|

آش رشته برای 6 نفر چقدر حبوبات نیاز دارد؟ با خیار نفخ حبوبات رو بگیر بهت میگم چجوری

در این سری از مطالب قراره ترفند های خوشمزه تر شدن انواع غذا ها رو بهتون بگیم امروز میخوایم در مورد آش رشته صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آش رشته یکی از خوشمزه ترین آش های ایرانی است که کلی کشته مرده داره. این آش یا به عنوان وعده اصلی سرو می شود یا به عنوان پیش غذا. آش رشته در مناسبت های خاص مثل شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده بدر هم پای ثابت سفره هامونِ. با این حساب این آش خوشمزه و محبوب کلی کارایی داره پس حتما باید خوشمزه درست کردنش رو یاد بگیرید.

درست کردن آش رشته اصلا سخت نیست اما خیلیا به هیچ وجه زیر بار پختنش نمیرن و هروقت هوس آش رشته میکنن سریع بار و بندیل جمع میکنن میرن خونه مامانشون و از ایشون میخوان که یه آش رشته خوشمزه براشون بپزه. انصافا هم آش رشته ای که مامانا درست میکنن یه چیزی دیگه است اما خب بالاخره باید یه روزی درست کردنش رو یاد بگیرید دیگه، اصلا چرا یه شب شما آش درست نکنید و مامانتون رو غافلگیر نکنید؟

همان طور که گفتیم درست کردن آش رشته اصلا سخت نیست اما فوت فن های زیادی داره که اگه رعایت کنید قطعا آشتون به خوشمزگی آش مامان ها میشه. 

آش رشته

خیلیا آش رشته درست میکنن اما چنگی به دل نمیزنه مثلا بعضیا یه عالمه حبوبات توش میریزن مال بعضیا رو هم باید قلاب بندازی تا یه دونه نخود یا لوبیا از توش پیدا کنی. مال یه سریا خمیر میشه مال بعضیا هم لعاب نداره و اصطلاحا جا نیفتاده. تو این سری از مطالب قراره فوت و فن های خوشمزه تر شدن انواع غذا ها رو بهتون بگیم چرا که اکثرا درست کردنش رو بلد هستید اگر هم بلد نباشید تو همه سایت ها طرز تهیه هست اما نکات کلیدی رو اکثر جاها نگفتن. 

یکی از مهم ترین راز های خوشمزه تر شدن هر غذایی اینِ که مواد اولیه به اندازه کافی استفاده بشه. توی این مطلب بهتون میگیم که برای داشتن یه آش رشته خوشمزه چه میزان حبوبات لازمِ.

میزان دقیق حبوبات آش رشته برای 6 نفر

برای درست کردن آش رشته برای 6 نفر به 1 پیمانه لوبیا چیتی، 1/2 پیمانه نخود، 1/2 پیمانه عدس و 1/2 پیمانه ماش نیاز دارید.

برای گرفتن نفخ حبوبات باید اون ها رو از قبل خیس کنید. نخود و لوبیا را از ۲۴ ساعت قبل با آب سرد بشویید به میزان کافی آب بهش اضافه کنید و بگذارید خیس بخورد در این فاصله چند بار آب آن را عوض کنید. عدس و ماش را هم از ۳ ساعت قبل با هم خیس کنید. نخود و لوبیا را با هم بپزید عدس و ماش را هم با هم بپزید. 

1 ترفند طلایی برای اون هایی که وقت ندارن حبوبات رو خیس کنند

همان طور که گفتیم برای درست کردن آش رشته باید حبوبات رو از قبل خیس کنید تا نفخش گرفته بشه اما اگر یهو تصمیم گرفتید آش یا هر غذایی که به حبوبات نیاز داره رو درست کنید با استفاده از خیار میتوند نفخش رو بگیرید.

آش رشته

برای این منظور حبوبات رو به همراه آب کافی داخل قابلمه بریزید. یک عدد خیار رو از وسط نصف کنید و بندازید داخل قابلمه. اجازه دهید تا زمانی که آب جوش میاد و کمی بعدش، خیار داخلش بمونه. وقتی خیار حالت پخته و لَجَنی به خودش گرفت، قبل از اینکه لِه بشه، اون رو با کمک کفگیر از قابلمه خارج کنید. خیار تمام نفخ حبوبات رو به خوش میگیره.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی