|

ترنچ کت چیست؟ انواع زنانه و مردانه

پاییز با مانتو یخ میزنی با پالتو هم که پف میکنی؛ جاش ترنچ کت بپوش شیک و مجلسی بشه

این روزا هوا بین گرم و سرده که خب باید از گزینه های پاییزی مثل ترنچ کت استفاده کرد اما اینکه چجوری ست بزنیم دشواره که در اینجا یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا هر فصلی زیبایی خاص خودش رو داره همراه با استایل های جذاب مخصوص به خودش. اما در این بین فصل های سرد سال یعنی پاییز و زمستان خودنمایی بیشتری دارند چرا که دست باز تر است و میتوان با استفاده از لباس های لایه ای و متنوع ظاهری بی نظیر داشت. همه آدما دوست دارن که خوشتیپ دیده بشن و اغلب برای موقعیت های مختلف ظواهری شیک دارند. اما یکسری از لباس ها هستند که میتونن برای هر فضایی مناسب باشند. واقعا این سبک لباس ها با شعورن که میتونن خودشون رو با هر شرایطی وفق بدن!! خب این که مزاح بود، اما باید بگیم که یکی از این آیتم ها ترنچ کت ها هستند که از شعور بالایی برخوردارن  میتون برای انواع مراسمات رسمی و غیر رسمی گزینه ای ایده آل باشند.

لباس های این فصل شامل نواع بافت ها, ژاکت ها, پالتو, اورکت و … می شوند که خب باید گفت جلوه و زیبایی قابل توجهی به فرد می دهند. یکی از اونها ترنچ کت هستش که برای انی دو فصل عالیه و از جنس های محکم و ضد آب تولید میشه. جالبیه این آیتم اینه که تنها مختص بانوان نیست و هم برای خانوما و هم آقایان قابل استفاده هستش. احتمالا تا به اینجا شیفته ترنچ کت شده اید که خب در ادامه بیشتر باهاش آشنا خواهیم شد و از انواع جنس گرفته تا نحوه ست زدنش رو یاد می گیریم.

b665d245-f551-4d20-8c94-2bbaec34b5f9

اصلا ترنچ کت چی هست؟ 

ترنچ کت ها یا همون بارونی از دست پوشش های پرطرفدار در جهان می باشند که در فصل های پاییز و زمستان مورد استقبال قرار می گیرند. در جنگ جهانی اول افسران از این پوشش استفاده داشته اند و همچنان هم مورد پسند بسیاری قرار دارد. قبلنا ترنچ کت ها تنها در رنگ خاکی عرضه میشدند اما حالا رنگ های متنوعی دارد که خب خاکی و بژ هواداران بیشتری دارد. ترنچ کت ها در اصل تا مچ میروند اما امروزه مدل های کوتاه تر آن نیز طراحی شده که تو هر قدی هستند. آستین های ترنچ کت رگلان هستش، یعن گشاد و راحت می باشند و مدل یقه آن انگلیسی و برگردان است.

Ensembles De Jupes

ترنج کت ها (بارونی) از چه جنسی هستند؟ واقعا جذابن

1- کت ترنچ گاباردین

این نوع پارچه محکم و ضخیم، و البته نرم و سبک هستش که خب چون در برابر رطوبت مقاومت خوبی داره, مناسب انواع ترنچ کت ها و بارونی ها می باشد. این نوع از پارچه رایج ترین و پرطرفدار ترین نوع برای دوخت کت های ترنچ است.

2- کت ترنچ پشمی

معمولا لباس های گرم از جنس پشمی تولید میشن. این جنس به دلیل تراکم بالا و ضخامت مناسبش، برای دوخت انواع پالتوها و کت های ترنچ گزینه ای مورد قبوله. این نوع از بارونی ها خب به دلیل همون پارچه پشمی که دارند، از دیگر انواع کت گرمای بیشتری دارند. ولی ضدآبی و سبک نیستند خب سنگینی بیشتری دارند و کمتر خهم مورد استقبال قرار میگیرن چون بیا بارون مناسب نیستن و بیشتر برای مناطق سردسیر استفاده میشن.

88bfe5d9-ca8a-4269-9833-db09aeb533f2

3- کت ترنچ چرمی

ترنچ کت های چرمی خب مشخصه که از دیگر جنس های آن قیمتی گران تر دارند و علاوه بر اینکه شما رو گرم نگه میدارند، استایلی شیک و رسمی نیز برای شما خواهند ساخت. این نوع از کت های چرم برای مراسمات رسمی خیلی خوشگل و مناسب هستند. کت های ترنچ از دو جنس چرم طبیعی و مصنوعی ساخته شدن که هر دوشون هم کیفیت خوبی دارند، ولی باید بگیم که چرم طبیعی گران تر و با دوام تر از چرم مصنوعی هستش. ترنچ کت های چرم هوادارن بسیاری دارند که در انواع رنگ ها عرضه میشوند و و میتونن استایل شما رو از دیگران متمایز کنند.

4- کت ترنچ پنبه‌ای

این سبک پارچه به دلیل اینکه سبک و لطیف هستند، گرمای زیادی هم ندارند و مناب سرمای زیاد هم نیستند، بیشتر برای پاییز استفاده می شوند. از طرفی هم سبک بودنشون یه امتیاز محسوب میشه که خیلیا مشتاقش هستند و شما میتونید بر روی کت و شلوار به راحتی تن کنید.

5- کت ترنچ کتان

ضخامت پارچه کتان متفاوت است که خب برای فصل پاییز مناسبه، چرا که چون ترنچ کت پنبه‌ ای سبک و لطیف هستش. اگر لکه‌ ای روی این نوع از کت ایجاد شود به خاطر جنس گیاهی که داره به آسونی تمیز میشه. این سبک ترنچ کت ها خیبی مناسب منراسمات رسمی نیست و بیشتر برای استفاده روزانه می باشد.

New Balance 327 outfit inspo

مردان اینگونه ترنچ کت را ست کنند

واسه استایل های غیر رسمی آقایون بهتره که کت ترنچ رو با شلوار جین یا کتان و همچنین یک بلوز بافت یا یک پیراهن یقه گرد ست کنیم. البته که بهتره رنگ لباس با ترنچ کت بیاد و همخونی خوبی میونشن باشه. برای این سبک ترکیب میشه از یه سویشرت یا هودی برای زیر ترنچ کت هم استفاده کرد.

اما برای استفاده و ست کردن ترنچ کت واسه یه استایل رسمی اگر اون رو با یک دتس کت و شلوار ست کنید جذابیت شما به اعلا خواهد رسید. برای داشتن تیپی رسمی بهتره که از ترنچ کت های رنگ مشکی, بژ و یا خاکستری استفاده داشته باشید.

I understand & wish to continue

زنان اینگونه ترنچ کت را ست کنند

اگر قصد دارید تا ترنچ کت خود را در فضای عمومی بپوشید، بهتره که از یک بافت زیبا و یا یک تیشرت همراه با شلواری چرم استفاده کنید. البته که پوشیدن بوت های بلند یا کوتاه هم جذابیت شما رو به شدت بالا میبره.

برای استایل های رسمی نیز زیر کت ترنچ میشه با توجه به موقعیتی که در هستید از کت و دامن, پیراهن و یا یک مانتو مدل به سبک کتی هم استفاده داشته باشید. فراموش نکنید که پوشیدن یک کفش پاشنه بلند هم شما جذابیت شما رو دوچندان خواهد کرد. همخونی با رنگ لباس هم از واجباته!

b9d1a501-d010-4d2f-be68-dc37a1a3edf8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها