|

تزیین خونه راه و چاه داره اینجوری پیش بری لاکچریه / ایده دیزاین خونه برای صاحب خونه

اگر شما هم برای عید دلتون یه تغییر ریز واسه خونه میخواد پس پیشنها میکنیم که حتما با این مطلب همراه بشید تا به یه چیدمان بهتر برای خونه برسید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا داشتن یک خونه زیبا و آروم، نیازمند وسایلی مناسب و چیدمانی مناسب تر داره. در واقع داشتن یه خونه با فضای دلنشین میتونه تو آرامش فردی و خونوادگی ما تاثیر فراوونی داشته باشه. البته که خونه ما باید در حالی که زیباترین حالتش رو داره، تو کاربردی ترین حالتش هم چیده بشه و تنها به ظاهر قضیه نپردازیم. 

نزدیک عید هستیم  خیلی از خانومای خونه دلشون میخواد یه دستی به خونشون بکشن و به نوعی تغییر دکوراسیون بدن. اگر شما هم از این دست افراد هستید پس پیشنهاد می کنیم که با ادامه مطلب ما همراه باشید ، چرا که قراره با یکسری ایده های جذاب و کاربردی آشنا بشیم که مطمئنن خوشتون میاد. 

Untitled

متناسب با سبک زندگی خودتون چیدمان کنید!

قطعا پیش از اینکه مد روز و نگاه به وسیله دیگران رو در نظر بگیرید، باید به اونچه که خودتون سلیقه دارید نگاه کنید و چیدمان و دکوراسیون خونتون رو مطابق با زندگی خودتون انجام بدید. مثلا اگر خونواده ای هستید که خیلی اهل مهمانی و دورهمی هستید، بهتره که تو خونتون به فکر یک فضایی برای شب نشینی دوستانه باشید و فراهم کنید. از طرفی هم اگر سبک زندگی شما مدل آروم و مطالعه محور هستش، پیشنهاد می کنیم که یه اتاق آروم برای مطالعه داشته باشید، قطعا بهش علاقمند هستید!! 

اگر دکوراسیون خونتون رو متناسب با سبک زندگی و نیازهای روزمره ای که دارید انتخاب کنید، در واقع آرامش و آسایش بیشتری به خودتون هدیه کردین. همچنین میتونید ارتباط بهتری با محیط اطرافتون داشته باشید و بخشی از هویت خودتون رو با در دکوراسیون بازتاب کنید. اینجوری مهمانان شما میتونن تناسب شخصیت شما و دکوراسیون خونتون رو به خوبی احساس کنند.

Untitled

میتونید با وسایل یا یه بازسازی کوچیک نقطه کانونی بسازید

در واقع نقطه کانونی تو دکوراسیون، یه نقطه از فضای هر دکوراسیون محسوب میشه که طوری طراحی بشه تا بیشترین توجه رو به خودش جلب کنه و حسابی بولد باشه. این نقطه میتونه با عناصر و آیتم های مختلفی مثل رنگ، الگو، تزیینات یا قطعه‌ های مبلمان برجسته به شکلی ایجاد بشه که توجه هر بیننده ای رو به خودش جلب نه و از بقیه عناصر جدا و البته متمایز باشه. 

نقطه کانونی در هر چیدمان میتونه نقطه شروع ارتباط بین فضاهای مختلف خونه شما باشه و هر تازه واردی رو به سمت خودش بکشونه. از طرفی هم میتونید باقی عناصر دکوراسیون رو اطراف نقطه کانونی بچینید و تنظیم کنید تا به دکوراسیونی متعادل و هماهنگ و جذاب برسید که هم زیبایی داره و هم تناسب. 

مثلا تو اکثر خونه های ما ها تلویزیون اون نقطه کانونی هستش که بقیه چیدمان رو حول محور خودش جمع میکنه. یا اینکه مثلا میتونید شومینه دیواری تزیینی زیر تلویزیون نصب کنید شاید هم با چند شلف در اطراف تلویزیون یک دیوار کانونی و شاخص فوق العاده داشته باشید.

Untitled

با این اصول، اتاق خواب کوچیکت رو بزرگ کن

این روزا دیگه زندگی همه شده آپارتمان نشینی و هم با این روند زندگیشون رو پیش میبرن و خونه های ما هم از هر زمان دیگه ای جمع و جور تر و کوچیک تر شده. اما اونچه که مشخصه اینه که حتی خونه های کوچیک و نقلی هم اصول و فنون خاص خودشون رو برای چیدان دارند. رعایت تنها چند اصل میتونه به شما کمک کنه تا از فضایی که دارید بهتر استفاده کنید و خونتون رو بزرگتر و دلبازتر نشون بدید. 

Untitled

مثلا چیا؟ مثلا اینکه بیاید و از رنگ‌ ای روشن مثل سفید، آبی روشن، قرمز روشن و طوسی روشن استفاده کنید که میتونن فضای منزل شما رو تا حد ممکن بزرگ نشون بدن.

استفاده از نور طبیعی تو خونه و یا داشتن آینه های بزرگ در پذیرایی به جهت بازتاب و از طرفی هم انتخاب درست مبلمان و وسایل که ابعادی متناسب داشه باشن نه خیلی بزرگ و حجیم.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مهری ارسالی در

    یجوری چیدمان میکنن خونه هاشونو که انگار کسی تو اون خونه زندگی نمیکنه و همه چیز فقط دکوریه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها