|

خوشمزه جات رو میذاری یخچال بوی بد میگیرن؟ واقعا زشته خب از این ترفندا بزن هوتوتو شن

اگر یخچال شما هم بر اثر بوی مواد غذایی مختلف بویی ناخوشایند گرفته، پس حتما با این ترفند های ساده خودتون رو از شر این بوها خلاص کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو خونه خیلی از وسایل هستند که بود و نبودشون به شد مهمه. مثلا اگر شما آباژور نداشته باشید چیزی رو از دست نداده اید و زندگی تو روال عادیه خودش میره جلو. اما اگر مثلا یخچال رو نداشته باشید به شدت دچار مشکل خواهید شد و اصلا هم زندگی روال عادیش رو نمیره جلو! چرا که از این وسیله به عنوان نگهداری خوراکی ها و مواد غذایی استفاده میشه و شما فکر کنید که یک روز که هیچ، تنها چند ساعت یخچال دچار مشکل بشه و یا تو خونه نباشه، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ 

اما مسئله تنها این نیست و یخچال دیگر مشکلاتی داره که قابل لمس هستند و ممکنه دردسر ساز بشن. مثلا اینکه ترکیب بوهای مختلف در یخچال مثل سیر و پیاز و حتی غذاهای مختلف میتونن باعث به وجود اومدن بویی نامطبوع و جدید بشن. این بو ممکنه حتی به غذای های دیگه هم نفوذ کنه و در نهایت اونهارو هم نامطبوع کنه که خب دیگه خوردنشون برامون خوشایند نیست و باعث از بین رفتن اشتهایمان خواهد شد. تمیز کردن مرتب یخچال، و همچنین انجام یک سری کارها باعث میشه تا این موضوع برطرف بشه. اما سوال اینجاست که چه کار کنیم تا حالا که این مشکل به وجود اومده رو حل کنیم؟ برای رسیدن به این جواب در ادامه با ما همراه باشید.

0rfs

1- جوش شیرین حلال مشکلات

واقعا جوش شیرین ماده عجیبیه، چرا که میتونه تمیز کننده و از بین برنده خیلی بو ها بشه. ظاهرا جوش شیرین در این موضوعات کاربرد بیشتری داره تا اینکه به عنوان یک ماده غذایی باشه. از جوش شرینی میتوان به عنوان یک از برنده قوی برای بوهای نامطبوع نام برد چرا که با قرار دادن آن درون یخچال، کلیه بوهای نامطبوع جذب جوش شیرین خواهد شد و مشکل حل میشه. یخچال رو خالی از مواد غذایی خراب کنید و آن را از برق بکشید. سپس یک ظرف پر از جوش شیرین کنید و در قفسه میانه یخچال قرار دهید و اجازه بدید تا یه 5-6 ساعتی درون یخچال بمونه و بعد هم خارجش کنید. البته که برای جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع میتونید همیشه یک ظرف جوش شیرین درون یخچال قرار دهید.

Untitled

2- قهوه یه خوش بوی جذابه

قهوه رو خیلیا دوستش دارند و اگر شما هم از علاقمندان بوی قهوه هستید باید بگیم که قهوه نه تنها باعث از بین رفتن این بوی نامطبوع میشه، بلکه میتونه یه بوی خوش و جذاب هم به داخل یخچال بده. برای انجام این کار باید مقداری قهوه رو درون ظرفی خشک و تمیز بریزید و سپس آن را درون یخچال بگذارید و اجازه بدین تا یه دو سه روزی اونجا بمونه. این مدلی همه بوهای ناخوشایند از بین خواهند رفت و بویی خوش در فضای یخچال میپیچه. البته که ترفندی دیگر هم وجود داره و اون اینه که قهوه و جوش شیرین رو با هم تو یخچال بگذارید و از هر دو فواید اونها استفاده داشته باشید. 

3- لیمو یه ترشه بو بَره

دقت کردین چرا خیلی از مواد شوینده دارای رایحه لیمو هستند؟ به دلیل بوی خوش لیمو هستش که میتونه انتخابی فوق العاده برای از بین بردن بوهای نامطبوع باشه. لیمو هم به مانند جوش شیرین است و استفاده ای چندگانه دارد چرا که شما میتونید از لیمو برای تمیز کردن لکه ظروف هم استفاده کنید. یک لیمو رو به چهار قاچ تبدیل میند و تو طبقات مختلف یخچال بگذارید. اجازه بدین تا یه سه چهار روزی اون جا بمونه  تا ببینید چطور بوهای بد رو از بین میبره و تمام. برای به وجود نیومدن بوی نامطبوع یخچال نیز میتوانند همیشه چند تکه لیمو در قفسه ها بگذارید.

refrigerator-2

4- به ذغال نمیاد ولی کارشو بلده

ذغال نیز از مواد از بین برنده بوی نامطبوع یخچال می باشد که کاربردی دیگر هم دارد و شما میتونید از ذغال برای تمیز کردن منافذ و رهایی از مسمومیت های غذایی استفاده لازمه رو داشته باشید. دمای یخچال رو تا جای ممکن کم کنید و سپس یک کاسه از پودر ذغال درون آن قرار دهید و اجازه بدید تا یه 3 روزی درون یخچال بمونه و بوهای ناخوشایند رو از بین ببره. تو این مدت میتونید مواد غذایی که امکان خراب شدن دارند رو خارج کنید و از ذغال قبلی هم دوباره میتونید استفاده کنید، فقط این بار باید 20 دقیقه ای تو فر قرارش بدید تا خاصیت خود را دوباره بازیابی کنه. 

Article_Rahnama-kharid_چگونه-بوی-بد-یخچال-را-از-بین-ببریم؟

5- سرکه رو فقط تو ترشی نریز

واقعا جالبه که سرکه هم به مانند جوش شیرین استفاده های بسیاری داره و میتونه به راحتی بوی نامطبوع یخچال رو هوتوتو کنه. سرکه سفید به مانند یک ضدعفونی کننده قوی عمل میکنه و همه باکتری ها و میکروب هایی که بوی بد رو ایجاد می کنند از بین ببره. فقط کافیه که از آن برای تهیه محلول تمیز کننده یخچال خود استفاده داشته باشید و از توانایی این مایع سفید بهره گیری کنید. یک فنجان سرکه سفید رو داخل ظرف ریخته و به میزان مساوی آب درون آن مخلوط کنید. اجازه بدید تا 3 روز داخل یخچال بمونه و بعد نتیجه دلخواه رو ببینید.

5f694cda-5650-4e21-be0f-add085baf303

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی