|

واسه عید چیدمان خونتو حسابی خوشگل کن مهمون میاد / مثلا میز ناهارخوری کجا باشه بهتره؟

اگر شما هم برای جایگذاری میز ناهارخوری که دارید یا قراره بخرید دچار مشکل شدین، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تک به تک چیدمان لوازم خونه اهمیت داره. حتی اون گلدون کوچیکی که فرض می کنید مهم نیست بالا باشه یا پایین، گوشه باشه و یا وسط، هم به شدت اهمیت داره. اصلا اجزا و وسایل خونه هستند که چیدمان یه خونه رو تشکیل میدن و میشن دکوراسیون. فرض کنید مبلمان رو به صورت نامرتب و عجیب بچینید، بعد هم تلویزیون رو وسط خونه قرار دهید و گلدون های متعددی هم در سر تا سر خونه بگذارید، چه خواهد شد؟ قطعا جز شلوغی و ناآرومی نتیجه ای نخواهد داشت. اصلا قوانین دکوراسیون برای همین ساخته شده اند که خب بر اساس روانشناسی انسان ها و تطابقی که هر کدوم از وسایل باید باهم داشته باشند، این بایدها و نبایدها گفته شده. البته که این بدین منظور نیست که حتما و باید از این قوانین پیروی کنید خیر! بلکه جسارت نیز به شدت در زندگی تاثیر گذاره و حتی شما گاهی میتونید خیلی گزینه ها رو زیر پا بگذارید، اما منطقی!

خب بهتره که کمی ریز بین تر بشیم. مثلا بدونیم که جای میز ناهارخوری باید کجای خونه باشه؟ خب خیلیا هستند که این آیتم رو در فضاهای مختلف خونه قرار میدن و نمیدونن چه کنن کجا بذارن بهتره! در این مطلب قراره با جاهای مختلف و درست میز ناهارخوری آشنا بشیم که جالب به نظر میان. پس با ما همراه باشید.

میز ناهارخوری کجا بزارم

چه نکته هایی رو باید برای چیدمان میز ناهارخوری در نظر بگیریم؟

اگر فضایی بزرگ دارید که میتونید میز ناهارخوری در قسمت وسط و مرکز اون فضا قرار بدید که خب بهترین حالته، اما اگر فضایی کوچیک با لوازمی بسیار شلوغ در اطراف دارید، اصلا این ایده توصیه نمیشه چرا که میز ناهارخوری یه آیتم بولد و تاثیر گذار محسوب میشه که اگر تو محیط کوچیک وسط باشه بیشتر باعث شلوغی خواهد شد.

از طرفی هم توجه کنید که میز ناهارخوری در هر کجا که قرار بگیره نیاز به نور داره. پس همراه با این که به جای میز و صندلی ها فکر نمیکنید، بهتره که به روشنایی اون فضا هم فکر کنید و حواستون باشه که میز ناهارخوری تنها فضایی برای خوردن غذا نیست و به عنوان جایی که اعضای خونواده جمع میشن و گپ و گفتی هم دارند و قراره همدیگه رو ببینند محسوب میشه. پس با روشن کردن این نقطه هم غذارو خوش آب و رنگ تر نشون خواهید داد و اشتها رو باز می کنید، هم اعضای خوانوه احساس بهتری دارند. 

حواستون به این نکته حتما باشه که میز ناهارخوری نباید خیلی دور تر از آشپزخونه قرار بگیره و هرچی این مسیر بیشتر باشه حمل ظروف و غذاها سخت تره که خب فکر کنید شما مهمون دارید و هی مجبورید از جلو روش ظرف های غذا رو رد کنید، خوب بست دیگه نه؟

میز ناهارخوری کجا بزارم

میز ناهارخوری در آشپزخونه

اینکه میز ناهارخوری در آشپزخونه قرار داشته باشه که خب عالیه. اگر آشپزخونه ای کوچیک دارید از میز و صندلی های جمع و جور و گرد استفاده نمایید و در کنج و یا مرکز محیط بگذارید. اگر هم آشپزخونه ای بزرگ دارید با خیال راحت میز و صندلی تهیه کنید و در قسمت وسط این فضا بچینید تا هنگام صرف صبحانه و شام و ناهار خودمونی و خونوادگی نیازی به رفت و آمد به بیرون از آشپزخونه نباشه.

میز ناهارخوری کجا بزارم

از جزیره به عنوان میز ناهارخوری استفاده کن

خب خیلی از خونه ها دیگه اپن و یا جزیره رو دارند که شما خانوم خونه میتونید در اینجا با ذکاوت خود به جای خرید میز ناهارخوری و شلوغ کردن فضای نه چندان بزرگی که دارید، از صندلی های مخصوص خریداری نمایید و قسمت اپن و یا جزیره آشپزخونتون رو تبدیل به میز ناهارخوری کنید.

میز ناهارخوری کجا بزارم

اهمیت زیبایی شناسی برای میز ناهارخوری

اگر قرار بر خرید میز ناهارخوری دارید، به جهت داشتن یه دکوراسیون خوشگل برای میز ناهارخوری خود، یه پالت رنگی یا زیبایی شناسی رو انتخاب کنید که قراره هم برای وسایل نشیمن و هم برای ناهارخوری خود اون پالت رنگی رو داشته باشید، حالا یا مدرن باشه، یا در اواسط قرن به سر ببره و چه تو سبک قدیمی به سر ببره.

شما میخواین قطعات انتخاب شده برای اتاق نشیمن و ناهارخوری شما به هم بیان و مکمل همدیگه باشن و خب تضاد شدید و یا مغایرت با دیگری نداشته باشند. بنابراین تنوع رنگی رو هم در نظر داشته باشید و میز ناهارخوری مورد نظرتون رو در موقعیتی قرار دهید که با وسایل اطرافش ست بشه.

اگر همه وسایل رنگ‌ هایی از یک تناژ داشته باشند یا از سبکی شبیه به هم پیروی کنند، باعث میشه که اتاق از نظر بصری جریان بهتری داشته باشه و اتاق رو سازمان‌ دهی شده و جادار نشون بده.

میز ناهارخوری کجا بزارم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی