|

میخوای برگ های پتوس پهن و زیبا بشه؟ با این ترفندا برگای قلب قلبیش حسابی خوشگل میشه

برای اینکه برگ های پتوس حسابی پهن و زیبا باشه باید نکاتی رو رعایت کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا این نکات رو بهتون بگیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- پتوس جزء گیاهان آپارتمانیه جذابِ که نگهداریش خیلی آسونِ پس اگه در زمینه پرورش گل و گیاه مبتدی هستید یا اینکه وقت کافی برای رسیدگی ندارید ایشون یکی از بهترین ها هستند. با اینکه پتوس گل سوسولی نیست اما برای اینکه حسابی سرِ حال باشه باید نکاتی رو در موردشون رعایت کنید.

توی این مطلب بهتون میگیم که چه کار کنید تا برگ های پتوس پهن و زیبا باشه پس در ادامه با ما همراه باشید.

آبیاری منظم برای تامین رطوبت گیاه

پتوس گیاه رطوبت دوستیه بنابراین نباید بذارید خاکش خشک بشه پس گیاهتون رو به‌ صورت منظم آبیاری کنید. با اینکه پتوس رطوبت دوستِ خاک باتلاقی و خیس رو اصلا دوست نداره پس برای حفظ رطوبت خاک نباید مدام بهش آب بدید. ساخت جزیره یا غبارپاشی از روش های مناسب برای تامین رطوبت این گیاهِ.

پتوس-طلایی-500x500

منظور از غبارپاشی اینِ که یک اسپری رو پر از آب کنید و حالت نازل پاشِش رو در ریزترین حالت قرار بدید و آب رو از فاصله ۳۰ الی ۴۰ سانتی متری گیاه مه پاشی کنید به طوری که غبار بسیار ریزی روی برگ های گیاه بشینه. به گزارش شایانیوز در صورتی که تمایل دارید رطوبت پتوس رو با غبارپاشی تامین کنید، هفته ای 3 بار این کار رو انجام بدید. جزیره یکی دیگه از روش‌های تامین رطوبت گیاهِ که از غبارپاشی خیلی بهترِ. در این روش با استفاده از یک زیر گلدانیه سنگ‌ریزه دار که حاوی آبِ فضای اطراف گیاه رو مرطوب نگه می‌دارن. آبرسانی مرتب و یکنواخت میتونه به تشکیل برگی با سطح بزرگتر کمک کنه.

a

نور زیاد اما فیلتر شده

پتوس به نور زیادِ فیلتر شده نیاز داره پس اگه میخواین یه گل شاداب، خوش رنگ و پرپشت با برگ های پهن داشته باشید باید اون رو نزدیک یک پنجره نورگیر با نور غیر مستقیم قرار بدید. گیاه برای جذب هر چه بیشتر نور شروع به تولید برگ‌های مسطح‌تر می‌کنه تا نهایت استفاده را از نور ببرد.

پتوس

تغذیه گیاه با کود دهی منظم

برای اینکه برگ های پتوس حسابی پهن و زیبا باشه باید مواد مغذی رو از طریق خاک بهش برسونید. طبیعیه بعد از مدتی که مواد مغذی درون خاک به دلیل تغذیه گیاه کاهش پیدا میکنه پس باید بهش کود بدید. در بهار و تابستون هر دو هفته یکبار گیاهتون رو با کود مایع تغذیه کنید. کود دهی رو همراه با آبیاری انجام بدید تا کود باعث سوختن ریشه های گیاه و از بین رفتنش نشه.

پتوس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها