصر کلاس باهوشایی؛ تو با انیشتین فامیلی و خبر نداری

افراد زیادی در این دنیا هستند که باهوشند، اما قطعا اون دست از افراد مورد توجه قرار میگیرند که بلدن چطور از هوش و دانشی که دارن استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- دیدین یکیو می بینیم که نسبت به دیگران زودتر متوجه میشه و یا اینکه رو هوا جواب ها رو میزنه و پیدا میکنه و … میگیم طرفه چه باهوشه؟ حالا خبر داشتین که باهوش و زرنگ بودن با ذاتا خیلی باهوش بودن یکی نیست؟ هوش شما فقط به اون میزان دانشی که هستید بستگی نداره، بلکه باید بلد باشید چطور از اون دانش استفاده کنید و اینه که میشه هوش. 

حالا دوست دارین بدونین چه خبره؟ روانشناسا اومدن و نشونه های خاص افراد خیلی باهوش رو مشخص کردن که خب ممکنه برخی از اونها اونقدرا واضح و روشن نباشند! دونستن این نوشته ها شما رو به یه درکم بهتری نسبت به اطرافتون میرسونه و علاوه بر اون، شاید یکسری از اونها رو درون خودتون هم دیدید!

اونها همه چی رو میپذیرن؛ اونها همه چی رو نمیپذیرن

یکی از نشونه هایی که افراد با هوش بالا در روانشناسی دارند اینه که پذیرای افکار و عقاید نو و یا متفاوت هستند و جبهه گیری عجیب ندارند.

این افراد به شکل تعصب دار فقط به دنبال نظرات خود نیستند که هیچ، تازه مشتاقانه دلشون میخواد زوایای مختلف رو هم کشف کنند ایده های جدید و راه حل های جایگزین رو دوست دارند.

البته اشتباه نکنید و فکر نکنید که این افراد حذب بادن و خیلی راحت تحت تاثیر قرار میگیرن، بلکه در واقعا اتفاقا کاملا برعکس! افراد خیلی باهوش از گشاده‌ فکری خودشون به عنوان ابزاری به جهت سنجش همه گزینه‌ ها و بعد هم نتیجه‌ گیری آگاهانه استفاده دارند.

Untitled

اگه باهوشی، کنجکاویت سیرمونی نداره

این افراد همیشه سوال میپرسن و دلشون میخواد هی اطلاعات بیشتری کسب کنن، اونهم نه از یک موضوع بلکه در مورد طیف گسترده‌ ای از موضوعات! یعنی خیلی چیزها. بهتره بگیم کنجکاوی شون سیرمونی نداره.

همین کنجکاوی بی حد و مرزشون هستش که باعث میشه تا مثلا شما فرد بسیار باهوش ایده‌ ها و دیدگاه‌ های متفاوت و زیادی رو در کار خود اعمال کنید.

این افراد از خلوت کردن با خودشون حال میکنن

افراد بسیار باهوش اغلب از وقت گذرونی تو تنهایی خودشون لذت می‌ برند و هراسی از این موضوع ندارند. این به دلیل ضد اجتماعی بودن این افراد نیست بلکه به این خاطره که تنهایی به اونها فضایی برای تفکر، تامل و البته کندوکاو در دنیای درونشون رو میده.

تست-روانشناسی-حافظه-قوی

باهوشا خراب کاریاشون رو میپذیرن 

شاید فکر کنید که افراد باهوش تنها از دنیای اطرافشون دائما در حال انتقاد هستند که خب باید بگیم این تفکر که خب درسته، اما اونها علاوه بر دیگران، خیلی زیاد به انتقاد خودشون هم میپردازند که این خصوصیت تو کمتر کسی پیدا میشه. اونها بزرگترین منتقدان خود هستند و این توانایی ذاتی رو دارند که اشتباهاتش رو بپذیرند و ازشون درست بگیرن. این افراد اینجوری نیست که اشتباهاتشون رو نادیده بگیرن و یا اینکه دیگران رو بخاطرش سرزنش کنند!

در واقع این ویژگی ریشه در تمایل اونها برای رشد و بهبودی شخصیشون داره. اونا میدونن که مسیر رشد با اشتباهات هموار میشه و هر قدم اشتباه رو فرصتی برای یادگیری و بهتر شدن میدونن.

یادتون نره که انتقاد از خود نشونه ای از عزت نفس پایین نیست، بلکه یه نشونه واضح از تعهد اونها نسبت رشد و یادگیری شخصی هستش.

افراد باهوش متوجه هستن که چقدر نمیدونن!

اغلب افرادی که کمتر میدونن ادعای بیشتری دارند در مورد دونستن در حالی که افراد باهوش کاملا از وسعت چیزهایی که نمیدونن آگاهند و خودشون رو همه چی دون نمی دونن. البته که این درک اونها رو دلسرد نمیکنه از بلد نبودن، بلکه اتفاقا کنجکاوشن میکنه تا برای دونستن تمایل بیشتری داشته باشند. 

در واقع فروتنی و ولع آدمای باهوش نسبت به به دست آوردن دانش، نشونه روشنی از هوش اونهاست که هر کسی نداره.

برای-جلسه-اول-روان-درمانی-و-مشاوره-روانشناسی-باید-چه-کار-کنم؟-780x439

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • قمی ارسالی در

    عالی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی