|

نگا نکن دم عیدی همه بدو بدو رفتن مبل بخرن / تو فرق کن و با لمسه کاری خونتو لاکچری کن

اگر برای زیباسازی خونتون واسه عید یه حرکت جدید دلتون میخواد، پس حتما با لمسه کاری آشنا بیشد که خیلی لاکچریه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه خیلی نزدیک به عید شدیم و از اونجایی که خیلی از خونواده ها دلشون میخواد واسه عید یه دستی به سر و گوش خونشون بزنن، خب احتمالا از الانا دارن دیگه کم کم شروع می کنن و میرن تو فکرش که چیکار کنن نکنن که به خوشگلاسیون دکوراسیون خونشون کمک بشه. خب یکسری از تغییرات هستش مثل اضافه کردن وسیله دکوری و یا بزرگترش مثل مبلمان، که خب خیلی کار سختی نیست و فقط کافیه تا برن یه گشتی تو بازار بزنن تا اونچه که دلشون میخواد رو تهیه کنن. اما برای بازسازی و یا تغییراتی که خریدنی نیست، کمی بیشتر زمان نیازه. پس بهتره که کم کم برنامتون رو شروع کنید.

اما در این مطلب قراره با یه حرکت جالب و کمتر شنیده شده آشنا بشیم که میتونه به جهت خوشگل شدن فضا در آیتم های مختلف کارساز باشه. تا به حال لمسه کاری رو شنیده اید؟ لمسه کاری در واقع هنری لوکسه که در اجرای دکوراسیون دفتر کار و سالن آمفی تئاتر و تالار های مختلف و جهت زیبا سازی دکور پذیرایی خونه، اتاق خواب و … کاربردی جذاب داره.

لمسه دوزی

اصلا لمسه کاری چی هست؟

در واقع از لمسه کاری در مبلمان، تخت خواب، روکش درها، صندلی، دیوارها و … استفاده میشه. لمسه کوبی به هنری میگن که برای زیباسازی دیوار یا مبلمان یا تخت خواب استفاده میشه و در اون پارچه ها رو به شکلی خاص به همراه فرورفتگی ها و برجستگی های مرتب فرم میدن و برای به دست آوردن این فرمای منظم از دوخت های متنوع و ظرف و یا دکمه کمک میگیرن.

ناگفته نمونه که این هنر در مدل کلاسیک و سنتی فقط به شکل طرح های لوزی با استفاده از دکمه انجام میشده. ولی این روزها می بینیم که طرح لمسه کاری خیلی متنوع شده جوری که هر کس میتونه با توجه به سلیقه و فضایی که داره انتخاب کنه.

لمسه دوزی

لمسه کاری دیواری چجوریه؟ خیلی فضا رو لوکس میکنه

لمسه کاری وقتی رو دیوار اجرا بشه میتونه خیلی خیلی فضا رو لوکس جلوه بده. تو لمسه کوبی دیواری دیوار یه حالت سه بعدی پگیدا میکنه و خیل لاکچری میشه اما خب باید دقت کنید که این حرکت مناسب همه دیوارها نیست و بهتره که یک دیوار اصلی این کار روش انجام بشه. 

از خوبیای لمسه کاری برای دیوار اینه که میتونه به نوعی عایق صدا و حرارتی هم عمل کنه. با اینکه لمسه کاری هزینه بالایی داره اما برای زیباسازی خیلی از اتاق های کنفرانس و مدیریتی و هولدینگی و سالن های آمفی تئاتر انجام میشه. البته که برای خونه های لوکس و یا اینکه خونه ای دارید معمولی و دلتون میخواد لوکس نشون بده هم کاربرد داره. 

لمسه کوبی علاوه بر زیبایی بصری که داره، به دلیل جنس پارچش، خیلیم راحت تمیز میشه و اگر از علاقمندان سبک کلاسیک هستید باید بگیم که استفاده از نگین میتونه نمای کار رو به شدت فاخرانه تر کنه. البته که فراموش هم نکنید که لمسه کاری به دلیل اینکه از پارچه ساخته میشه، به مراقبت بیشتری نسبت به دیوار ساده نیازمنده.

لمسه دوزی

لمسه کاری مبلمان

قطعا لمسه کاری مبل رو زیاد دیده اید اما خب شاید به اسم نمیشناختید. مبلمان لمسه کاری یا همون چستر فیلد خیلی وقته، حدود قرن هاست که وجود داشته و داره. پر فروش ترین نوع لمسه کاری در مبلمان تو طول این مدت چرم قهوه ای بوده است. این نوع مبلمان هر چقدر هم که گذشت از میزان محبوبیتشون کم نشد و حتی در چند سال اخیر بیشتر هم شد.

ویژگی های ظاهری این مبلمان اینجوریه که یه کاناپه بزرگ از جنس چرم می باشد که دسته هایی رول شده دارد و ارتفاع این بازوها به اندازه پشتی مبل می باشد. تمام قسمت های رویی مبل لمسه کاری به شکل لوزی است که با دکمه های عمیق نیز تزیینات داره.

لمسه دوزی

لمسه کاری تخت خواب واسه تویی که تخت اشرافی میخوای

لمسه کوبی در تخت خواب تو قسمت های بالا و پایین تخت و البته پاتختی ها انجام میشه که میتونه ظاهری به شدت زیبا و سنگین برای تخت بسازه. طرح های بسیار متنوع، جذاب، مدرن و لوکسی از لمسه دوزی بر روی تخت خواب وجود داره که خب خوشگلایون همین آیتم در اتاق باعث میشه تا ظاهر کل اتاق در خطای دید اشرافی دیده شود.

پارچه هایی که برای این کار انتخاب میشن خیلی مختلف و زیادن که خب با تنوع رنگی بسیار بالایی که دارند میتونن برای انواع دکوراسیون ها به راحتی انتخاب بشن. 

لمسه دوزی

لمسه دوزی چه جنس پارچه هایی داره؟ میخوام انتخاب کنم

لمسه دوزی از پارچه های مختلفی تشکیل میشه که خب پارچه های حریر، ابریشم، لنین، ویسکوز، تافته، جیر، چرم، ژاکارد، کوبلن، مخمل از انواع اونها می باشند که شما بسته به نیاز و سلیقه و بودجه ای که دارید میتونید انتخاب کنید.

لمسه دوزی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها