|

دیزاین خونه فقط به خوشگل کردن وسایل اصلی نیست / مثلا میز پاتختی رو اینجوری تزیین کن

احتمالا برای شما هم پیش اومده که پاتختی کنار تخت خوابتون خالی مونده و دوست داشتین تزیینش کنین ولی موندین چجوری که خب در این مطلب یاد میگیریم

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- حتی تو کوچیک ترین خونه ها هم یه عالمه وسیله هست. وسیله هایی که مکمل همدیگه هستند و تقریبا میشه گفت همشون واسه زندگی نیازن. حالا یکی کمتر و یکی بیشتر. مثلا قطعا هر خونه ای به یخچال صده صد نیازمنده، اما هر خونه ای به آباژور نیاز نداره و تو هر خونه ای این آیتم رو نمی بینید. از دیگر لوازمی که معمولا تو هر خونه حتی متراژ پایینی وجود داره تخت خواب دونفره هستش که خب باز هم معمولا حداقل یکی یدونه پاتختی دارند. پاتختی ها میز های کوچولویی هستند که کشو هم دارند و در کنار تخت قرار میگیرند و اونچه که اغلب نامشخصه اینه که خانوما نمیدونن روی این پاتختی ها چی باید بزارن واسه تزیین. 

کاربرد پاتختی چی هست؟

اما پیش از اینکه به تزیین پاتختی برسیم، بهتره که اول بینیم اصلا کاربرد پاتختی چی هست و یه نکاتی رو در موردش بگیم. این میزهای کوچیک که اگه یکی باشن در یک طرف و اگر دوتا باشن رو طرف تخت خواب قرار میگیرند، رو پاتختی صدا میزنن. این میزها معمولا سایز کوچیکی  دارن و دارای دو کشو هستند. اگر بخوایم به طور کلی و مختصر کاربرد پاتختی رو بگیم، باید بگیم میزی هستش که معمولا لوازمی که از آخرین ساعات شب تا اولین ساعت‌ های صبح بهش نیاز داریم درش قرار میدیم.

خیلی ها بر روی  میز پاتختی چراغ مطالعه و یا چراغ خواب میذارن تا در زمان خواب بتونن راحت اونهارو خاموش کنن و همچنین در صورتی که در نصفه شب بیدار شدن، بدون اینکه بیرون بیان از رختخواب، بتونن چراغ رو روشن کنند. معمولا تو کشوهای پاتختی اشیا مختلفی مثل لوازم آرایش و داروها رو قرار میدن که افراد بتونن به سرعت به اونها دسترسی داشته باشند.

چیدمان میز پاتختی

از طرفی این روزا استفاده از تلفن همراه خیلی رایج شده و افراد تلفن رو تا لحظه خوابیدن هم دستشون میگیرن اما باید بدونید که استفاده از گوشی تو اتاق تاریک میتونه باعث آسیب رسیدن به چشم‌ ها بشه. همچنین وجود یه چراغ خواب کنار تخت میتونه باعث بشه تا شما به نور کافی برای خوندن کتاب قبل از خواب نیز دسترسی داشته باشید. به همین دلیل یکی از وسایلی که میشه واسه تزیین پاتختی ازش میشه استفاده کرد و از کاربردهای میز جان بهره مند شد، چراغ مطالعه می باشد.

2- چراغ خواب

یکسری افراد هستند که نمیتونن تو فضای کاملا تاریک بخوابن و خب خوابشون نمیبره. به همین دلیل حداقل یدونه چراغ نیاز دارن تا براشون روشن باشه. این افراد میتونن روی میز پاتختی، چراغ خوابی مطابق سلیقه خود قرار بدن تا هم پاتختی رو تزیین کنن و هم این که به نور مورد نیاز برای خوابیدن برسن.

چیدمان میز پاتختی

3- ساعت‌های رومیزی

یکی دیگه از وسایلی که میشه روی میز پاتختی قرار داد و جذاب میشه، ساعت‌ های رومیزی زیبا و جذاب می باشد. این کار باعث میشه تا پاتختی خوشگلتری داشته باشین و همچنین به راحتی بتونین زمان رو متوجه بشین.

4- قاب عکس

یکی دیگه از وسایلی که میتونه علاوه بر زیبایی، یه حس فوق العاده هم بهتون بده قاب عکس هستش. شما میتونید عکس عزیزانتون رو در قاب عکسی زیبا قرار بدید و اونها رو بر روی پاتختی قرار بدید.

چیدمان میز پاتختی

5- گل و گیاه

بعضی از خونواده ها و خانوما هم هستند که علاقه زیادی به گل و گیاه دارند و دوست دارن یک یا چند گلدون حتما تو اتاق خواب داشته باشند که خب هم زیبایی بی وصفی داره و هم میتونه به تصفیه هوا کمک کنه. در اینجا میتونید گلدون مناسب و زیبایی برای گیاه مورد نظرتون انتخاب کنید و اونهارو روی پاتختی بزارین. باید بدونید که برخی از گیاهان برای اتاق خواب خیلی مناسبند و قرار دادن اونها او اتاق خواب باعث میشه تا افراد از مزایای گل ها استفاده هم داشته باشند. به عنوان مثال داشتن یک گلدون کوچیک از گیاه اسطوخودوس او اتاق خواب باعث میشه تا افراد خوابی عمیق‌ تر و بهتر داشته باشند و تجربه کنند.

چیدمان میز پاتختی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها