|

چه نوری برای شمعدانی مناسبِ؟ با این گل خوشگل و جذاب یه خونه رویایی بساز

در صورتی که گل شمعدانی رو توی نور کم قرار بدید گلبرگ هاش کمرنگ میشه و در طی زمان گلهاش میریزه و رشد گیاه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شمعدانی یه گل پرطرفدار بین ایرانی هاست که خاطره خونه مادر بزرگ ها رو برامون زنده میکنه. این گل نوستالژی مثل پتوس، دیفن باخیا، حسن یوسف، سانسوریا، شفلرا و .... به خوبی خودش رو با زندگی آپارتمانی وفق داده. شمعدونی نیاز به مراقبت خاص و ویژه ای نداره بنابراین اگه در زمینه نگهداری از گل و گیاه مبتدی هستید یا وقت کافی برای رسیدگی ندارید خیلی به کارتون می یاد. علاوه بر این قیمتش هم نسبت به خیلی از گل های دیگه مناسب ترِ.

همون طور که گفتیم نگهداری شمعدونی اصلا سخت نیست اما برای اینکه یه گلدون پر گل و سرِ حال داشته باشید باید نکاتی رو رعایت کنید. توی این مطلب بهتون میگیم که چه نوری برای شمعدانی مناسبِ پس در ادامه با ما همراه باشید.

شمعدونی عاشق نور مستقیم اما متوسطِ

شمعدونی عاشق نورِ پس اگه میخواین گلدونتون حسابی سرِ حال باشه اونو در معرض نور مستقیم قرار بدید؛ به این نکته توجه داشته باشید که نور مستقیم شدید برای گیاهتون مضرِ و باعث پژمردگیش میشه پس سعی کنید گیاه رو جایی قرار بدید که کمی سایه باشه.

شمعدانی-زونال

اگه شمعدونی رو داخل خونه نگهداری می کنید جایی قرارِش بدید که روزانه بین ۶ الی ۹ ساعت در معرض نور باشه. به گزارش شایانیوز در صورتی که گل شمعدانی توی نور کم باشه گلبرگ هاش کم رنگ میشه و در طی زمان گل هاش میریزه و رشد گیاه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا میکنه. اگه فضای منزلتون طوریه که نور طبیعی کافی ندارید میتونید از نور مصنوعی استفاده کنید.

منظور از نور مصنوعی چیست؟

 یه سری لامپ ها و چراغ های مخصوص رشد گیاه در بازار وجود دارن که میتونن نیاز گیاه رو در صورت نبود نور طبیعی کافی برطرف کنند. این محصولات در انواع مختلف خونگی و گلخانه ای هستند که میتونن نور طبیعی خورشید رو کاملا بازسازی کرده و شرایط رو برای فتوسنتز گیاه فراهم کنند.

شمعدانی

نویسنده: پرستو شیرمحمدی 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها