|

انواع کانسیلر را بشناسید

میدونی چه نوع کانسیلری برای پوستت خوبه؟ آشنایی با انواع کانسیلر و کاربرد آن

انواع کانسیلر

کانسیلر نوعی محصول آرایشی است که برای پوشش دادن تیرگی های پوست، جای جوش، گودی و سیاهی دور چشم، آکنه و لک های پوستی و دیگر عیوب به کار می رو…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از رازهای زیبا دیده شدن و داشتن چهره ای زیبا و بی نقص این است که بدانید کدام نوع از لوازم آرایش برای شما و نوع پوست شما مناسب است. زیرا زمانی که آگاهانه اقدام به خرید لوازم آرایشی خود و میکاپ صورت می کنید نتیجه ای که انتظارش را دارید حاصل خواهد شد. کانسیلر نوعی محصول آرایشی است که برای پوشش دادن تیرگی های پوست، جای جوش، گودی و سیاهی دور چشم، آکنه و لک های پوستی و دیگر عیوب به کار می رود. برای توضیح کامل تر باید بگوییم کانسیلر یک نوع فونداسیون فشرده با غلظت بالا است که قابلیت پوشش دهی بالایی برای رفع نواقص پوست دارد. حال اگر می خواهید آرایشی کامل ولی طبیعی داشته باشید ابتدا باید بدانید که چه نوع کانسیلری برای پوست شما مناسب خواهد بود و یا از چه طیف های از کانسیلر در کدام قسمت صورت خود باید استفاده کنید. به طور کلی می توان گفت کانسیلرها به سه دسته تقسیم کرد، اما جالب است که بدانید هر کدام از این نوع ها برای یک نوع پوست مناسب هستند و کاربرد و نوع استفاده آنها از یکدیگر بسیار متمایز است.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با چندتا از رایج ترین نوع های کانسیلر آشنا شوید.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر

اگر مبتدی هستید کانسیلر جامد یا ماتیکی بزنید

این نوع کانسیلر حالت جامد و ماتیکی دارد یا بهتر است بگوییم به صورت stick می باشد. استفاده از آن ها نسبت به دسته های بعدی راحت تر می باشد و باید دقت داشت که به هیچ وجه این نوع از کانسیلر را نباید به طور مستقیم با پوست تماس داد، بلکه باید از براش مخصوص برای این منظور استفاده کرد. در نتیجه اگر در زدن کانسیلر یا زیر سازی پوستتان برای آرایش مبتدی هستید بهتر است از این نوع استفاده کنید زیرا طرز استفاده از کانسیلر استیکی مانند رژ لب است. البته به یاد داشته باشید که کانسیلر استیکی ممکن است منافذ پوست را ببندد به همین خاطر برای پوست‌های چرب و مختلط مناسب نیست.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر

کانسیلر کرمی و نیمه جامد بزنید؛ میکاپی ماندگار داشته باشید

کانسیلرهای فشرده شده و قوام دار به عنوان کانسیلرهای کرم شناخته می شوند که توسط براش یا انگشت مورد استفاده قرار می گیرند. کرم های کانسیلر دارای پوشش دهی مناسبی هستند و برای افرادی که نیاز به پوشاندن لک های پوستی دارند انتخاب ایده آلی است. این نوع کانسیلرها، ماندگاری طولانی دارند یعنی چروکیده، خشک و پوسته پوسته نمی شوند. در نتیجه اگر می خواهید میکاپی ماندگار داشته باشید بهتر است از این نوع کانسیلر استفاده کنید.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر

کانسیلر مایع بزنید؛ حرفه ای آرایش کنید

کانسیلرهای مایع مانند کرم پودرهای مایع هستند و هنگام استفاده توسط قلم های آرایشی و اسفنج، تاثیر بسیار عالی دارند. البته باید توجه داشت که برای ایجاد یک لایه و پوشاندن لک های سطح پوست با برخی از این کانسیلرها  شما به مدت زمان بیش تری نیاز دارید تا به خوبی روی پوست قرار گیرند و با سایر پارامتر های آرایش ترکیب شوند. در نتیجه اگر آرایشگر حرفه ای هستید می توانید از این نوع استفاده کنید ولی اگر مبتدی هستید بهتر است از نوع ماتیکی و جامد استفاده کنید. کانسیلرهای مایع معمولا برای همه نوع پوستی مناسب هستند و نمی‌ توان گفت فقط یک نوع پوست خاص می‌ تواند از آن استفاده کند.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی