|

توی استایلت بیشتر سراغ چه رنگ هایی میری؟ / تو سه سوت با روانشناسی میگم چه آدمی هستی

در این مقاله در خصوص روانشناسی رنگ لباس ها براتون صحبت کردیم که میتونه بهتون کمک کنه با آگاهی بیشتری به سراغ انتخاب رنگ لباس هاتون برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای رنگ ها میتونه خیلی عجیب باشه و برای یفراد پر از رمز و راز و جالبه که ما رنگ ها رو در زمینه های مختلفی استفاده میکنیم در زندگی مثلا از بهترین رنگ مو برای موهای سفید بگیر تا رنگ ست آشپزخونمون و یه عالمه چیز دیگه که اگر رنگ ها نبودن واقعا کسالت بار میشدن مثلا احتمالا توی خیابون دقت کردید که وسط یه عالمه ماشین مشکی و سفید چطور یهو یه ماشین قرمز خودنمایی میکنه و توجه ها رو به خودش جلب میکنه بنابراین رنگ ها میتونن توجه خیلی ها رو به ما جلب و از ما سلب کنن مثلا در صورتی که پوست گندمی دارید و به سراغ بهترین رنگ لباس برای صورت گندمی برید احتمال قوی تعریف و تمجید اطرافیان خودتون رو رو به دست بیارید.

اما برسیم به موضوع مقاله ی امروز که درباره ی روانشناسی رنگ لباس ها هستش؛ احتمالا همه مون این رو شنیده باشیم که رنگ ها برای خودشون روانشناسی دارن یعنی شما با انتخاب هر رنگی یه جوری اطلاعات از خودتون به افراد میدید و شاید جالب باشه که بدونید حتی گل هایی که با رنگ های مختلف به دیگران هدیه میکنید هم روانشناسی دارن حالا شاید با خودتون بگید خب که چی وقتی یه نفر روانشناسی پشت اون ها رو ندونه چی میخواد بشه اما در واقع رنگ ها میتونن در ناخودآگاه ما ایجاد کننده ی حس باشن و احساسات مختلفی رو به ما منتقل کنن حتی بدون این که داستان پشت اون ها رو بدونیم مثلا دقت کردید که وقتی به یه محیطی که دیزاین قرمز داره وارد میشید احساس هیجان بهتون دست میده؟ پس روانشناسی رنگ ها رو دست کم نگیرید حالا در ادامه به این که هر رنگی که شما بیشتر در استایلتون استفاده میکنید نشونه ی چی هست میپردازیم.

روانشناسی رنگ لباس ها

سیاه؛ شما جاه طلب و باهوش هستید

سیاه رو در وهله ی اول میشه نمادی از جدیت دونست؛ اگر بخواهیم به روانشناسی افرادی که بیشتر ز این رنگ در استایلشون استفاده میکنن بپردازیم باید بگیم که این افراد دارای صلابت، جدیت، اراده ی قوی، هوش سرشار و استعداد بالا هستن. این گونه افراد در اغلب اوقات شخصیتشون خود محور و محکمه و حرف حرفه خودشون هست و یه عینک واقعی بینی برای دیدن دنیا به چشمشون دارن.

این افراد در عین حال که هدفمند هستن میتونن جاه طلب هم باشن و از احساسات عمیق و غلیظی برخوردار باشن ولی سخت تلاش میکنن که احساساتی بودن خودشون رو کنترل کنن و اون رو بروز ندن. افراد علاقمند به رنگ سیاه در پوشش از اون دسته از آدم هایی هستن که به جای این که علاقمند به نشون دادن ظاهر خودشون باشن بیشتر دوست دارن شخصیت درونیشون کشف بشه.

روانشناسی رنگ لباس ها

سبز؛ شما فردی خوش قلب و مهربون هستید

روانشناس ها رنگ سبز رو نمادی از طبیعت میدونن و به این موضوع باور دارن که پوشیدن لباس هایی به این رنگ میتونه باعث بشه که شما با محیط و افراد پیرامون خودتون ارتباط بهتری برقرار کنید و احساس رضایت افرادی رو که با شما در ارتباط هستن رو از مصاحبت با شما بالا میبره چرا که شما با پوشیدن این رنگ ناخودآگاه به فرد احساس آرامش رو منتقل میکنید. همچنین شما در صورتی که از این رنگ بسیار استفاده میکنید به احتمال قوی فردی سرزنده و فعال در اجتماع هستید.

روانشناسی رنگ لباس ها

قرمز؛ پر انرژی و زرنگ

قرمز رو میشه نمادی از هیجان و شور دونست به همین علت روانشناس ها میگن در صورتی که میخواهید کسی رو تحت تاثیر قرار بدید در استایل خودتون از این رنگ استفاده کنید تا فرد مورد نظرتون خواه ناخواه به شما توجه کنه و فرقی نمیکنه که کدوم طیف از این رنگ رو هم بپوشید. به طور کلی اون دسته از افرادی که از این رنگ زیاد در استایلشون استفاده میکنن افرادی باهوش، زرنگ، هیجان زده، کمی خودخواه و در برخی از موارد مستعد اعتیاد هستن!

روانشناسی رنگ لباس ها

آبی؛ تاثیرگذار و آروم

روانشناس ها معتقد هستن که آبی توی لباس نشون دهنده ی اعتماد به نفس هست و از این رو این رنگ رو مناسب ترین رنگ برای پوشیدن هنگام مصاحبه های کاری میدونن چون ناخودآگاه به فرد این حس رو منتقل میکنید که میتونه روی توانایی و قابلیت شما حساب باز کنه چرا که شما از پس شغل موردنظر برخواهید اومد. این رو هم اضافه کنیم که طیف های تیره تر این رنگ مثل سرمه ای احساس آرامشبخشی بیشتری دارن. به طور کلی افرادی که به این رنگ علاقمند هستن تاثیرگذار، باهوش، دارای آرامش درونی و قابل اعتماد هستن و در صورتی که طیف های تیره تر این رنگ رو بیشتر استفاده میکنید فردی مهربون، مودب، گاهی خجالتی و سازگار هستید.

روانشناسی رنگ لباس ها

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی