|

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ / با این ترکیبای خاص یه دکور لاکچری بساز که همه کف کنن

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ رنگ های بیشماری هستن که میتونن در کنار مبلمان آبی دکوراسیون شما رو منحصر به فرد کنن مثل سفید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شنیدین که میگن شنیدن کی بود مانند دیدن یعنی بینایی از شنوایی مهم تر هست و خب ما هم انسان های بصری هستیم و در وهله ی اول ظاهر هر چیزی رو در نظر میگیریم و به طور کلی چشممون به رنگ ها حساسیت خاصی نشون میده و رنگ هایی که هارمونی با هم دارن و کنار هم خوب ست شدن رو دوست داریم مثل مچ بودن رنگ و فرش که در طول این مقاله مقصود ما مبل آبی هست چون برای خیلی ها سوال هست که چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ مسلما با وجود اینهمه رنگ زیبا طیف گسترده ای از رنگ ها به آبی بیاد و یه دکوراسیون فوق العاده خوب و آرامش بخش رو ایجاد کنه.

اما در ابتدا برای پاسخ به این سوال که چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد، باید یه مقدار از خاصیت رنگ آبی در دکوراسیون براتون بگیم؛ رنگ آبی خواص فعال کنندگی داره و به شما حس پویایی و هیجان میده و میشه این رنگ رو توی دسته از رنگ هایی که روی هورمون ها و درجه حرارت بدن تاثیر میذارن به شمار آوورد. آبی باعث میشه که خواب آلودگی شما کمتر بشه و کارایی مغزتون هم افزایش پیدا کنه! با این حساب و این خواص مفید رنگ آبی در دیزاین دیگه جایز نیست که وقت رو بیشتر از این تلف کنیم و بهتره که بریم سوراغ جواب این سوال که چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

 چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ بژ

سایه هایی که رنگشون بژ هست خنثی هستن و میتونن کنار آبی زیبا دیده بشن. اما یه سری نکات هست که باید اون ها رو در این خصوص رعایت کنید؛ در وهله ی اول برای این فرشتون در مقابل رنگ آبی مبل بی اثر و محو به نظر نرسه میتونید از فرشی که طرح دار هست و یا پرزهای بلندی داره بهره بگیرید، نکته ی دوم این هست که شما نباید تو یه اتاق و فضا با رنگ های روشن از فرش بژ کنار مبلمان آبی استفاده کنید چون روشنایی بیش ااز حدی توی فضا ایجاد میشه که چشم رو اذیت میکنه. 

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ سفید

یکی از ترکیبات رویایی که میتونید با مبل های آبی به وجود بیارید ست کردن اون ها با فرش سفید هست که یادآور سبکی، طراوت، تابستان و نسیم دریا میتونه باشه. بهره گیری از این ترکیب توی فضاهای داخلی که به سبک ساحلی کار شده اند خیلی جذاب و خوب به نظر میرسه اما از استفاده ی اون توی فضاهای مدرن هم ترسی نداشته باشید چون منع نشده!

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ خاکستری

از رنگ های دیگه ای که میشه اون رو مکمل عالی برای رنگ آبی توی طراحی به شمار آوورد خاکستری هست و به همین دلیل میتونید بدون هیچ شک و تردیدی در کنار مبلمان آب فرش خاکستری پهن کنید و زیبایی بینظیری که در فضا ایجاد میشه نهایت لذت رو ببرید. اگر در این خصوص میترسید که توی انتخاب طیف های رنگی دچار مشکل بشید میتونید از اصل "روشن کنار روشن و تیره کنار تیره" پیروی کنید.

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

 

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ آبی

تا به این جا راجبه رنگ های مختلف گفتیم ولی الان نوبت گفتن این هست که برای جلوگیری از هر چالشی و کالری سوزی میتونید آبی رو کنار آبی قرار بدید بنابراین شما میتونید در انتخاب رنگ فرش به سراغ فرشی برید که با رنگ مبلتون سازگاری داره هر چند که در این مورد هم برای این که در هم غرق نشن رنگ ها باید رنگ آبی موجود در فرش از مبل یا پررنگ تر باشه و یا آروم تر و کم رنگ تر و ملایم.

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ سبز

سبز و آبی رو میشه از رنگ های مشابه دونست یعنی این دو رنگ توی گردونه ی رنگی کنار هم قرار میگیرن و به هم دلیل یه فرش دارای رنگ های سبز میتونه در کنار مبلمان آبی یه فضای زیبا و شاداب رو ایجاد کنه. به این نکته دقت کنید که در صورت داشتن مبلمان تیره رنگ از فرش هایی با سایه های پررنگ سبز زمردی، به رنگ برگ درخت و یا خزه ای میتونید بهره بگیرید، در صورت داشتن مبلمان رنگ روشن هم میتونید از فرش های با سایه های روشن تر که تم خاکستری دارن بهره بگیرید.

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد؟ بنفش

شاید وقتی توی فکرتون بنفش و آبی رو در کنار هم مجسم میکنید به نظرتون ترکیب خوبی از آب در نیاد اما جزئیات قرارگیری این دو رنگ کنار هم زیباست مثلا قرار دادن یه فرش به بنفش روشن کنار مبلمان آبی قشنگ نیست و اگر فرشتون رنگش پاستلی عمیق و تیره و یا پاستلی روشن باشن دکوراسیونتون زیبایی غیرمنتظره ای به خودش میگیره.

چه رنگ فرشی به مبل آبی میاد

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها